2011. október 4., kedd

Bazsalikomos paradicsomsaláta


Sürgős hiánypótlás, a kedvenc nyári salátánk.

Hozzávalók:
- 1-2 kg édes, nyári paradicsom (ha lehet, frissen szedve:))
- egy maréknyi friss bazsalikomlevél (ha lehet frissen szedve:))
- egy mindenre kíváncsi, rossz természetű, édes kicsi fekete cica
- 2-3 fej hagyma
- só, bors, méz, olívaolaj
- kevés balzsamecet

A hagymával kell kezdeni, legyen ideje gyengülni. Meghámozom, vékonyan felkarikázom, és egy nagy marék sóval összekeverve kirakom a konyhából, másutt illatozzon.
A paradicsomokat megmosom, felkockázom, karikázom, mikor milyen kedvem van. A bazsalikomleveleket megmosom felaprítom. Egy salátástálban összekeverem őket, mehetnek az ízesítők, pici bors, szűk evőkanál méz, meg kb. ennyi balzsamecet (só nem kell, az majd megy a hagymával együtt).
A hagymának legalább tíz percet állnia kell a sóban, hogy elmenjen az ereje (több is lehet, persze). Utána nagyon alaposan átmosom, hogy kimenjen a só nagy része (nekem az vált be a legjobban, hogy átmosom, utána sok vízben hagyom állni 1-2 percet, aztán megint átmosom).
Hozzákeverem a többihez, és mehet is a hűtőbe, kell egy kis idő, hogy összeérjenek az ízek. Megunhatatlanul finom.

Azt hittem, már rég beírtam, kerestem a múltkor, de nem találtam. Eddig volt:
- Beáék nyári csodája, uborkás-lilahagymás paradicsomsaláta
- Jamie paradicsomsalátája
-

4 megjegyzés:

Andi írta...

Cica nélkül meg se csinálhatom?

csincsilla írta...

sajnálom, nem. kéred hozzá a cicát?

Andi írta...

Köszönöm nem, ha csak a fekete cicussal lehet!

Bea írta...

Azta!! Mekkora paradicsom figyel ott középen! És mekkora bazsalikomlevél! Vagy csak az optikai csalódás kedvéért kicsi kosárban fotóztad és a kisebbek azok koktélparadicsomok? :)
Meg fogom csinálni, már épp újítani akartam valamit a paradicsomsalátámon.