2011. december 2., péntek

Fügelikőr

Ma ilyen homályos képek lesznek. Az üveg pedig belülről maszatos, a fügétől, értelemszerűen. Nálunk adventi naptárként működik, könnyebb legyen a várakozás:), de villámgyors karácsonyi ajándéknak is tökéletes, már annak, aki szereti a fügét, meg amúgy iszik is. Az elkészítése tényleg pár perc csupán, és a legtöbb likőrrel ellentétben NEM KELL NÉHÁNY HÉTIG érlelni, rögtön kézbe (és arcba) lehet nyomni. És finom is, már annak, aki szereti a fügét, stb.
Keresgéltem a neten fügelikőrt, de mindenütt kicsivu gyömbéres fügelikőrjébe botlottam, ami biztos nagyon finom, de sem friss fügém, sem időm nem volt. Szóval át kellett menjek kreatívba, ez most sztem összejött, agyament és gyors fügeíz lett a végeredmény. Ütősen, persze.

Hozzávalók:
1 karika szárított füge (20 dkg lehet?)
4 evőkanál méz
1 kávéskanál vaníliakivonat
fél liter vodka (persze tiszta szesz még jobb lenne, de ahhoz nem tudom, hol lehet hozzáférni)

A négy evőkanál mézet beletettem egy vastagtalpú kislábasba, és karamellizáltam. Néhány perc habzás után picit sötétebb lesz, és megváltozik az illata, akkor már jó is, nem kell megégetni. Közben elfeleztem a fügéket (hogy majd jobban kijöjjön az ízük). A mézet felengedtem két dl vízzel, beledobtam a fügéket, és fedő nélkül addig forraltam, amíg kb. a fele levét elfőtte (ez is néhány perc csupán), szóval folyadékosítottam a fügeízt. Amikor kész lett, teljesen kihűtöttem (az időjárás kegyes hozzánk, elég csak kirakni ebbe az ablakpárkányra, néhány perc múlva kopogósra fagy). Most már csak össze kellett mindent önteni, egy szélesebb szájú üvegbe beletuszkoltam ezt a mézes fügét, a levével együtt, természetesen, ment rá a vanília, meg a vodka, óvatosan összeráztam, és már kész is volt. Már az első nap tényleg nagyon finom, de biztos nem lesz rosszabb az alatt a néhány nap alatt, amíg együtt állnak, és aztán reményeim szerint a vodkás fügéket is el lehet majd rágcsálni.

Most pedig fontos közlemény következik: hétköznap délután senki ne járkáljon a ködben a Kő-hegyen két miniatűr vérebbel, mert kis csacsi és bandája rájuk fognak támadni. Irtó okosnak néz ki, és állítólag jó puha a bundája is, nagyon barátkozó természet, de a kutyáktól kiborul:)




Irtó cukik lehettek:)

3 megjegyzés:

Csiperke írta...

Nagymamám csinált mindig, mióta meghalt nem is ittam. Csinálni fogok, mert nagyon szeretem. Köszönöm, hogy eszembe juttattad!

Andi írta...

Nagyon csodálatosan hangzik ez a kis fügelikőr, és Tomának van is vodkája, na meg én most kaptam egy kis nem aszalt fügét, szóval megpróbálkoznék azzal.

A csacsik nagyon aranyosak, köszönjük a felhívást!

Tényleg csak ennyit csináltál, vagy már hamarabb elkezdtétek az adventi naptáratokat fogyasztani?

Unknown írta...

Meg csináltam kíváncsi leszek az eredményre.