2010. március 8., hétfő

Édesburgonya sült fokhagymával

Régi recept, a Chili és vaníliáról. Tényleg gyors, finom, egyszerű. Tettem hozzá némi cukkinit is, ha már volt otthon.

Hozzávalók:
– 2 nagy édesburgonya
– 1 kisebb cukkini
– 2 fej fokhagyma
– 3 közepes vöröshagyma
– néhány ág kakukkfű
– néhány ág rozmaring
– olívaolaj, só, bors
– fetasajt

Az édesburgonyákat meghámoztam, a cukkinit megmostam, felkockáztam őket. Egy tálban olajjal átforgattam, sütőpapírral bélelt tepsire öntöttem. Só, bors. Mehetett rá a cikkekre vágott hagyma, meg gerezdekre szétszedett, héjas fokhagyma. Meg rá a kakukkfűlevélkék és a rozmaringágak.
A fetát első körben lefelejtettem róla, anélkül is nagyon finom volt. Ez egy nagyon nagy adag, köretnek ötünknek két étkezésre is elég volt.


Olyan 200 fokon sütöttem 20 percig, ezalatt a zöldségek tényleg megsültek, de a fokhagymának több időre lett volna szüksége az elkrémesedéshez (legközelebb elősütöm egy picit).

5 megjegyzés:

Andi írta...

Hú de gyönyörű a fotó, gratulálok!

Én is próbálkoztam már édesburgonyával, de nekem nem jött be. Nálatok simán átment?

Bea írta...

Még egy dolog, amit soha nem próbáltam de egyszer biztos ki fogok: édesburgonya. :)

Andi, neked miért nem ízlett?

Andi írta...

Hát, mert a sült sütőtökre emlékeztetett, és azt nem szeretem. A nyerset viszont imádom, és még mindig észben tartom a sütőtöksalátádat. Ez az észben tartás ilyen hosszú ideig nálam elég nagy dolog.

csincsilla írta...

A sütőtököt én sem szeretem. Sülve. De ez a köret nagyon finom volt, és mindenkinek (!) ízlett.

Bea írta...

ÁÁÁ, értem! Akkor feltétlenül ki kell próbálnom, mert a sütőtök nálam is egy furcsa dolog. Sosem tudom eldönteni, hogy szeretem-e vagy nem(-e) :)