2010. január 29., péntek

Mákos palacsinta

Nagyon várom már a blogszerzőtársam bejegyzését a mák csodálatos élettani hatásairól. Addig is egy kis kedvcsinálónak mákos Ezékiel-palacsinta.
A hozzávalókat nem mértem, egy tojásból, kb. 5-10 dekányi Ezékiel-lisztből, 1 evőkanálnyi finomlisztből, csipet sóból, egy teáskanálnyi fruktózból és némi vízből palacsintatésztát kevertem. Nagy teflonos palacsintasütőben sütöttem, az első alá tettem egy morzsányi libazsírt, a többi már megsült anélkül. 4 nagy darab lett ebből a mennyiségből (ezzel talán palacsinta-nemkedvelő családok is megbirkóznak).
Tölteléknek némi mákot felfőztem egy kis tejjel, kis mézzel édesítettem. A kisült palacsintákat ezzel megkentem, feltekertem, és a szokásosnál jóval kisebb lelkiismeretfurdalással megettem.

6 megjegyzés:

Andi írta...

Gyönyörű a fotó, gratulálok a művésznek!
Bár elég furcsák a hozzávalók, a palacsinta és jól néz ki. Négy darab talán még nálunk is elfogyna.

Unknown írta...

Olvaslak már egy jó ideje némán,de most szólnom az-az kérdeznem kell.Mi az az Ezékiel liszt?Egyébként nagyon szeretem a receptjeidet:))Liza

Bea írta...

Ezékiel liszt: Összetevők: teljes kiőrlésü búza, -árpa, -tönköly, -bab, -lencse és kölesliszt.A hüvelyesek és a gabonafélék megfelelő arányú keveréke. Pontosabban lásd Ezékiel könyve 4. rész 9. verse.

Csak onnan tudom, hogy utánanéztem a google-ban, mivel már én is nagyon kiváncsi voltam rá. Elvégre már Csincsillának már a második receptjében olvastam mint hozzávalót.

4 darab palacsinta?? Fél fogamra nem elég. :)

Bea írta...

Bocsánat, harmadik recept, amiben szerepel az Ezékiel-liszt.

Andi írta...

Köszi Bea! Elég ijesztően hangzik ez a liszt... :-)

csincsilla írta...

Köszi, Bea! hétvégén ritkán netezek:)
és az Ezékiel-liszt az év eleji egészségügyi hisztériám része, úgy gondolom, hogy jóval egészségesebb, mint a finomliszt, és egészségesebb, mint a teljes kiőrlésű búzaliszt, a benne lévő sokféle gabona és hüvelyes jótékony hatása miatt. Bioboltokban kapható, nem is drága, én 200 forintért vettem fél kilót. Eddig minden nagyon finom volt belőle (omlós tészta, palacsinta, kevert süti, rántásba is tettem már).