2010. január 21., csütörtök

Thaiföldi csirkeleves


Na már megint éjfél, és én itt kuksolok a számítógép előtt, aztán reggel alig bírok felkelni. Gyorsan felteszem ezt a levest, de a történet most rövid lesz: a gombát és a hétvégén főzött húslevest szerettem volna megmenteni, ehhez kerestem receptet a régen kinyomtatott Stahl-receptjeim között.

Néhány dolgot kellett csak helyettesítenem: az egyik volt ez a maradék csirkeleves, amit a húsleveskocka és a forró víz keveréke helyett használtam, a másik a rizstészta, ami sosincs itthon, mert nem szeretem és a harmadik a zöld citrom, ami helyett mindig sárgát használok. Vettem persze már többször zöldet, de hosszabb tárolást nem bír ki, szépen besárgul ő is a hűtőben, hát ezért nem tartok itthon.

Hozzávalók:

- 1 piros csilipaprika (nálam szárított, morzsolt)
- 2 fej gomba
- 25 dkg csirkemellfilé
- 1/2 tyúkhúsleves-kocka és 5 dl forró víz helyett volt a leves
- 1 evőkanál szójaszósz
- 1 evőkanál méz
- 1 zöldcitrom (vagy sárga)
- 1 evőkanál olívaolaj
- 5 dkg rizstészta (ugyanannyi, vagy kicsit több Gyermelyi cérnametélt)
- 1 maréknyi friss bazsalikom (szárítottat használtam)
- 1 maréknyi friss korianderzöld (kimaradt sajnos)

A csirkemellfilét 3×1 cm-es csíkokra vágtam, és egy kisebb lábosban olívaolajon átpirítottam. Hozzáadtam a felcsíkozott gombát, felöntöttem a levessel és mehettek bele a fűszerek: szójaszósz, méz, citromlé, csipetnyi chilipaprika. Felforraltam, majd 5 percig csendes forrásban tartottam, hogy a csirke és a gomba megpuhuljon. Végül hozzátettem a tésztát, és azt is megfőztem. Amint elkészült, szórtam rá egy kis szárított bazsalikomot és tálaltam.


Talán kicsikét kevesebb szójaszósz elég lett volna, de így is nagyon finom, forró, sokféle ízű, lélekmelegítő leveske lett belőle.

14 megjegyzés:

VirsLee írta...

Tyű ez nagyon érdekesnek ígérkezik :D Muszáj lesz kipróbálnom :D

Bea írta...

Cérnametélt vagy rizstészta...kit érdekel? :) Ki fogom próbálni, mert ahogy öregszem, egyre levesesebb vagyok és pont az ilyen tésztás levesek vonzanak engem.

Andi írta...

Próbáljátok ki, de ne számítsatok valami szokványos ízre!:-)

csincsilla írta...

igen, én is ki akarom próbálni. nekem is nagyon tetszik.

mazsolla írta...

nagyon izgi, remélem ezt hozza anyuka :) (bár a hagymás mozzarellás tésztától sem fakadnék sírva..)

mazsolla írta...

nagyon nagyon ízlett, minden pont jó volt benne (csípősség,szója,édes,savanyú stbstb) szóval felvéve a kedvencek közé ;)

Andi írta...

Lehet, hogy másnap még izgalmasabb voltt az íze?

Andi írta...

egytével!

mazsolla írta...

már majdnem azt hittem h az ízlett van egy tével!:D

Andi írta...

sose tudhatod, hogy mibe kötök bele! te szegény!

mazsolla írta...

terrorban élek, mostmár mindenki láthatja! :P

Andi írta...

Szegény, szegény Mazsi!

Dani írta...

Megnézve, elolvasva, kipróbálva, finom, blogra feltéve. Röviden. :)

Andi írta...

Fantasztikus vagy! Máris nézem a blogodat! :-)