2011. október 17., hétfő

Kajszibarackos-narancsos gyümölcskrém


Itt egy gyümölcskehely Csincsillának - természetesen új kedvencemből, A koleszterinszint csökkenthető c. szakácskönyvből. Nem nagy ügy megcsinálni, viszont igen jó, hogy ha vendégeket várunk rá, már jóval hamarabb elkészíthető. Nekem sajnos nincs turmixgépem, csak késes aprítóm, és ezzel nem tudtam elég krémesre keverni a krémet, kicsit darabos maradt. Ráadásul nekem kicsit túl édes lett, persze én nem vagyok mérvadó...

Hozzávalók négy személyre:

- 1 evőkanál mandula
- 150 g szárított (szerintem aszalt) sárgabarack
- 1 evőkanál méz
- 2 narancs meghámozva
- 50 g alacsony zsírtartalmú joghurt
- 1 evőkanál barnacukor

A mandulát egy serpenyőben szárazon aranybarnára pirítjuk (érdemes nagyon figyelni rá, amennyiben nem akarjuk odaégetni). Miután elkészült, félretesszük. A mandulát nem, de az összes többi hozzávalót a turmixgépbe rakjuk és egyenletesre turmixoljuk. Elkészülte után tálakba, poharakba, kelyhekbe töltjük, és felhasználásig hűtőszekrényben tároljuk. Tálalás előtt a tetejére rászórjuk a pirított mandulát.

(Egy adag tápértéke: 632 kJ (151 kcal), 2,2 g zsír, 0,4 g telített zsír, 0,04 g nátrium.)

Én nem mézet és barnacukrot, hanem tavalyi házi narancsszirupomat használtam édesítésre, de szerintem az aszalt sárgabarack épp elég édes, ezért javaslom, hogy kóstolás nélkül ne tegyünk bele semmilyen édesítőt.

És akkor a napi cuki: Folti a plüsscica

még egy kicsit közelebbről is:


5 megjegyzés:

Bea írta...

És én mit kapok? :) Valami csokisat szeretnék. De ha nincs, akkor ezt is megkóstolnám. Nagyon jól néz ki azokban a szép poharakban. Mintha legalább 4 csillagos étteremben lennénk.

Andi írta...

Rendben, hamarosan jön neked a csokis!

Azért Csincsillának címeztem, mert említette a gyümölcskelyhet valamelyik kommentben. :-)

csincsilla írta...

hűha, mennyire édes! és mekkora egere van!!!!!!! belevaló kis cicusnak néz ki:)
köfi a kelyhet, imádom az ilyesmit, csak nincsenek ilyen szépséges poharaim. ilyet visz a tesód reggelire?

Andi írta...

Nem volt hajlandó megkóstolni senki, egyedül kellett megennem az egészet!

Andi írta...

Ja,a pohár meg ikeás