2010. február 23., kedd

Meggyes-banános lassi



Csincsillával őrült indiairecept-keresésben vagyunk, és a mindmegettén nagyon jó kis összefoglalóra bukkantunk, ami kicsit rendszert teremt a zűrzavarban, ami egyelőre a fejünkben van egy indiai menüsorral kapcsolatban.

Itt olvastam, hogy: "Egy jó lassi tökéletes bevezető az előételhez. A lassi egy olyan tejjel vagy vízzel hígított joghurtos ital, amiből sós és édes verzió is készül. A sós lassit általában egy kevés pörkölt köménnyel szokták ízesíteni, az édes lassikat pedig a cukor mellett valamilyen gyümölcslével vagy gyümölcsvelővel gazdagítják ..., de készítenek rózsavízzel, eperrel ízesített lassit is." (A rózsavizet kár, hogy csak most olvasom, mert ha tudom, tehettem volna az én lassimba is.)

Az enyém így készült: Kábé két maréknyi kimagozott mélyhűtött meggyet felolvasztás után aprítógépben pépesítettem amennyire tudtam, hozzádaraboltam két, kívülről már eléggé megbarnult banánt, kábé két evőkanál mézet és ezzel is járattam a gépet egy darabig. Ezután körülbeül 2,5 deci házi joghurttal és 1 deci tejjel hígítottam. Poharakba töltöttem és kezdődhetett a buli!


Buli ugyan nem volt, ráadásul vacsora után készítettem, de nagyon örültem, hogy fiamnak ízlett és meg is itta ezt a szép pohárnyi hideg lassit.

13 megjegyzés:

mazsolla írta...

ezt nyárra tudom elképzelni, milyen finom lehet! (jajjjdevárom már a nyaraaat)

Andi írta...

Igen, nyárom még finomabb a hidegsége miatt, de most is nagyon különleges volt. Kár, hgoy rózsavizet nem tettem bele.

Bea írta...

Ha meggyel készítetted, akkor hol van belőle az eper? Valamit rosszul olvastam volna? :)

Finom lehetett, kábé olyan mint egy turmix, ugye?

Andi írta...

Van még egy pohárral holnapra, abba majd keverek rózsavizet

mazsolla írta...

mi a tököm az a rózsavíz?????

Andi írta...

Nem, te jól olvastad Bea, én meg rosszul írtam! :-) Köszi!

Andi írta...

Mazsi, hát rózsavíz! Gyere nézd meg!

Andi írta...

És igen, olyasmi mint a turmix, csak nem olyan édes.

mazsolla írta...

okézsoké:)

csincsilla írta...

gyönyörűűűűűűűűűűű!

segebaga írta...

Csatlakozom az előttem szólóhoz :)
Indiai receptekért fordulj a Gyöngyvérhez, a férje indiai és még étterme is van neki.

hdanesz írta...

Ital receptet még sosem próbáltam ki, épp itt az ideje.
Valamint szeretném még megajándékozni a blogot és különösen Andit egy picurka díjjal, ami az oldalamon 'átvehető'. :)

Andi írta...

A rózsavizet ne felejtsd ki belőle! :-)))

Köszönjük a díjat, nagyon nagy örömet okoztál vele! Tegnap éjszaka a gasztro-n találkoztam vele és kikerekedett a szemem a csodálkozástól és az örömtől!
Köszönjük még egyszer, Dani! :-)