2010. április 14., szerda

Spenótos tészta 3.

Most meg az Andi asztalán kotorászom, tészta így, tészta úgy, kicsit belekontárkodom. Főleg azért, mert az alant következő spenótos cucc nekem nagyon ízlett a múlt héten, muszáj volt ismételni. Ráadásul ilyenkor tavasszal a legszívesebben legelnék egy szép, esőáztatta zöld mezőn, és ez eléggé beleillik ebbe az irányvonalba. Szinte nyersek rajta a zöldségek, a spenótot épp csak átforgatom némi fokhagymás zsiradékon, és a paradicsom is gyakorlatilag nyers marad, épp hogy csak cseppet megrogyasztom. Garantáltan belefér a félórába, mosogatással együtt.
Volt már persze nálunk spenótos tészta, egy Andi-féle paradicsomszószos változat, meg egy Éva-féle paradicsomtalan. Nem tészta ugyan, de most, hogy kicsit visszaolvasgattam, botlottam bele Bea spenótos csirkemellébe, meg Stahl-Andi körtés spenótsalátájába, mind a kettőt meg fogom csinálni mostanában, nagyon tetszenek.

Hozzávalók (4 nagy adaghoz):
- fél kg száraztészta
- 1-2 evőkanálnyi zsiradék (nálam most olíva és libazsír keveréke)
- kb. 25 dkg friss spenótlevél
- 3-4-5 darab édes paradicsom, még jobb a koktél, de abból azért több kell
- néhány gerezd fokhagyma
- só, bors
- némi sajtféleség (most épp juhtúró és füstölt sajt)

Lecsípkedem a spenótlevelek szárát, mostanában olyan nagyokat kapni, mint egy-egy lapulevél, szóval ez elég gyorsan megy. Bedobom egy tálba, eresztek rá vizet. Felteszem a tésztavizet forrni.
Leszűröm a spenótot, még egyszer átöblítem, gyengéden kicsavarom, és deszkán durvára vágom, nem kell nagyon apróra. Megpucolok néhány gerezd fokhagymát. A paradicsomokat megmosom, felkockázom.
Egy serpenyőben felforrósítok egy evőkanál libazsírt egy evőkanál olívával, belenyomom a fokhagymákat, összemelegítem. Már mehet is rá a spenót, több adagban, amint kicsit összeesett, mehet egy újabb maréknyi. Három perc az egész. Közben só, bors. Már mehet is hozzá a paradicsom, ezzel végképp nem szabad túlfőzni, épp csak átrottyantani, a paradicsomkockák maradjanak egészben, a héja egy kicsit felpöndörödik (persze elegánsabb, viszont lassabb dolog meghámozni a paradicsomokat, én erre általában lusta vagyok, főleg hétköznap este). Kész is a szósz.
Közben talán felforrt a víz is, ki lehet főzni a tésztát.
A kifőtt tésztát összekeverem a spenótos szósszal, és jöhetnek a sajtfélék. Aztán még a tányérján mindenki azt tesz rá, amit akar.

6 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon-nagyon-nagyon jól néz ki!

Bea írta...

Van már friss spenótlevél a piacokon? Ide vele! Mert én is meg akarom csinálni ezt a tésztát!

Hedvig írta...

Egyformán forog az agyunk! Tegnap én is ilyet főztem, de paradicsom helyett tejszíneset. Finom lett!

csincsilla írta...

igen, errefelé már több hete, és nem is megfizethetetlen:)
igen, tejszínnel is nagyon finom lehetett!

Éva írta...

Észrevettétek mostanában, hogy olyan erős, szinte csípős a spenót. Régen ilyenek nem voltak.... Rájöttem, hogy azok a bazi nagy haragos-zöld levelűek ilyenek... Mostanában vettem kicsike levelűt és kevésbé zöldet és olyan volt mint régen - spenót ízű!!

Bea írta...

Én is vettem végre spenótot! A héten én is jelentkezem egy spenótos tésztával, hacsak fel nem falom még mielőtt lefényképezhetném. :)