2011. május 2., hétfő

Gyors répatorta


Volt már nálunk répatorta, ez most  egy egyszerűbb és gyorsabb, viszont legalább olyan finom változat. És ráadásul a nemlehetelrontani-kategória.

Hozzávalók egy jó nagy szögletes tortához:
Tésztához
- 4 egész tojás
- 2 pohár teljes kiőrlésű liszt
- fél pohár barna cukor
- 2 pohár nem nagyon apróra reszelt sárgarépa (aprítógép!)
- 1 pohár durvára darabolt dió (aprítógép!)
- 1 zacskó sütőpor
- 1 kávéskanál őrölt fahéj
- 1 kávéskanál őrölt kardamom
- fél citrom leve
- 1 kávéskanál vaníliakivonat
- 1 pohár joghurt

Az egész tojásokat habosra kevertem a cukorral, fűszerekkel. Utána mehetett bele a liszt, a joghurt, meg a többi hozzávaló. Viszonylag híg masszát kaptam.
A nagy gáztepsimet kibéleltem sütőpapírral, és beleöntöttem a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem, olyan 20-25 percig (tűpróba!). Rögtön rácsra borítottam, és lehúztam a fenekéről a sütőpapírt, és hagytam teljesen kihűlni.

Hozzávalók a krémhez meg a locsolgatáshoz:
- 1-2 dl narancslikőr (az utolsó cseppjeimet használtam el belőle:()
- 500 gramm mascarpone
- 5 (6) dl tejszín
- 2 zacskó habfix
- néhány kanál porcukor
- teáskanál vaníliakivonat
- 1 nagy citrom leve
- (fél maroknyi mandulalapka)

A krémhez a habfixekkel habbá vertem a tejszínt (elég lett volna 5 dl is, de három kétdecis dobozom volt, és mit csináltam volna a maradékkal?). Egy másik tálban a cukorral, a vaníliakivonattal és a citromlével krémesre kevertem a mascarponét, aztán óvatosan beleforgattam a tejszínhabot.
Amikor a tészta teljesen kihűlt, lemértem a szép hosszú süteményes tálamat, és kiszabtam két 13*40 cm-es darabot (a maradék tésztát sem dobtam ki, egy dobozba lerétegeztem némi maradék krémmel, kóstolónak). Az alsó lapot rátettem a tálra, és jó alaposan meglocsolgattam a narancslikőrrel. Rákentem a krém nagyobb részét. A felső lapot is meglocsolgattam likőrrel, és óvatosan ráemeltem a krém tetejére. A maradékkal behúztam a torta tetejét, oldalát, a tetejére meg zacskóból nyomkodtam egy kis díszítést (marcipánrépákra most nem volt időm, sajnos). Az oldalát megszórtam mandulalapkával.
Néhány óra alatt a hűtőben szépen összeérnek az ízek. Finom lett, nem kellett sokáig kerülgetni a hűtőben:)


És akkor jöjjön a napi cuki.

Az év teljesítménytúrázója célbaéréskor:


És közvetlenül utána:


8 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szép

Bea írta...

Ez a répatorta már régóta izgatja a fantáziám, de még nem mertem megkóstolni. Nagyon szeretem a sárgarépát, de annyira bizarrul hangzik édességként.

Méééég kérünk napi cukit!!! Imádom őket.

Andi írta...

Cuki ez a Tamás! :-)

Én imádom a répatortát, Bea, feltétlen kóstold meg, neked is tuti be fog jönni! De pesze nekem volt vele egy szörnyű kísérletem, ezért én soha többet nem próbálom megsütni. Várok...

(A múltkori kóstolókat nagyon köszönöm, isteniek voltak a sütik, csak nem volt időm bekommentelni!)

Andi írta...

Persze én voltam az előbb a másik álnevemen.

zsuzsa írta...

Nagyon gyönyörűségesnek tűnik.
Annyi finomságot nyomtál bele, hogy extra répatortának kellene hívni!!!

Névtelen írta...

Hát én meg a cukiknak gratulálok köszi őket Domi

Hedvig írta...

Ez most off lesz, de szeretnék Nektek egy kérdést feltenni. Itt a környékünkön pár hete a kismamák közt állandóan szóba kerül az a téma, hogy a "megbízható" márkák, pl a Pampers, a Hipp és egyéb élelmiszeripari és kozmetikai cégek két különböző minőségben gyártatnak az azonos árú és azonos nevű termékből, egy jobb minőségűt a nyugati piacra, ahol szigorúbb az ellenőrzés, és egy gagyit a közép-európai régióba. Most az a sláger, hogy csak a Müllerben szabad pl. kozmetikumokat, pelenkát venni, mert ez a drogéria csak a nyugati verziót forgalmazza. Hallottatok erről valamit?

csincsilla írta...

nem hallottam róla, de sajnos, el tudom hinni...