2010. április 15., csütörtök

Jugó rétes


Ez Éva kedvenc sütije, Zsófinál kóstolta először Pécsett. Amikor a név pontos írása miatt az imént rákerestem az interneten, legnagyobb meglepetésemre ezt a Vidék íze receptet adta ki - szerintem Zsófi is ebből dolgozott! :-) Én viszont kicsit eltérő receptet kaptam, nyilván egy elírás miatt: egyrészt másfél pohár olajat diktált Éva a fél pohár étolaj helyett, és a tetejére tojással ÉS olajjal lekenést, pedig vagy egyik vagy másik kell. Nem baj, így is akkora sikere lett, hogy csak kapkodtam a fejemet!

Íme a hozzávalók hosszú listája:

- 3 pohár joghurt
- 1,5 (!) pohár étolaj (azért írok mégis ennyit, mert én így készítettem és nem tocsogott az olajban)
- 3 tojás
- citromhéj (én kihagytam)
- 3 pohár búzadara
- 2 pohár kristálycukor
- 1 zacskó vaníliás cukor
- 1/2 zacskó sütőpor
- 1 csomag réteslap
- magozott meggy

A tetejére:

- étolaj VAGY felvert tojás

Azzal kezdtem, hogy az 1 pohár joghurtomból Csincsilla receptjét követve háromszoros mennyiséget csináltam, ezzel is csökkentve az amúgy sem magas előállítási költségeket. A joghurtos poharat kimostam, megszárítottam és félretettem mércés pohárnak.

Éva, mivel grízessüti-függő, gyakran készíti magának ezt az édességet, de kénytelen spórolni, ezért ki szokta hagyni a sütiből a réteslapot és a meggyet is, egyszerűen csak egy grízes-joghurtos sütit készít. Biztos vagyok benne, hogy úgy is ehető.


Először összekevertem a folyékony hozzávalókat: a joghurtot, a tojásokat és az olajat. (A felvert tojásokból félretettem 2-3 evőkanálnyit a süti tetejéhez, hogy ne kelljen egy újabb tojást beáldozni.) Ebbe a folyékony masszába kevertem a vaníliás cukrot és a sütőport, majd kanalanként adagoltam a grízt és a cukrot (ezeket egy másik tálban előbb összekevertem). Amikor mindent mindennel összekevertem, először is iszonyúan megrémültem a mennyiségtől, majd elővettem a nagyobbik, 26x35 cm-es tepsimet, kibéleltem sütőpapírral, majd egy réteg réteslappal (a réteslapot ollóval megfelelő méretűre vágtam a tepsi aljába). A tepsibe öntöttem a grízes keverék felét, beleszórtam egy jó nagy adag magozott, olvasztott meggyet, ráfektettem még egy réteg réteslapot, ráöntöttem a keverék másik felét, ide is szórtam magozott olvasztott meggyet jócskán, befedtem a maradék réteslappal és lekentem mindennel, amit Éva diktált. 150 fokon 70 percig sütöttem úgy, hogy az utolsó 10 percben rákapcsoltam a légkeverést is, hogy a sütim teteje jó ropogós legyen. Amikor kivettem a sütőből, egy papírtörlővel még forrón leitattam a tetejéről az olajat... Midenki szerint nagyon finom lett! (Kivéve persze a fiamat, aki csak azért nem ... ööö, hogyismondjam ... távolította el a szájából a kóstolónak belegyömöszölt falatot, mert lusta volt felállni a tévé elől és elcammogni a szemetesig)


Na és ezzel a sütivel szeretnék megemlékezni arról, hogy Apu ma lenne 76 éves, és ugyanezen a napon született Marcsi is, akinek nagyon boldog születésnapot kívánok innen is! :-)

8 megjegyzés:

mazsolla írta...

isteni volt szerintem is :)

Andi írta...

köszi!

csincsilla írta...

semmi újat nem tudok mondani, szerintem is isteni volt, soha nem fogom megcsinálni, mert együltőhelyemben megenném az egész tepsivel, sajnos. azt hiszem, én is grízessütifüggő vagyok:)
és boldog szülinapot az ünnepeltnek!

Marcsi írta...

nagyon nagyon finom volt :)

Éva írta...

Hékás nem a spórolás miatt hagyom ki a gyümölcsöt, hanem mert gyümölcsösen a gyerek egy falatot se enne belőle!! és kénytelen lennék EGYEDÜL megenni ezt a hatalmas adagot!! na mindegy gyümölccsel vagy anélkül is ISTENI!! Köszönjük VIDÉK ÍZE!! :-))

Bea írta...

Isteni LEHETETT. :P

Jól néz ki, ráadásul egyszerűnek tűnik, szóval felvettem az elkészítendők listájára.

Egy nap késéssel de annál nagyobb szeretettel kívánok boldog Andi-névnapot! :)

Évának pedig sokkal nagyobb csúszással, de még beleférve a 8 napba, boldog szülinapot kívánok!

Bea írta...

Bocsánat, MARCSIT akartam írni természetesen, csak közben Éva kommentjét olvastam.

Szóval Marcsinak kívánok nagyon boldog szülinapot! Azt hiszem, tavaly már említettem, hogy egy napon van a szülinapotok az én imádnivaló rosszaság Vilmámmal, aki idén lett 3 éves. :)

csincsilla írta...

Jézusom, már megint elfelejtettem az Andi névnapját, ajaj. szóval boldog névnapot, a kis szülinapos négylábú meg nőjön nagyra!