2010. március 1., hétfő

Guiness torta


- Nézd csak, kisfiam, sikerült végre a torta! Tudod, ez az, ami múltkor nyers maradt, a tűzhelyre zuhant és ott vakondtúrást alakított.
- Látom, nagyon ügyes vagy (ilyen pofával: :-/, amiért ezzel a témával kell foglalkoznia). És mivel lesz megkenve?
- Sajtkrémmel.
- Sajtkrémmel???? De miért? Miért nem lehet valami normális dologgal?
- Ha már sör van a tésztájában, miért ne lehetne sajt a krémben?
- ?!?!?
...



Szóval ez már a második próbálkozás. A recept Fűszeres Eszternél található, de én nem ott szúrtam ki, hanem Micike szilveszteri buliján. Annyira nagyon ízlett, és nála a tészta pont ilyen magasságú volt. Ehhez a mérethez nekem a hozzávalók felét kellett vennem. Második alkalommal már így is tettem!

Hozzávalók a tésztához:

- 1,25 dl Guinness sör
- 1,5 dl tejföl
- 1 tojás
- 125 g puha vaj
- 37,5 g kakaópor
- 125 g cukor
- 140 g liszt
- 1,5 kk szódabikarbóna
- csipet só

Robotgéppel összekevertem a folyékony hozzávalókat, majd hozzáadtam a puha vajat. Addig habosítottam a géppel, amíg a száraz hozzávalókat kimértem és alaposan összekvertem.

(Na ez volt a legnagyobb különbség Micike és az én előkészítésem között. Micike ugyanis kézi habverővel keverte a hozzávalókat, ezért az ő tésztája valóban híg lett, mint ahogyan az az eredeti receptben is elhangzik. Micikének még ki is folyt a tortaformájából, amire akart is engem időben figyelmeztetni, de elfelejtette. Nem is kellett, mert az enyém egészen sűrű volt, csak egy műanyag lap segítségével tudtam kikaparni a keverőtálból.)

Apránként a száraz hozzávalókat is hozzáadtam a hígakhoz, majd átvarázsoltam egy sütőpapírral bélelt tortaformába. (Mondom, ez féladag tészta volt!) Először 30 percig, majd még 10 percig sütöttem 180 fokos sütőben.


Most biztosra akartam menni, itt látható a fotón, hogy nálam mit jelent a tűpróba: majdnem a fél tortát kivájom, mire el tudom dönteni, hogy megsült-e. Nem nekem való ez, na!

Hozzávalók a krémhez:

- 25 dkg Philadelphia krémsajt (2 x 125 g, ennyi ugyanis egy doboz)
- 1,5-2 dl habtejszín (maradék a zacskó alján)
- kábé öt púpos evőkanál porcukor

Először a tejszínből vertem finom, édes habot, majd kanállal óvatosan hozzákevertem a krémsajthoz, amihez szintén adagoltam porcukrot. De ez csak ízlés kérdése, kóstolgatással könnyen eldönthető, mennyi cukorral szeretnénk. Amikor a krém elkészült, szépen a torta tetejére simítottam.




...
- Finom, de én érzem benne a sajtot, ezért nem jó - mondja a fiam.
- Hülye vagy kisfiam, a tiramisut imádod, pedig abban is sajtkrém van. És nem érzed benne a sajtot!
Erre elmosolyodik. Kicsit zavarba jön, de mosolyog. Én meg a továbbiakban nem hülyének látom, hanem édesnek. És gyönyörűnek. Megevett végül 4 szeletet. Kedvelem ezt a gyereket, na!

[A tortakészítési szenvedéseimről, a piskótákról és tűpróbákról pedig ez a dal jut eszembe mindig. Jó lenne legközelebb Gabival erre táncolni! :-) Vagy Mazsival! Vagy Vivivel! Vagy mindhármukkal!]

86 megjegyzés:

mazsolla írta...

és akkor most kinek lett igaza? vagy megint csak a terror győzött? vagy belül bevallotta, hogy tényleg hülyeséget mondott? szeretném a kulissza titkokat is tudni! :D

Andi írta...

nem vallotta be! soha nem fogja bevallani! de látnod kellett volna, azt a pillanatot, amikor megértette.
Mosolygott és evett belőle, ezzel jelezvén, hogy feladja a harcot, finom.

Unknown írta...

NAGGGGGYON FINOM VOOOLT!!! :DDD :DD SAAAAJT! :DD

mazsolla írta...

el tudom képzelni a szituációt..:D

mazsolla írta...

vivi te láttad még az alvin és a mókusok mese sorozatot? most olyan voltál mint az apuka mókus (nem emlékszem a nevére) ő mondta mindig így: saaaaaajt :D

Unknown írta...

júj sajnos nem... :S még régen egyik haveromtól vettem, át de majd megkérdezem tőle, hogy nézte-e és majd leadom itt a drótot neked ;) megbeszéltük? :)

Andi írta...

én emlékszem erre a mesére!!!! én is így mondom! :-)

Köszi Vivi, rendes kis kóstoló vagy! Máskor is gyere!

Andi írta...

Vivi, feltétlen nézz meg legalább egy részt, hogy tudd, miről van szó! SAAAAJT! 8-/

mazsolla írta...

meg! :D de közben elkezdtem gondolkodni, hogy lehet, hogy nem is abban a mesében volt az, mert nem találom google-n...lehet inkább egerek voltak? mostmár teljesen összezavarodtam..a lényeg h egy dagadt bajszos rágcsálóféleség nagyon szerette az sajtot (és talán egy hosszú szőke hajú (egér-mókus)nője volt)..valaki segítsen!!:D

Unknown írta...

3 kis mókus nem? és volt egy pár rész, mikor karácsonyfát díszitettek és énekeltek, nem? Lehet rosszul emlékszem, de most ez a kis emlék kép jutott eszembe kicsi gyerek koromból :D

Andi írta...

Jajmár! akkor adták azt a mesét, amikor vasárnap délutánonként 3 db Disney-rajzfilmet adtak egymás után, köztük az egyik a Balu kapitány, másik ez a patkány, aki imádta a sajtot... így se találod meg, Mazsi?

Andi írta...

Kábé 20 éve volt...

mazsolla írta...

MEGVAAAAAAAAAAAAAN!! tök hülye vagyok, az nem az alvin és a mókusok volt, hanem a csipet csapat- Chip és Dale (cs-cs-cs-cs-csip és déél :D)
http://www.youtube.com/watch?v=Bo_TT8nbcaA

Kvarg Lipót (Monterey Jack) egy ausztrál izomegér, aki rajong a sajtért és retteg a macskáktól. Első küldetésük során csatlakozik a Csipet Csapathoz.

ááánézést...:D

Unknown írta...

na jó... lemaradtam.. másoljátok be ide a linket ha megtaláltátok, kérlek :D most már nagyon kíváncsi lettem :D addig itt maradok a blogon :D

Andi írta...

ezaaaaaz! csipet csapat (blőe)!!!!

Vivi nézd meg és tájékoztass!

Mazsi, olyat linkeltél be, amiben a saaaajt jelenet feltűnik?

mazsolla írta...

ottvan-ottvan!:D

Unknown írta...

jaaaaaaaaaaaaaj! Csipet csapat!!!! IMÁDTAM :DDD

mazsolla írta...

sajnos azt a jelenetet nem találtam meg....:( de úgy képzeld el vivi, hogy elkezdett jojózni a szeme, felcsavarodott a bajsza és kimerevedett a farkincája (és mondta: saaaaaajt!!! :D)

Andi írta...

hámosmá bedugom a hangfalat is!

Nézzük, Mazsi, köszi!

Andi írta...

Vivi, szólj, ha megnézted és mehetünk aludni! :-))))

Unknown írta...

Andi, én vagyok süket, vagy te se hallottál sajtot? xD

Unknown írta...

ajj... sose mutatja a kommentjeiteket csak ha küldök egyet :D hiába frissítek :D amúgy megnéztem :) köszi a linket Mazsi :)

Andi írta...

Nincs saaaajt! Írta is Mazsi, hogy azt a jelenetet nem találta meg, csak lemaradtunk.

De ez az a figura, az biztos!

Figyeld meg, elővarázsolja mindjárt!

mazsolla írta...

http://www.youtube.com/watch?v=ARqOxtNIMJ0

0:40től

iiitvaaaaan (csak angol...magyarul nem találtam:D)

Unknown írta...

Mazsi úgy képzeld h én ezt magas hanggal adom elő :D Jaj de imádom a sajtot o.O :D

mazsolla írta...

nah ezt majd meg kell mutatnod :D

Unknown írta...

de ne harapd le a fejem ha lámpalázas leszek :D

mazsolla írta...

Vivi, azé a mesére emlékszel, vagy szembesülnöm kell a korommal???

Andi írta...

Én is látni/hallani akarom!

Unknown írta...

persze h emléxem :D régen sokat néztem :) egyik kedvencem volt :D Andi eltűntél... :S

mazsolla írta...

majd feloldjuk valahogy azt a lámpalázat! ;) (jazzgarden+jager+sajt?:D)
egyébként sem vagyok az a harapós, nem értem mire gondolsz...

Andi írta...

Igen, én is akartam írni, hogy nem harapós, csak előbb frissítek, mert mindig lemaradok tőletek! :-) Add elő Vivi! 12-én!!!

Unknown írta...

csak vicceltem :D jajaja Jazz garden! Március 12 :D :P

mazsolla írta...

jóválasz! :D egyébként ha youtube-ra beírod, hogy "csipet csapat sajt" kiad egy részt h sajtcsapda. abban biztos benne lesz ez a jelenet, csak türelmetlen vagyok megkeresni, mert egész rész :D andi szerintem keresi a jelenetet...

Andi írta...

nem keresem, ezt rád bíztam, Mazsi! Csak le vagyok lassulva (a koromnál fogva). Itten kapkodom a fejemet...

Andi írta...

És most már azonnal menjetek aludni!!!!! >8-(

Unknown írta...

nem vagy egyedül Andi :D

Unknown írta...

de még nem csörög a pizsama :D

mazsolla írta...

csak én pörgök? :D akkó legyen aaaaváááás, vivi neked holnap isi! :P

Andi írta...

Most mivan? itt hagytatok? 8-O

Unknown írta...

az egy dolog h suli, de fogászatra megyünk, az meg kit érdekel :D Andi , te küldtél el minket :D Mazsi majd Jazz Gardenben pörögj :D

Andi írta...

szar ez a gép, tök lassú! nincs itthon egy darab rencergazda se, hogy csináljon valamit!

Jó éjszakát nektek, főkóstolóim! :-)

Unknown írta...

Jó éjt Andi! :)

mazsolla írta...

nah egyszer akarok szemétkedni, akkó se jön be :P ne aggódj, ott is fogok pörögni, ezt andi is igazolhatja...andi,én még mindig itt vagyok mert idegesít, hogy nem találom a jelenetet! :)

Unknown írta...

még mindig keresed? :D

mazsolla írta...

nagyon kíváncsi lennék arra hogy merre van a rencergazda és mit csinál???:D

mazsolla írta...

igen, meg fogok őrülni, ha nem találom meg...tikkkk

Unknown írta...

a rencergizda tudtommal egy órája alszik :D

mazsolla írta...

óóóó akkor semmi izgi szaftos pletyka...ma semmi nem jön össze..:D

Unknown írta...

hát ez nem a te napod! :D Majd holnap :D

Andi írta...

1. Mazsi addig keresi, amíg meg nem találja. Nem adja fel! Tőlem örökölte - jut eszembe, be akartam linkelni egy dalt ehhez a tortához, most mindjárt megteszem.

2. a rendszergazda 1 sörrel a kezében, néhány grissinivel, fejhallgatóval a fején filmet néz. És kivonult a forgalomból. Mégis hülye.

Unknown írta...

MICSODAAA??? FILMEZIK??? megüzennéd neki hogy kapja be? ^^ Köszi :)

mazsolla írta...

jújdekíváncsi vagyok, azt még megvárom!

rencergazda...áhh nokomment :D

mazsolla írta...

hadénaggyamát!!hadénaggyamáááát!

Unknown írta...

xDDDD

Unknown írta...

wow az 56. megjegyzést írom xD

mazsolla írta...

az igen..:D (akkor átadhatom én??)

Unknown írta...

nem szállsz le a témáról amíg nem válaszolok, igaz? xDDD

mazsolla írta...

tanulsz...

Unknown írta...

játszva tanulni a legjobb :D Átadhatod :D Ha már Andi eltűnt :D

mazsolla írta...

ezennel feladtam a keresést...

mazsolla írta...

pontosan! :D andi szerintem éppen kutat. már hívom is! ;)

Unknown írta...

akkor viszont én is lépek most már :D :)

mazsolla írta...

....vagyis küzd a linkeléssel

Unknown írta...

azt meg hogy? :D

mazsolla írta...

lövik a pizsit? aludjál csak, egy ilyen zsenge szervezetnek szüksége van az alvásra! :D

Unknown írta...

ne szóljál bé, há ö-öm és bodottá van o.O xDD

mazsolla írta...

Andiiiiii én neked drukkolok!!!! :D

mazsolla írta...

bocz-bocz...(eittakert!)

Unknown írta...

xDDD

mazsolla írta...

nah lassan itt is lövik...aluggyunk!

Andi írta...

Beszarás! Ezek nagyon hülyék!

1. Átadtam az üzit, de úgy tett, mintha nem hallaná!

2. Mazsi, majd te is add át neki légy szíves, mert én is ezt üzenem!

3. Belinkeltem. sokat küzdöttem, de sikerült!

4. Aludjatokmááááááááááááárrrr!

Unknown írta...

na jó, tényleg megyek, hulla vagyok! Sziasztok szép álmokat, jó éjt mindenkinek :)

mazsolla írta...

Gratulálunk!:D
átadom mindenképp, mert megkaptam rá az engedélyt, el nem szalasztanám a lehetőséget!!
nah jóéééééjt mindenkinek! :)

Bea írta...

Jó éjt lányok (egy nappal később)! :D

Andi, bár én nem szeretem a sört, felkeltette az érdeklődésemet a süti. Tuti megsütöm!! És úgy látom, ez gyönyörűre sikerült neked. Itt irigykedem. Soha többet nem akarom hallani, hogy hadilábon állsz a sütikkel!!!

Andi írta...

Köszi Bea!

mazsolla írta...

Én sem szeretem sört, de észre sem vettem, hogy van benne, csak utólag olvastam itt (és szörnyülködtem, hogy sör került a(z én alkoholszűz) szervezetembe) :)

Andi írta...

Jézusooom! Miket beszélsz?

Hedvig írta...

Andi, ez igen! Különleges és szép! Nekem jól cseng, hogy sör van benne.

Andi írta...

Köszi Hédi, tudtam, hogy neked tetszeni fog!

csincsilla írta...

nagyon szép lett! alkalomadtán kipróbálom, nagyon kíváncsi vagyok, ehető-e:) nagyon izgalmas sütinek tűnik:)gratulálok!

Bea írta...

Alkoholszűz! :D:D:D Akkorát nevettem, hogy a kutyák felébredtek a szundikálásból és nem tudták mi bajom van.

Andi írta...

Én meg azon röhögtem, hogy ki írta ezt magáról! :-)

mazsolla írta...

Pedig halálosan komolyan mondom, nem értem Andi min van fennakadva ennyire...:D

Andi írta...

Mert a delérium tremenstől nem emlékszel rá, miről beszélek

mazsolla írta...

erre rá kellett keresnem google-n...:D egyébként lehet benne valami :P