2010. május 9., vasárnap

Zöldséges rakott krumpli

Anyuék mostanában rászoktak arra, hogy ha újdonságot főznek, akkor azt a Nők Lapja Konyhája rovatból teszik. Még tartozom a múlt heti ünnepi ebéd főfogásával - az újhagymás göngyölt karajjal - , ami szintén Lajos Mari receptje, de amíg megkapom a képeket róla, addig is megmutatok egy korábban készült ebédet.

Ez a rakott krumpli egyik különleges változata, amit mindenki kedve szerint variálhat különböző zöldséggel. Nekem ez az "alap" verzió is nagyon tetszik.

Hozzávalók:
- 60 dkg krumpli
- 2 csokor újhagyma
- 4 db sárgarépa
- 25 dkg füstölt tarja
- 10 dkg füstölt sajt
- 4 tojás
- ételízesítő / só, bors
- 1 evőkanál liszt
- 2,5 dl tej
- 2,5 dl víz
- 2-3 gerezd fokhagyma
- 2 evőkanál mustár
- olaj
- paradicsom
- petrezselyem


A krumplit megmossuk, sós vízben héjában megfőzzük, majd meghámozzuk és hagyjuk kihűlni. A tojásokat keményre főzzük, megpucoljuk és negyedekre vágjuk.

Az újhagymát és a sárgarépát megtisztítjuk, mindkettőt kissé ferdén nem túl vékony karikákra szeljük. A tarját pici kockákra aprítjuk.

Mélyebb serpenyőben olajat forrósítunk, rádobjuk a tarjakockákat, élénk tűzön megkapatjuk. Hozzáadjuk a hagyma- és a sárgarépakarikákat és továbbra is élénk tűzön megpirítjuk. Meghintjük ételízesítővel / sóval, aláöntünk egy kevés vizet és fedő alatt az egészet puhára pároljuk. Ezután megszórjuk liszttel, összekeverjük majd felöntjük tejjel és 2,5 dl vízzel. Hozzáadjuk a megtisztított, áttört fokhagymagerezdeket és a mustárt. Összeforraljuk, besűrítjük, borssal ízesítjük és ha kell utánsózzuk.

Vékonyan kikenünk olajja egy tűzálló tálat. A kihűlt krumplikat nagyobb kockákra vágjuk, a tál aljára terítjük. Közészórjuk-rendezzük a tojásgerezdeket (néhány kivételével), végül bevonjuk a zöldséges mártással. Tetejére helyezzük a megmaradt néhány tojásgerezdet, megszórjuk a lereszelt füstölt sajttal és előmelegített, 200 fokos sütőben addig sütjük míg a sajt aranybarnára pirul.

Tetejét friss paradicsommal és petrezselyemmel díszíthetjük.


Annyira sajnálom, hogy nincs meg az a kép, amin tányérra kiszedve látható ez a rakott krumpli. Sajnos valahogy eltűnt a fényképezőgépről, pedig olyan jól nézett ki! Na mindegy, majd legközelebb újra lefotózzuk, mert egészen biztosan elkészítjük még egyszer. Anyuéknak nagyon ízlett, én pedig sajnos nem kóstoltam, de láttam és az illatát éreztem és már akkor elhatároztam, hogy megcsinálom.

A fenti képen Benő látható apukája kezében a tavaszi frizurájával és a napszemüveggel. :) Tiszta maffiózó...

5 megjegyzés:

Daisy írta...

Bea ezt tényleg érdemes megkóstolni. Én is elkészítettem, de tojás és tarja nélkül hús mellé köretnek. Régóta nem találtam már nekem tetsző receptet az újságban, de ezt most újra el fogom készíteni.
Nekem sem sikerült a kitálalt kép, ezért nem írtam róla.

Mazsolino írta...

Born to be wi-i-i-ild!!! :D
És még a kajcsi is nagyon fincsi! :)

Andi írta...

Jól néz ki így is, és biztos nagyon finom volt. Benő pedig cuki a napszemüvegével!

csincsilla írta...

annyira, de annyira tünci!!! egyébként meg négylábúhiányom van, Benőről is nagyon kevés képet kapunk, de Vilmát és Frakkot egyszerűen eldugjátok mostanában előlünk!
jópofa ez a krumpli, sürgősen meg fogom csinálni. Bea, mért nem kóstoltad meg, hogy tudtad megállni?

Bea írta...

Köszi lányok, örülök, hogy tetszik! Daisy, nagyon jó ötletet adtál, köretnek is biztosan finom.

Hamarosan lesznek Vilmáékról is képek fent, csak mindig el vagyok úszva, lusta vagyok válogatni róluk :)

Elárulom, miért nem kóstoltam meg: azért, mert anyukám aznap két hatalmas tepsi buktával várt minket és miután bepakoltam belőle, már gondolni sem bírtam semmilyen más kajára. :)