2011. október 25., kedd

Linzi almatorta


Beköszöntött az igazi ősz, megmutatja csúnyábbik arcát, elérkezett hát az almás sütik (meg a túl sötét fényképek) ideje, amikor csak az ad egy kis vigasztalást, ha finom sült alma, fahéj és gyömbér édes illata tölti meg a lakást. Meg persze szeretném benevezni az emlékezetes Nagy őszi almatortaversenyre ezt az Európa eszik c. szakácskönyvben talált almás sütit.

Hozzávalók:

- 20 dkg liszt
- 10 dkg vaj (csak az igazi vaj a jó)
- 15 dkg cukor
- 1 csomag sütőpor (felet használtam)
- 2 csomag vaníliás cukor (egyet használtam, meg egy kis barnacukrot)
- 1 tojás
- 40 dkg alma
- 1/2 citrom leve
- őrölt fahéj, őrölt szegfűszeg, friss vagy őrölt gyömbér
- tej (ha szükséges)

A lisztet a vajjal morzsásra kevertem, hozzáadtam a cukrot, a felvert tojás egy részét (picit félretettem a kenéshez), a sütőport, és ezekkel együtt összegyúrtam. Ha túl kemény lenne a tészta, kevés tejet lehet hozzáadni. Folpackba csomagolva egy órára a hűtőbe tettem. Az almát elnegyedeltem, meghámoztam, magházukat kivágtam és vékony szeletekre vágtam a darabokat. Meglocsoltam a citromlével, megszórtam a fűszerekkel, összekevertem, hogy jól átjárják az ízek az almát.

A fodros sütőformát kivajaztam, zsemlemorzsával megszórtam. A tészta 2/3 részét vékonyra nyújtottam, de inkább belenyomkodtam a tortaformába úgy, hogy az oldalán is legyen tészta. Megszórtam barna cukorral, elrendeztem rajta a fűszeres almát és a maradék tésztából rudakat sodorva a tetejét berácsoztam. A maradék tojással a rácsokat megkentem és 150-160 fokon 50 percig sütöttem.


Nagyon finom, nagyon édes, nagyon illatos. Egy kis tejszínhab még lecsúszott volna mellé, de azt nem találtam itthon.

4 megjegyzés:

csincsilla írta...

írtam egy szép hosszú elemzést, és elszállt a blogger. fuj
szóval nagyon tetszik az almatortád, egyébként is imádom a műfajt, és ez nagyon csinos. nekem is nagyon édes, a cukrot harmadoltam volna. biztos azért ennyi, hogy savanyú az alma, és azt ellenpontozza, de tényleg sok ez a 20 dkg, sztem.

Andi írta...

Annyira reménykedtem benne, hogy lesz elemzés... gondoltam, kiderül végre, melyik süti is ez valójában.

Nem mertem harmadolni, mert ezt írta a recept :-), de 15 dkg helyett csak 14-et tettem bele, ritkán vagyok ennyire bátor. Viszont így, ennyire édesen a fiam majdnem az egészet befalta, nekem 3 szelet jutott.

csincsilla írta...

hű, de irigykedem, mármint a gyerekre, hogy így ette!
ez a karácsonyi süti tésztája, úgy kb., a kis linzereké:)

Andi írta...

Áh! Sose jöttem volna rá... :-)