2010. május 31., hétfő

Túrós szelet


Van egy jó nagy restanciám: szegény túrós szeletet, amit anyuék húsvétkor sütöttek még mindig nem jegyeztem be. Ilyen-olyan okok miatt tolódott egészen mostanáig (pl. rejtélyes módon eltűntek róla a képek, aztán megkerültek), de úgy gondoltam, hogy május 31-én már illő lenne, ha felkerülne a blogba, főleg úgy hogy a szép húsvéti terítő ott virít a süti alatt a képeken. :)

Húsvétkor ünnepeltük a névnapomat is családilag, és én - aki nem rajong a túrós sütikért - kértem a szüleimtől, hogy ezt süssék nekem. Olyan régen ettem és valahogy a gyerekkoromat idézi az íze. Nálunk, a családban csak "Ildi-féle túrósként" emlegetjük, de hogy ki az az Ildi, ne kérdezzétek...

Hozzávalók a tésztához:
- 30 dkg liszt
- 6 dkg vaj
- 1 egész tojás
- 15 dkg porcukor
- fél csomag sütőpor
- tej

A hozzávalókat kevés langyos tejjel összegyúrjuk. Nyújtható, nem túl lágy tésztát kell kapnunk. Gombóccá formáljuk, elfelezzük és két, kb. 25 x 35 cm-es lapot nyújtunk belőle. Egy tepsi hátoldalára simítjuk és 180 fokra előmelegített sütőben mindkét lapot megsütjük addig amíg pirulni kezd.
Leemeljük a tésztát a tepsiről - vigyázva mert hamar törik - és kihűtjük. Amíg hűl, elkészítjük a tölteléket.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 25 dkg vaj vagy margarin
- 2 csomag vaníliás cukor
- 20 dkg porcukor
- 75 dkg túró
- 1 citrom héja
- mazsola

A vajat a vaníliás cukorral és a porcukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a túrót, a citrom reszelt héját és a mazsolát és jól összevegyítjük, kikeverjük.
A tölteléket a két kihűlt tésztalap közé simítjuk. A felső lapot jól rányomjuk, hogy ne maradjon levegő a töltelék és közte. Porcukorral megszórjuk a tetejét és egy napig hűtőben tároljuk.

Finom, omlós tésztájú, viszont nagyon laktató süti lesz belőle. :)


Szegény rózsáim most kezdtek igazán virágozni és minden nap félve nézek ki rájuk, hogy vajon az aktuális vihar, jégeső, zivatar leverte-e a szirmokat. De ahogy látom, edzett növények ezek, élik világukat és egymás után nyílnak rajtuk a szebbnél szebb rózsák.



Ez a piros már nem így néz ki. Amióta lefényképeztem, kétszer ennyi virága van. A sárgák is tenyérnyi nagyra nyíltak ki.



Még a szomszéd is kap belőlük. :)


3 megjegyzés:

Andi írta...

Azzal akartam kezdeni, hogy: pedig te nem is szereted a túrós sütiket! de aztán te magad is írtad. Nagyon jól néz ki amúgy, biztosan finom is!

A rózsák pedig gyönyörűek, főleg a piros tetszik nekem.

Bianka írta...

Nagyon-nagyon guszta és szép virágaid vannak

csincsilla írta...

igen, nagyon jól megy a húsvéthoz egy ilyen süti, nagyon szépek, ezt is ki kéne próbálni egyszer:)
a virágok meg gyönyörűek, annyira szeretem a rózsákat, de sajnos, nem értek hozzájuk, és lassan minden örökölt rózsából kikopunk...