2010. február 4., csütörtök

Rigatoni fűszeres szalonnás-paradicsomos mártásban



Ezt a finom tésztát depressziós téli napokra ajánlom. Már szép piros színével is feldobja az ember hangulatát, nem beszélve a nagyon rövid időről, ami alatt elkészül. És hát az íze! Még órák múlva is ott érezni a szájban, ahol aztán nyelési ingert vált ki és muszáj még egy tányérral szedni belőle még lefekvés előtt!

Az elkészítése nem egy nagy dolog, szót se érdemelne, mégis leírom. Szokásos tésztás füzetemből vettem az ötletet, s nem tudom miért írtak szalonnát, amikor füstölt tarjával készült. Aztán mégis hagytam a nevében a szalonnát, hátha valakinek épp baconszalonnája van otthon, szerintem abból is ugyanilyen tökéletes.



Hozzávalók:

- 6 szelet főtt füstölt tarja (vagy bármi)
- 1 kg érett paradicsom (vagy hámozottparadicsom-konzerv)
- 1 kis fej finomra vágott vöröshagyma (vagy fél rúd póréhagyma)-
- 1/2 paradicsompapriak húsa kockára vágva (na ezt elfelejtettem)
- só, őrölt bors,
- tálaláshoz reszelt sajt
- 250-350-500 gramm rigatoni, attól függően, hogy azonnal felfalja-e az ember a teljes mennyiséget, vagy másnap is eszik belőle. Furcsa módon akkor szoktam kevesebb tésztát tenni a mártásba, ha másnap is eszem belőle. Ilyenkor ugyanis a kevesebb tészta nem tudja az összes szaftot felszívni másnapra - ha értitek mit akarok elmakogni.

Egy nagyobb lábosban odatettem a tészta vizét, s amíg a tészta a szokásos módon megfőtt, elkészítettem a mártást. Teflonserpenyőben olívaolajon megforrósítottam az apróra vágott füstölt húst és a szintén felaprított póréhagymát. (Ilyenkor kellene beletenni a paradicsompaprikát is.) A paradicsomot hozzáadtam, megsóztam, megborsoztam, icikepicikét meg is cukroztam és takarékon addig melegítettem, amíg a tészta el nem készült. A kifőtt tésztát leszűrtem és a mártással jól összekevertem. Reszelt parmezánnal tálaltam. Finom volt!

10 megjegyzés:

Mazsolino írta...

Hú, ez nagyon jól hangzik! Éhes vagyok! :) Most kérek szépen egy adagot! :)

mazsolla írta...

reméjjük neked nem a depresszió ellen kő ez a tészta! :)

tata írta...

nagyon finom lett tényleg! holnap főzök is a lányoknak! (reggel teszkő!!!)

Andi írta...

Mazsolino, szívesen adnék!

Mazsi, de!

Tata, holnap megin' jön a hó!

Mazsolino írta...

Köszike, aranyos vagy! Ma tészta volt az ebéd itthon, és a tiédre (egész pontosan erre) vágytam volna inkább... :( :)

Andi írta...

Ó szegény! De ez annyira egyszerű, hogy akár elő is állíthattad volna... :-)

Mazsolino írta...

Előállíthattam volna, de általában nem szeretjük, ha kétféle kaja is készül egy ebédre... :) De már szóba hoztam anyának, hogy máskor együnk ilyet. :)

Bea írta...

Már megint egy tészta! Andi, te ki akarsz nyírni engem. Csorog a nyálam. Azt hiszem, ha tésztadiétára fognának (ilyen miért nincs, egyébként?) én lennék a legboldogabb ember a világon :)

tata írta...

van tésztadiéta! semmi mást nem szabad enni csak tésztát! :)

Andi írta...

Tényleg! Micike is tartott tésztadiétát! :-)

Ma is tészta lesz nálam...