2010. december 19., vasárnap

Narancs szirupban


Ti mit csináltok a kandírozott narancshéj-készítés után megmaradt sziruppal? Hát nem tudom mi lesz, de kandírozás után még volt itthon egy darab narancs, ami nem bio, ennek lehúztam a héját, a fehér részét is, majd gerezdekre szedtem, és 3-3 darabra vágtam a gerezdeket. Beledobtam a forró szirupba, ami addigra már annyira besűrűsödött, mint az olvadt méz, s a színe is arra hasonlított, szóval beledobtam, megvártam míg újra felforr, és még azon forrón kis üvegbe szedtem. Annyi szirupot töltöttem rá, hogy egy jóóóó löttyintésnyi narancslikőr is beférjen az üvegbe, majd lezártam.

A szirupnak finom narancshéj ízesítése volt, nem tudom mi sül majd ki ebből, de biztosan finom lesz. Alig várom a felbontást, de még nem terveztem meg az alkalmat.


Ha valaki úgy érzi, hogy ez az ő ötlete, jelezze, mert szívesen belinkelem! Bár most úgy érzem, ez a hirtelen ötlet az én fejemből pattant ki. :-)

9 megjegyzés:

csincsilla írta...

de jó ötlet. mi kiöntjük:) illetve egy icipicit eltettem, nem abból, amiben főztem, hanem azt, amit a csöpögtetése alatt felfogtam ügyesen, sütibe akarom tenni, de ez a szirupos narancs sokkal jobb!

mazsolla írta...

Ez az én ötletem!! :D egyébként nagyon kreatív, erre kíváncsi leszek én is. talán a családi karácsony megfelelő alkalom lesz a kibontására..;)

Andi írta...

Csincsilla, nekem is marad még egy plusz kicsi üveggel, gondoltam teába, vagy sütibe, vagy nem tudom, de képtelen voltam kiönteni. Kétéve csináltam ilyet, akkor kiöntöttem, és máig nem hevertem ki a dolgot.

Mazsi, ha a te ötleted, akkor add a linket, hogy belinkelhesselek! :-)
A családi karácsony? Hm... még meggondolom. :-)

mazsolla írta...

Aaaaz én ötletem volt, de transzpoltáltam a te fejedbe, hogy eszedbe jusson egy ilyen jó ötlet, ezért nincs link...érted, na. :)

Andi írta...

Na jó, értem. Akkor most mit csináljak, letiltod a bejegyzést?

Bea írta...

Akár Mazsi ötlete, akár nem, tök jó! És nagyon mutatós. A narancslikőr meg egyenesen elengedhetetlen belőle, hogy nézne ki alkohol nélkül? :)

Andi írta...

Az epres bóléba is öntöttem egy kis szirupot és tök jó ebbe is.

Névtelen írta...

Sziasztok!
Én idén szinte minden fellelhető gyümölcsből kandíroztam kisebb mennyiséget az adventi időszak tervbe vett finomságaihoz.
Biztosan lesz, aki megkövez, de én a visszamaradó szirupokból szörpöt készítettem (ez volt a legkézenfekvőbb megoldás: három gyerkőc mellett az alkohol kizárt :D)
Igaz ugyan, hogy elég magas a szirup cukortartalma, ami miatt az egészséges életmód hívei most biztosan hangosan felhördülnek, de legalább az íz a természetes gyümölcsé, és nem ízfokozóké. Attól függően, hogy mennyire tömény a visszamaradó szirup, pici vízzel hígítom, felfőzöm, némi citromsavat teszek bele, ami ellensúlyozza a nagyon édes ízt, üvegbe rakom, esetleg szárazdunsztba teszem (de ez a kis mennyiségek miatt ritkán szükséges, a gyerekek nem hagyják pár napnál tovább elállni :D). Ennyi, kész is.
Így lett idén szőlő-, alma-, körte-, szilva- és még fügeszörpünk is, a valóban igen csekély mennyiségeket pedig vegyes ízű szörpnek öntöttem össze - az is elfogyott pillanatok alatt :D
Szép napot mindenkinek!
Malula

Andi írta...

Szuper ötlet! Szörpökből sohasem elég a gyerekeknek!