2012. április 11., szerda

Medvehagymás pogácsa

Rengeteg pogácsa recept van már a blogunkon, úgyhogy nagyon össze kellett szednem magam, hogy valami újat tudjak mutatni. Mivel most van szezonja a legújabb kedvencemnek, a medvehagymának, nem is volt kérdés, hogy milyen ízesítésű lesz.

Én ezzel készültem a nagy, családi húsvéti ebédre, méghozzá úgy, hogy már előző nap begyúrtam és hűtőben, hidegen kelesztettem a tésztát. Nekem ez a hidegen kelesztés is viszonylag újdonságnak számít, de azt hiszem többször is fogom alkalmazni, mert nagyon jó állagú süti lett a végeredmény.


Hozzávalók:
- 60 dkg liszt
- 1 tojás
- 25 dkg vaj
- 2 dl tejföl
- 2 dkg élesztő
- 1 dl tej
- 1 teáskanál cukor
- ízlés szerint só
- 1 nagy csokor medvehagyma
+ reszelt sajt és 1 tojás a tetejére

A tejet a cukorral együtt meglangyosítottam és felfuttattam benne az élesztőt. A lisztet, a tojást, a lágy vajat, a tejfölt és a sót egy nagy tálban összekevertem, majd hozzáadtam az élesztős tejet és az apróra vágott medvehagymát. Az egészet jó alaposan megdagasztottam. Lágy állagú tésztát kaptam.

A tálat lefedtem és 3 órára hűtőbe helyeztem. A 3. óra végén már majdnem kifolyt a tálból a tészta, úgyhogy gyorsan kivettem a hűtőből, lisztezett deszkán átgyúrtam és ujjnyi vastagra kinyújtottam.


Képzeletben 3 egyenlő részre osztottam 3 vízszintes vonallal. Először az alsó majd a felső harmadot hajtottam rá a középsőre. Ezután 3 részre osztottam 3 függőleges vonallal. Először jobb majd a bal oldalát hajtottam a középsőre. A tésztát visszahelyeztem a tálba, majd a hűtőbe.
Ezt a kinyújtást-hajtogatást megismételtem háromszor - 40 percenként - még aznap este.
Másnap reggel még egyszer.

Az újabb pihentetés után megint ujjnyi vastagra nyújtottam a tésztát, pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem a korongokat, felvert tojással megkentem a tetejüket és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.


Ez az a pogi, amiből egészen biztosan lesz ismétlés. Sokan kóstolták és kivétel nélkül mindenkinek ízlett. Azt hiszem, megint kell télire tartósítanom a mélyhűtőben pár csomag medvehagymát. :)

3 megjegyzés:

csincsilla írta...

hű, ez nagyon szép lett! biztos te is látod, hogy ez kb. a tuti pogácsarecept, ami nagyon hasonlít az én anyukám pogácsájához meg a te anyukád pogácsájához:) csak ebben egy cseppet több a liszt, meg persze ne feledkezzünk meg a medvehagymáról:)
nálam is épp medvehagymás pite sül a sütőben:)

Bea írta...

Igen, főleg a te anyukádéra hasonlít, mert az enyém nem tesz bele tojást, viszont reszelt sajtot igen. :)Azt gondolom, hogy ezeknél tutibb pogirecept nincs is.
Beszámolót kérek szépen a pitéről! :)

Andi írta...

Kéne már nekem is valamilyen pogácsát sütni, ha ennyi tuti reci van ezen a blogon! :-)

Nagyon szép lett Bea, nagyon ügyes vagy!