2010. október 19., kedd

Toblerone kehely


Következzen egy nagyon gyors desszert, Stahl Gyorsan valami finomat! szakácskönyvéből. A könyv megjelenésének évében tesómmal ezt a desszertet készítettük el belőle elsők között, és annyira rákaptunk, hogy hetente rohangáltunk a Fáy utcai piacra Toblerone csokiért. Aztán egyszer csak ez az őrületünk is elmúlt, mint a többi (kicsivel később a piacot is megszüntették, nyilván tönkrementek, a Toblerone csoki iránt hirtelen megszűnő kereslet miatt), de most bevillant, amikor azon törtem a fejemet, mivel is lepjem meg holnap kedves Ferenket, mialatt itt lesz nálam felfúrni a polcaimat. Ez elég szar munka, aki panelban lakik, biztosan egyetért velem. A nehéz munka után biztosan jól fog esni neki ez a "könnyű" kis desszert.

Hozzávalók:

- 20 deka Toblerone
- 4 darab babapiskóta
- 4-6 evőkanál tej
- 5 deci hideg tejszín
- esetleg a tetejére étcsoki

A csokit gőz fölött felolvasztottam (két egymásba illeszthető lábas segítségével), majd kihűtöttem. Ezalatt felvertem a tejszínt, és közben egy-egy talpaspohárba beletördeltem egy-egy babapiskótát, amit aztán meglocsoltam egy-két evőkanál tejjel. A kemény habba beleforgattam a kihűlt csokit, a keveréket pedig elosztottam a poharakban a babapiskóta tetején, végül feldíszítettem a kelyheket étcsoki-forgácsokkal.

Be a hűtőbe egy éjszakára és kész!


Tényleg gyors és szerintem elég ütős is egy olyan Gombóc Artúrnak, mint Ferenk.

9 megjegyzés:

csincsilla írta...

hát, ezt most tényleg nem kellett volna, irtó jól néz ki, habos is, csokis is, jaj, jaj, jaj. nem is kívánom.

Bianka írta...

Juj nagyon guszta

tata írta...

mindent megevett, és nekem nem is hagyott...

Andi írta...

Nagyon rendes!
Amúgy nem ennyit akartam csinálni, hanem annyit, hogy neked is jusson egy külön kehely, de sajnos kevés csokit vettem emlékezetből.

csincsilla írta...

azért bizti meg lehet csinálni másik fajta csokiból is, nem?

Andi írta...

Írtam is, hogy bármilyen csokiból meg lehet csinálni, de végül töröltem ezt a mondatot, hogy bonyolítsam a dolgot a beszerzéssel. Bármilyen csokija mindenkinek van otthon bármikor, nem igaz? Úgy meg túúúúúl egyszerűnek tűnhetne. :-)
(Egyébként hasznos, ha olyan apróra tört mogyóróval készült csoki van benne, mert a pici mogyorószemek jól állnak neki. Habár ezt is jól meg lehet oldani otthon... francba.)

Marcsi írta...

A toblerone az igazi:)) ezt is kipróbálom a hétvégén mert istenien néz ki :))) hétfőn meg begurul a gombóc Marcsi:)

Bea írta...

Én vagyok az igazi Gombóc Artúr, úgyhogy nekem extra adag jár ebből a finomságból. Na ki csinálja meg nekem? :) Jelentkező? Bár, ha jobban belegondolok, ha lenne hozzá alapanyagom, most azonnal nekiállnék, megcsinálnám én magamnak. És nem adnék belőle senkinek!!!!

csincsilla írta...

és ez azért különösen jó kis desszert, hogy még egy nagy adag tejszínhabot is meg lehet enni a két tábla csokihoz:) a piskótát már nem is számolom:)