2010. december 18., szombat

Imi 30. szülinapja - Néger szelet


Szinte hihetetlen, de Imi ma 30 éves lett. Ez több okból is furcsa nekem: egyrészt azért, mert ez azt jelenti, hogy  már régebb óta ismerem őt mint amióta nem - ugyanis 14 éves korunk óta "vagyunk együtt". Másrészt pedig azért, mert ebből az következik, hogy hamarosan én is 30 leszek!!! 

Úgy gondoltam, hogy ezt a szép kerek évfordulót méltóképpen kellene megünnepelni és egy felejthetetlen szülinapot szerettem volna összehozni neki. Most már nyugodt szívvel mondhatom, hogy sikerült és ez leginkább barátainknak és Tesókámnak köszönhető.

Szeptember óta szerveztem a meglepetés bulit, melynek dátuma december 11-re lett kitűzve. Nem akartam december 18-ra, mert igaz, hogy ez a nap is szombatra esik, de kicsit átlátszó lett volna. Úgy gondoltam, éppen eléggé előre szóltam, hogy mindenki szabaddá tudja tenni magát arra a napra.  A helyszín Balatonalmádin egy nyaraló volt, méghozzá Bea barátnőnk apukájának nyaralója. Bea általában évente kétszer-háromszor szokta meghívni oda barátaikat bulizni, köztük Imit, engem és tesómékat is. 

Várjuk, hogy Imi és Mazsolinoék megérkezzenek.

Imi most is úgy tudta, hogy a "szokásos" év végi bulira hivatalos ugyanazzal a társasággal akik ilyenkor ott szoktak lenni. Csakhogy én a saját barátainkat szerveztem be arra a napra! Én kimentettem magam, mondván hogy a karácsonyi készülődés, bevásárlás miatt nem tudok részt venni az eseményen. Persze ez nem volt igaz, csak én hamarabb elindultam Almádiba mint ahogy Imi.

Mivel tesóm aznap suliban volt és Imi vitte őt és Zolit a buliba, ezért nagyjából tudtam, hogy mikor fognak elindulni Budapestről. A többiekkel meg volt beszélve, hogy mikorra érjenek a nyaralóhoz, így volt időnk bőven előkészülni.


A teljes társulat.

Nem számoltam azonban azzal, hogy aznap szakadó hóesés lesz, nehezen járhatóak lesznek az autópályák is. Nagyon izgultam, hogy mindenki időre odaérjen, nehogy egyszerre érkezzen Imiékkel. 

Utólag kiderült, hogy Mazsolinoék a megbeszélthez képest fél órával később tudtak csak indulni, úgyhogy mi körülbelül két órával hamarabb ott voltunk mint ők. Én már tűkön ültem, annyira izgultam, hogy sikerül-e a meglepetés, Imi sejt-e valamit.

Jó volt a hangulat.

Tesómmal meg volt beszélve, hogy megcsörget, amikor Almádiba érnek, így tudtam, hogy mikor kell elbújnunk. Abba a szobába zsúfolódtunk be, amiben végül négyen aludtunk Mazsolinoékkal. Az ablakból figyeltük, hogy mikor jönnek be Imiék a házba. A házigazdákkal - Petivel és Beával - abban egyeztünk meg, hogy felvezetik őket az emeletre és megmutatják melyik lesz a szobájuk. 

Így is történt. Mi tizenvalahányan a sötét szobában ültünk és nagyon vigyáztunk, hogy a csukott ajtón keresztül semmi ne szűrődjön ki. Nehéz volt megállni, hogy ne köhögjek, vagy hogy ne nevessünk hangosan, mert persze mindenkire ilyenkor jött rá a poénkodhatnék.

Aztán benyitottak a szobába és Bori felkapcsolta a lámpát. Imi arcán azt láttam, hogy sikerült a meglepi - persze zavarba jött - és örült a barátok jelenlétének. Azt nem mondta, hogy nekem is örül, vagy jobb lett volna, ha tényleg otthon maradok. :)

A kölcsönös üdvözlések és a "boldog szülinapot!" mondat sokadik elhangzása után elkezdődhetett az igazi buli. Evés-ivás-tánc.

Az ajándékok is előkerültek. Pálinkák, borok, valamint egy gyönyörű Ajka-kristály whisky-s pohárkészlet és a hozzá tartozó 18 évig érlelt whisky.

Ezután megint egy sor "boldog szülinapot!" és egy sor ölelés és puszi következett. 

11 óra körül a bulit a tortákkal szakítottuk meg. Mivel otthon nem tudtam készülni házilag készült sütikkel, tortákkal a lebukás veszélye miatt, ezért egy cukrászatban rendeltem puncs-, oroszkrém-, és erdőmester tortákat. 

A legnagyobb sikere az oroszkrémnek volt, amit nem is csodáltam, hiszen előtte kör e-mailben érdeklődtem meg a többiektől, hogy milyen tortát ennének és a legtöbben oroszkrémre szavaztak.


Ha jól emlékszem, hajnali 2 körül dőlt ki a társaság nagy része. Nem is csoda, hiszen december 11.-e munkanap volt, a legtöbben korán keltek.

Másnap reggel egy közös reggelivel indítottuk a napot. A terülj-terülj asztalkámon kolbász, fokhagymás zsír, saláták, burgonyás szardíniakrém (ugye jól írtam, Bori?), paprika, paradicsom, lilahagyma voltak találhatók.

Mindenkinek köszönöm, aki készült valamivel!


A rendrakás és takarítás után lementünk még az esős-szeles Balatonpartra néhány képet készíteni. A hattyúk és kacsák jobban bírták nálam, én elég gyorsan visszamenekültem az autóba. 

Imit kérdeztem, hogy sejtette-e hogy ez a buli nem az a buli lesz, amire készült. Azt mondta, a meglepetés sikerült, mert mindenki nagyon jól titkolózott, terelték a gyanúját. Többen állították, hogy aznap késő este is dolgoznak, így nem merült fel benne, hogy találkozhatnak. Bori például felhívta, hogy szombat este lenne-e kedvünk elmenni a szokásos szombat esti billiárdos helyre, de Imi nemet mondott, mivel "buliba volt hivatalos". Persze Bori be volt szervezve, hogy felhívja Imit, ezzel is terelve az esetleges gyanúját a szombat estéről.

A legnagyobb meglepetés az lett volna, ha Eszti, Imi unokatestvére és lánya, Eszter is el tudnak jönni. Nagyon szerettek volna, de sajnos egy betegség ledöntötte Esztit a lábáról, ráadásul vizsgaidőszaka van és a hó miatt sem tudtak volna elindulni Szombathelyről. Nagyon sajnáltam, hogy nem lehettek ott. Mint ahogy azt is, hogy masszőr Zolinkat aznap estig beosztották dolgozni, ezért nem tudott jönni. Valamint azt, hogy Dávidék is Halászin rekedtek, mert Bee aznap reggel rosszul lett, egy nagyon durva vírust kapott el. Pedig szegény nagyon készült mindenféle finomsággal, már a réteseket is megsütötte.

Csak a saját nevemben tudok beszélni: úgy érzem, hogy nagyon jól sikerült a meglepetés, egy jó hangulatú buli lett belőle. Rengeteg szervezés, tervezés, logisztika, izgulás, idegeskedés előzte meg, hogy minden a helyén legyen és minden időben. Ahogy a bejegyzés elején írtam: nem sikerülhetett volna, ha nincsenek ilyen remek barátaink és Mazsolino, akik az első pillanattól kezdve a segítségemre voltak és még véletlenül sem szólták el magukat. :) 

Még egyszer nagyon köszönöm mindenkinek, hogy segített és hogy részt vett a meglepetésben!


Ma pedig családilag ünnepeltük Imi szülinapját. Én a kívánságának megfelelően vadast készítettem marhahúsból anyuék receptje alapján. Mivel apu a zsemlegombóc nagymestere, meg amúgy is jobban szeretjük tésztával, ezért spagettit főztem hozzá. Szerencsére a marha nagyon jól megpuhult, hála anyu kedvenc újpesti hentesének, aki gyönyörű, friss húst adott.

Anyuék néger szelettel készültek, amit Imi nagyon szeret. Szokás szerint finom lett, de hát ők már rutinból sütik, nem is sikerülhetett volna máshogyan. :)  


Megkaptam a receptjét, ami nagymamámtól származik. Még nagypapám gépelte le egy kis darab papírra. Így szól:

"6 tojás sárgáját 20 dkg cukorral, 2 evőkanál vízzel habosra keverjük. 7 csapott kanál liszttel elvegyítünk 2,5 dkg kakaóport és 1/2 csomag sütőport. Ezt a keveréket és a 6 tojás csipetnyi sóval kemény habbá vert fehérjét apránként beleforgatjuk a cukros masszába és alaposan elkeverjük. Kivajazott-lisztezett tepsiben 180 fokon tűpróbáig sütjük.

20 dkg cukorból, 4 tojás fehérjéből gőz felett kemény habot verünk.  Ezt a kihűlt piskótalapra kenjük.

A kakaós bevonathoz: 5 evőkanál tejben 2,5 dkg kakaót és 10 dkg cukrot csomómentesre keverünk és közepes lángon összefőzzük. Cseppentő próbával - egy pohár hideg vízbe cseppentjük a kanálról a kakaós krémet - ellenőrizzük, hogy elkészült-e. Ha a vízben nem folyik szét, akkor elkészült. Félig kihűtjük, majd 10 dkg vajat keverünk bele és bevonjuk vele a tojásfehérje habot."

Mindig is tudtam, hogy ezt egy nagyon édes süti, de most már azt is tudom, hogy miért. 50 dkg cukor??

Végszóként szeretnék még egyszer nagyon-nagyon boldog szülinapot kívánni kedves férjecskémnek és még sok százat! :)

18 megjegyzés:

Andi írta...

Legeslegelőször szeretnék én is boldog szülinapot kívánni Iminek, éljen sokáig! Ezért a buliért érdemes volt "megöregednie"! :-)

És még annyi minden jutott eszembe, de nem jegyzeteltem, úgyhogy újra kell olvasnom az egészet, hogy tudjak kommentelni... Látszik, hogy rég voltam már 30, teljesen szenilis vagyok.

Mazsola írta...

Én személy szerint nagyon jól éreztem magam, és soha nem fogok rájönni, hogy lehet ennyi mindenre gondolni szervezéskor, minden gyanúkeltés nélkül... Hihetetlen!

És ami még fontosabb... mi is? Jaj... Ja persze! :)

BOLDOG SZÜLINAPOT IMIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Andi írta...

Na hát jegyzeteltem:

1. Ha már megemlítetted, hogy 14 éves korotok óta ismeritek egymást, akkor lécci tegyél be egy képet abból az időből is, nagyon érdekelne, milyenek voltatok akkoriban? Lécci, please, bitte,S'il vous plaît, por favor, Пожалуйста... stb., lehet egy külön bejegyzésbe is.

2. A regényből nem derült ki, hogy Imi örült-e neked! Szeretném tudni a választ, bár én már megtippeltem, mint ahogy Agatha Christie regényei olvasásakor is megtippelem ki a gyilkos, bár ott nagyon ritkán találom el. Most asszem tudom, de Imi írd meg, hogy jól gondolom-e! :-)

3. Szép nagy ez a nyaraló, a bárpult nagyságából ítélve. Azért van erre most szemem, mert szilveszterre házat kerestünk mi is a barátokkal, és mivel majdnem mind ki volt már adva, felmerült a mi barátaink rokonságának nyaralói, de azok mind picik voltak, téliesítés nélkül, szóval nagyon irigykedem, hogy jó kis házatok volt a bulihoz!

Amellett, hogy boldog szülinapot még egyszer az ünnepeltnek, le a kalappal a szervező előtt is!

Imi(bográcshős) írta...

Nagyon köszönöm mindkettőtöknek :)

Andi, szerintem jól tippeltél, persze, hogy örültem a titkolódzó főszervezőnek az egyetlenemnek :)

Nagyon jó volt a buli. Sikerült meglepni. Pedig gondolkodtam rajta mi lesz majd,de amikor mentünk abszolút nem gyanakodtam. Amikor megleptek akkor kerültek a helyére a kis furcsa részletek, amiknek külön nem tulajdonítottam jelentőséget.

A 14 éves kori képek sajnos titkosítva lettek 50 évre. Ugye az államérdek mindenek felett:)

csincsilla írta...

hűha! először is boldog szülinapot az ünnepeltnek!
Bea, neked meg állást kéne változtatnod, nem gondoltál még rá? el sem tudom képzelni, mikor volt minderre időd, hiszen láttuk a karácsonyi sütikkel telesütött feneketlen dobozodat is.
szegény Iminek nagyon magasra adtad a labdát, neked mikor is lesz a szülinapod?
a néger szelet receptjét meg alig várom, ezer éve vadászok ebből egy jól bevált receptre, imádom! annyira sokféle van belőle a neten, hogy nem mertem eddig hozzáfogni.

tata írta...

nagyon bolog szülinapot iminek. jó kis meglepi volt ez! én is várom a négerszelet receptjét, mert ez pont úgy néz ki, min amit anyu régen csinált (de már nem).

Andi írta...

Szerencsére Tata! :-) Én nem szeretem.

Imi, azt bírom az ilyen meglepi bulikban meg általában a nagy szervezkedésekben, amikor a meglepettnek helyére kerülnek az apró kis részletek. Valahonnan ismerős nekem az érzés, de most nem tudom pontosan beazonosítani, hogy igen-igen, már rég rá kellett volna jönnöm, hiszen ekkor meg ekkor meg ekkor is gondoltam rá, de egy másik információ elhesegette a nyilvánvalót, szóval tök jó érzés a bajusz alatt mosolyogni ilyenkor.

Nemár! a titkosítást nem szavaztuk meg! Na majd legfeljebb 4 év múlva újra felvetem a kérdést, amikor 20 évesek lesztek. Amúgy kár. :-(

mazsolla írta...

Nagyon boldog szülinapot Iminek! :) olyan kép nem készült amikor sokkot kapott a meglepitől a szülinapos? :)

p.s.: Bea, nagyon szép vagy a képeken! :)

Andi írta...

A számból vetted ki a szót, Mazsi, én is akartam írni, hogy Bea milyen gyönyörű a képeken!

Bea írta...

Köszi mindenkinek, aranyosak vagytok! Tényleg nem volt egyszerű a szervezkedés, de megérte. :)Ja és Mazsi, Andi: ne hozzatok zavarba kérlek!

Csincsilla, nekem május végén van a szülinapom, szóval még itt van fél év, hogy Imi kitaláljon valamit. :) De ahogy ismerem, nem lesz probléma.

Andi, képzeld, Imi még annak az e-mail címnek a jelszavát is megkapta ajándékba, amin szeptember óta leveleztem mindenkivel. Mert természetesen külön postafiókot hoztam létre. :) Szóval abból is kiderült számára néhány dolog, amit ő apró, jelentéktelen részletnek gondolt, holott valójában a jól felépített stratégia része volt. :)

Nem készült sokkot kapós kép, mivel nem kapott sokkot, csak vigyorgott ezerrel. :) Még nem jutott el hozzánk minden fotó, de ha megkapjuk és találok közöttük még olyant amit érdemes felrakni, akkor látni fogjátok.

Ja és Imi jól írta: a 16 évvel ezelőtti képek a CIA páncélszekrényében vannak, szóval nem publikusak. :) Esetleg ha egyszer átjössz hozzánk, akkor meglátjuk mit tehetünk az ügy érdekében, hogy megnézhesd. De csak te! :)

Andi, tényleg jó kis nyaraló ez. Két szintes, 20 ember kényelmesen elfér benne. Szilvesztereztünk már mi is ott kétszer, ha jól emlékszem. De általában tele van, sokan járnak oda. Tudom milyen nehéz normális nyaralót találni nagy társaságnak. Tavaly Bee barátnőnk tett egy halvány kísérletet rá, hogy 15 emberre keressen vidéki nyaralót szilveszterre, de már októberben tele volt mindegyik ami szóba jöhetett volna. :(

A néger szelet receptje jövő héten a kezembe kerül!!!

Imi(bográcshős) írta...

Köszi Tata,Mazsi,Csincsilla!!!
:) :)
Mazsi nem vagyok egy sokkot kapós féle. Talán ha az összes lány monokiniben lett volna....... hmmmm,nem tudom ki kéne próbálni, hátha úgy kapnék :D :D

Ja és a Beát dicsérőknek, készültek képek amin még jobban néz ki!!!!!! Majd szerintem,ha meglesz az összes kép feldobunk egy albumot a picasara és akkor ott mindenki jól kicsodálkozhatja magát :)

Bianka írta...

Boldog szülinapot
14 éves korotok óta gratulálok
Remek buli lehetett
Én is anyumtól tanultam a néger szeletet, bár mi néger fognak ismerjük :)

Mazsola írta...

Lehet licitálni nálam a 16 évvel korábbi képekért, de el kell mondanom, hogy eszmei értékük miatt az ár nagyon-nagyon magas. :D

csincsilla írta...

velem lehet tárgyalni:) valamilyen sütiféle? jövőre?

Andi írta...

Fúúú végre egy korrupt ember, alig találni ilyet ebben az országban!

Imi(bográcshős) írta...

Köszönöm Bianka!

A többieknek:
Ha lesz nyerő licit nálunk is van egy pár "jó" kép a Mazsiról grátisz!!!!

Bea írta...

Tesókám, akár azt is írhattad volna, hogy "megfizethetetlen". :)

A recept időközben közzétételre került. :)

Mazsolino írta...

Nem akartam rögtön megfizethetetlent írni, kíváncsi voltam a licitekre... :(

Imi, nem rám kíváncsiak! :D