2010. május 12., szerda

Pulykamellszeletek joghurtos-római köményes pácban


Mint már írtam, nem tartozik a legkönnyebb feladatok közé egy huszonéves fiúgyermek jóllakatása, bár azt se mondanám, hogy inkább ruháznám, mint etetném. A fiatalok jobban ismerik a divatmárkákat, mint a saját lakásukban pl. a törölköző vagy az evőeszköz tartózkodási helyét, még az én fiam is, akinek az anyukája enyhén szólva nem sokat foglalkozik ezzel a divat-témával. Egy szó, mint száz, sokat kell főzni, de válogatóséknál nem mindegy, hogy mit. Amiről viszont most fogok írni olyan finom volt, amilyenről csak álmodni lehet: illatos, omlós, ízes, szépséges és kevés.

Boritól kaptam névnapomra sok-sok ajándék mellett egy kis zacskó őrölt római köményt, mellé gondosan kiválasztva és kinyomtatva egy receptet kicsiVu-tól. A joghurtban pácoláshoz hamarosan beszereztem a szükséges igazi tehéntejet, elkészítettem egy jó adag házi joghurtot, és szombat este már be is pácoltam a pulykamellszeleteket.


Hozzávalók 2 személyre:

- 4-5 szelet vékonyra szeletelt pulykamellfilé
- 3 pohár natúr joghurt (nálam 1/2 liter házi joghurt)
- 1 evőkanál őrölt római kömény
- 1 nagy vöröshagyma nagyobb kockákra vágva
- 1 fej fokhagyma (nálam 3 gerezd) lereszelve vagy szétnyomva
- 1 teáskanál só

A joghurtban alaposan elkevertem az összes hozzávalót, kivéve a sót. A pulykamellszeleteket folpack alatt kiklopfoltam, besóztam és még bele is dörzsöltem a sót mindkét oldalába. A besózott szeleteket egyenként belefektettem a joghurtos pácba, jól belenyomkodtam, hogy a hús minden négyzetcentijét mindenhol érje a pác, majd betettem a hűtőbe 1 vagy 2 napra.

Sütés előtt egy kicsivel elővettem a hűtőből, kicsit hagytam szobahőmérsékletűre melegedni, kiszedegettem a szeleteket a pácból és egy kés pengéjével "megborotváltam" a husit. Igyekeztem mindenhonnan lekaparni a pácot. Teflonserpenyőben szép pirosra sütöttem, krumplipürével és paradicsomszeletekkel tálaltam.


Annyira ízlett mindkettőnknek, hogy már pácolódik egy újabb adag a hűtőben. Egyszerűen nem tudtuk abbahagyni az evést!

20 megjegyzés:

mazsolla írta...

na, mostmár én is nagyon kíváncsi vagyok! ;)

Bianka írta...

Nyammi isteni lehet

Andi írta...

Köszi Bianka, tényleg isteni volt!

Hedvig írta...

Nem mellesleg szép is!

Andi írta...

És képzeld Hédi, nemcsak a fotón lett ilyen szép, hanem élőben is tényleg az volt! Szóval ismétlés következik.

csincsilla írta...

kérem a listámra:) nagyon szeretem a római köményt, a chili és vanílián olvastam, hogy szinte mindenbe tesz egy csipettel (remélem, jól emlékszem), és én is rákaptam erre, lecsóba, raguba, pörköltbe, tényleg csak egy gondolatnyit, nagyon finom lesz tőle minden.

Andi írta...

Jaj igen, ezt is meg akartam írni!!!!

Éva írta...

Nagyon szeretném megkóstolni Andi! Majd a szeretetházban csinálj egyszer!!

Andi írta...

Rendben! Ha felismerlek a sok öregasszony között, akkor csinálok neked!

segebaga írta...

Ezt megelőzvén én most szeretnék kérni egy adagot :)
(Na ki van itt?)

Andi írta...

Rendicsek! Péntek este várlak!
(Kimáslenne, mintte!)

mazsolla írta...

befogadtok engem is? :D

Andi írta...

Behát! Vagy 15 szeletet pácoltam, okulva az előző adag gyors eltűnéséből.

mazsolla írta...

juppiiiii :)

Bea írta...

Jaj de szeretem az ilyen pácolt husikat. Ezt nekem is ki kell próbálnom!

csincsilla írta...

megcsináltam! nem lett ilyen szép, mint a tiéd, mert vagy másfél kiló húsból csináltam, és lusta voltam már annyit ácsorogni mellette, de nagyon-nagyon finom lett. kicsit aggódtam, hogy sok lesz benne a római kömény, de nekem nem volt sok, sőt, legközelebb még többet teszek bele. nagyon-nagyon finom, köszi a receptet!

Andi írta...

Másodszorra már nekem se lett ilyen szép, és másodszorra már én is sokkal több római köményt tettem bele, mint először.

PhDr. Alžbeta Simon - Sustainability írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
PhDr. Alžbeta Simon - Sustainability írta...

szia en csirkecombokat pácolok most fokhagymas - natur joghurtos - csillis-borsos pácban ,és egy oldalon olvastam h 12 orat lehet max pacolni mert h utana erjedni kezd? szerinted baja lesz ha hutoben 14-15 orat fog allni ?

Andi írta...

Szia Erzsóka, szerintem semmi baja nem lesz, én már pácoltam több napig is.