2011. június 15., szerda

Gyümölcsös túrókocka


Lánykori neve gyümölcsös túróalagút, vagy valami ilyesmi, Gyöngyi sógornőmtől kaptam száz éve a receptet, amit persze már rég elveszítettem, de valami ilyesmi volt. Szoros rokonságban áll az epres túrókockával vagy a nálunk szokásos túrótortákkal, csak éppen minden sallang letisztítva, egyszerűen maga a túrókrém, tészta (és így aztán sütés) nélkül.

Hozzávalók:
- kb. 750 gramm túró (most nem a lidles krémeset használtam, hanem normál túrót, szerintem ebben a formában finomabb, ha érezni a túró szemcsésségét)
- 450 gramm (egy nagy pohár) joghurt
- 2 dl tejszín
- 25 gramm zselatinpor (Horváth Rozi, egy zacskó)
- x kanál cukor vagy édesítőszer, ízlés szerint, lehet legalább kóstolgatni
- egy teáskanál vaníliakivonat
- bő fél kiló gyümölcs (most eper, meggy és ribizli)

A zselatinport beáztatjuk olyan 2 dl vízbe. A tejszínt kemény habbá verjük. A gyümölcsöket megmossuk, ha kell felaprítjuk. A többi összetevőt összekeverjük egy nagy tálban. Óvatosan beleforgatjuk a gyümölcsöket és a tejszínhabot. A zselatin forrásig melegítjük, aztán hőkiegyenlítéssel összekeverjük a túrós krémmel (először a meleg zselatinhoz keverünk egy merőkanál krémet, alaposan összekeverjük, aztán még egyszer ugyanez, és még egyszer ugyanez, és ezt öntjük bele a maradék túrókrémbe). Jól elkeverjük. Tetszés szerinti formákba töltjük. Mivel viszonylag sok benne a zselatin, hamar meg fog kötni.

Szerintem maximum 15 perc mindennel együtt, és nagyon finom.

És akkor jöjjön az, aki mostanában keveset szerepel errefelé, az én édes kicsi cicám. Gyárilag kicsit morcos a tekintete, de belül egy szelíd kis bárányka lakozik.


3 megjegyzés:

Andi írta...

A szelíd báránykát csak a te szerető anyai szíved látja bele ebbe a vadállatba! Szimpatikus a nézése, az biztos!

A kocka viszont gyönyörű, nagyon profi vagy ezekben, nyithatnánk egy cukrászdát.

csincsilla írta...

jó, a cukiban benne vagyok.
vajon mért van az, hogy az én édes kicsi cicámat mindenki félreismeri, és levadállatozza?

Bianka írta...

Ezt el is mentettem :)