2010. február 13., szombat

Sárgaborsóleves (virslivel)

Tesókám mostanában megszerette, egyre többször kívánja a leveseket, természetesen a házi készítésűeket. Minden héten újabbnál újabb levesötleteket látok és kóstolok náluk, eddig mindegyik ízlett. És ami még jobban tetszik bennük: nagyon gyorsan és egyszerűen elkészíthetők. Ilyen például ez a sárgaborsó leves is, amit azért is találtam különlegesnek, mert ha jól tudom, a blogon még nem szerepelt sárgaborsóval készült étel.


Hozzávalók:
- 20 dkg sárgaborsó,

- 1 sárgarépa,
- 1 fehérrépa,
- 1 csokor petrezselyem,
- 1 erőleves kocka,
- 2 dkg liszt,
- virsli,
- kevés olaj,
- só,
- 2 evőkanál vaj


A répákat megtisztítjuk, karikára vágjuk, és vajon megfuttatjuk.
Felöntjük vízzel, hozzáadjuk a borsót, a leveskockát, a petrezselymet, és addig főzzük, míg minden megpuhul benne.
A liszttel elkeverjük a tejfölt, és a leveshez öntjük, sóval ízesítjük.
A virslit bevagdossuk, és kevés olajon ropogósra sütjük. Tányérokba merjük és 1-1 virslit adunk hozzá.

Ennyi az egész. Én majdnem kész állapotában ettem belőle. A virsli még nem volt megsütve, de nekem nem is hiányzott belőle, így is elég laktató leves. Forrón az igazi!


Mazsolino lefotózta nekünk a "csodaamarilliszét", amit más virágokkal együtt sikeres vizsgáiért kapott, hogy ha már olyan nehezen jön a tavasz, legalább így lássunk egy kis virágot. És hogy miért "csoda"? Mert egy hagymáról két szára nőtt és az egyiken 6 db hatalmas virág nyílt ki! A képen csak három látható, de hátul és középen megbújik még 3. A másik száron pedig most kezdenek nyílni a virágok, még nem tudjuk, hogy azon mennyi lesz.

12 megjegyzés:

Andi írta...

Jaj milyen sokszor készültem már én is sárgaborsólevesre vagy sárgaborsókrémre, de nem csináltam meg. Köszi Bea, hogy feltetted!

A virág gyönyörű!

mazsolla írta...

Andi, hirtelen azt hittem, hogy a sálad már akkora hatással van rád, hogy "a virág gyönyörű" helyett azt írtad, hogy a világ gyönyörű! :D PEACE!

Mazsolino írta...

Elnézést a belepofázásért, de az amarilisz nem anyáé, hanem az enyém. :)) Többek között ezt is a sikeres vizsgáimért kaptam. :)

Bea írta...

Hűha, most aztán megkaptam a letolást. :) Bocsánatot kérek a tévedésért, már javítottam is a hibámat. :D

Mazsolino írta...

:D Na, utoljára elnézem. :D :D Pedig micsoda súlyos baklövés! Hihi! :) Gyertek a fánkért!! :)

Andi írta...

Mazsi, pont nem ilyen hangulatban vagyok :-( Toma azt mondta a sálra, hogy az emósok is pont ilyet hordanak és megmutatta, hogyan kell feltekerni emo-módra.

mazsolla írta...

Annyira szemét! Mondd meg neki, hogy az emósok fekete--fehéret hordanak, nem olyan szép színeset mint a tied! :)

Andi írta...

Oké. És akkor hiába tekerem emós módra, nem leszek emós? Pedig arra készülök!

csincsilla írta...

nagyon finom lehetett! én pont két hete főztem sárgaborsó(krém)levest, úgy látszik, most ilyen bolygóállás van:) és egész másképp, fokhagymával és köménymaggal, ezt a zöldséges, habart változatot is ki fogom próbálni.

Névtelen írta...

Hozzávalók:
- 20 dkg sárgaborsó,
- 1 sárgarépa,
- 1 fehérrépa,
- 1 csokor petrezselyem,
- 1 erőleves kocka,
- 2 dl liszt,
- virsli,
- kevés olaj,
- só,
- 2 evőkanál vaj
Bocsánat, hogy belekotyogok, de ha valaki 2 dl liszttel képes lesz megfőzni ezt a kaját, egy életre elmegy a kedve a főzéstől. Légy szives kijavitani. Mindenesetre kedvet kaptam egy kis sárgaborsóleveshez :-)

Bea írta...

Kedves Névtelen!
Köszönöm, hogy felhívtad a hibámra a figyelmet, már javítottam is. :)
Jó étvágyat a sárgaborsóleveshez. :)

Névtelen írta...

Bocsi, de a tejfölt is írd fel a hozzávalókhoz.