2010. május 12., szerda

Amerikai almás pite

Sajnos fogalmam sincs, hogy fent van-e már a blogon ennek a sütinek a receptje, ugyanis lusta voltam a rengeteg almás süti receptjét végigolvasni. Elképzelhetőnek tartom egyébként, mert mintha láttam volna Csincsilla almás pitéi között hasonlót ehhez, mint amit én sütöttem.

Ezt a képet Imi csinálta.

Bee-től tanultam ezt a sütit, aki amikor először sütött ilyent, hozott át egy kis kóstolót. Annyira friss volt, hogy szinte még ki sem hűlt, amikor átértek vele. Akkor, az első falat után eldöntöttem, hogy én is megcsinálom. Elhatároztam, hogy ezt sütöm meg a következő masszázs-partira (ami most szombaton lesz), de előtte ki akartam próbálni, hogy nekem hogy sikerül. Bee megijesztett, mert az ő leírásában azt láttam, hogy nehezen tudott dolgozni a tésztával. Így hát összeszedtem minden erőmet és múlt vasárnap nekiálltam a feladatnak. Rider segített a fényképzezésnél a mobiltelefonja segítségével, mivel én előző nap anyuéknál hagytam a fényképezőgépet. Így hát köszönöm neki, hogy megörökítette próbálkozásomat.

Úgy dolgozok, mint a villám. :)

Hozzávalók:
- 30 dkg liszt
- 2 dkg porcukor
- 15 dkg vaj
- 4 evőkanál hideg víz
- csipetnyi só


A töltelékhez:
- 1 kg alma
- 3 dkg liszt
- fahéj
- 1 csomag vaníliás cukor
- 8 dkg kristálycukor
- 2 dkg vaj (ezt én sajnos úgy ahogy van elfelejtettem)


A tetejére:
- tej
- tojás
- cukor



Azt írta Bee, hogy amikor összegyúrta a tészta hozzávalóit, leizzadt rendesen. Főleg a sodrásnál, mert nem nyúlt könnyen. Én semmi ilyent nem tapasztaltam. Mivel nem kaptam utasítást arra vonatkozóan, hogy milyen állagú vajat gyúrjak bele, ezért kb. 1 órával az előtt mielőtt nekiálltam volna, kivettem a hűtőből így nem volt nagyon dermedt.

Szóval a tészta hozzávalóit gyúródeszkán összegyúrtam és kettévágtam. Az egyik felét kicsit nagyobbra hagytam mint a másikat, mivel az kerül majd a tortaformába és az oldalát is be kell takarni vele, egészen a pereméig fel kell érnie.

Mindkét felet gombóccá formáltam és kör alakúra nyújtottam őket. A nagyobbik felet beleigazgattam a kapcsos tortaformába.


Az almát meghámoztam, negyedekre vágtam, a magházukat eltávolítottam. A negyed almákat felszeleteltem. Egy keverőtálban összekevertem a fajéjjal, liszttel, cukorral, vaníliáscukorral. A tésztával kibélelt sütőformába szórtam és elrendezgettem rajta.

Ekkor kellett volna vajszeletkéket helyeznem a tetejére, de elfelejtettem. Az almát betakartam a kisebbik tésztalappal, a széleit összenyomkodva az alsó tészta széleivel.

Tetejére hosszúkás lyukakat vágtam, megkentem tojásos tejjel és megszórtam barnacukorral.

Kb. 45 percet sütöttem 160 fokon légkeverésen, míg szépen megpirult a széle és a teteje.



Langyosra hűtöttem és úgy kóstoltam meg az első szeletet. Majdnem olyan jó volt mint Bee-é. :)


Vaníliafagyival akartam enni, de természetesen ezt is elfelejtettem. Igazából annyira nem is hiányzott, magában is nagyon finom volt. Elfogyott az utolsó morzsáig.


És ez a kép is Imi műve.

Csincsilla hiányolta Frakkékat a blogról, így hát itt van egy Vilmás kép egy igazi Vilma-arckifejezéssel.



9 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon gyönyörű a süti, beindult a nyálképződésem. Vilma pedig tök cuki, ahogy alulról van fotózva!

Bianka írta...

HŰ de guszta és a kutyi imádnivaló

Bea írta...

Köszönöm szépen, remélem kipróbáljátok ti is. :) Vilmának pedig megmondom, mit üzentetek, bár most pont itt ül a hátam mögött és nézi a blogot. :)

Andi írta...

Biztos éhes szegény!

csincsilla írta...

igen, nagyon-nagyon szép a süti és és Vilma is! remélem, jön majd Frakk is:)
és én is tettem már fel amerikai almatortát (http://csincsilla.blogspot.com/2009/09/amerikai-almatorta.html), Andi most te jössz!!!
Egy kicsit más a tészta, kevesebb benne a liszt, azt hiszem, de azért nagyon hasonlít, végül is vajas omlós tészta ruci, alul-felül, közte meg darabos, párolt, ezzel-azzal ízesített almatöltelék.

Andi írta...

Képzeljétek, már meg is vettem az almát valami almás sütihez, annyira megkívántam, de nem jött az ihlet. Szóval itt a megoldás!

Bea írta...

Köszönöm szépen Csincsilla, tényleg fent van. :) Csak végig kellett volna néznem az összes bejegyzést az "alma" cimke alatt.

Frakk is jön majd természetesen, csak ő kevésbé szereti ha fotózzák.

Andi, remélem megcsinálod, itt nagy sikere volt a tegnapi masszázs-napon. Kettőt is sütöttem és alig maradt belőle.

Iriya írta...

Én is megsütöttem, észrevételeim:
nekem nem votl elég a tésztamennyiség ( a tetejére nem jutott) ezért abból csináltam pluszba fél adagnyit. A töltelékbe tettem reszelt citromhéjat és egy zacskó vaníliás pudingport, és csak 1 csapott evőkanál lisztet. Valamint a tésztájába tettem a vaníliás cukrot, hogy annak is legyen íze.

Bea írta...

Kedves Iriya! Nagyon köszönöm a hozzászólásodat.

Először én is meg voltam ijedve, hogyan lesz elég az a kevéske tészta egy akkora tortaformához, de aztán megnyugtattak, hogy ha jó vékonyra nyújtom (itt úgyis a töltelék dominál), akkor elég lesz.

Nagyon jó ötlet ízesíteni a tölteléket és a tésztát is, legközelebb kipróbálom így is!

További jó böngészést oldalunkon, remélem találsz még kedvedre valót.