2010. január 18., hétfő

Kolbásszal töltött sertéskaraj 2.

Sok olyan étel van a "repertoároban", amit egy ideig gyakran készítek, utána pedig jó időre elfelejtem, mert telítődtünk vele és valami újat keresek. Ilyen a kolbásszal töltött karaj is, amit elkészíteni is szeretek, mert olyan egyszerű és nem mellesleg finom is.

Decemberben kétszer is csináltam. Először Imi szülinapjára, ami napra pontosan egy hónapja volt. Ekkor melegen ettük, hagymás törtkrumplival és salátával. Másodszor pedig szilveszterre, amikor hidegen fogyasztottuk a különböző hidegtál fogások mellé.

Ez készült Imi szülinapjára.

Elkészítése nagyon egyszerű: vegyünk egy szép hosszú, kicsontozott sertéskarajt, aminek a közepébe egy jó éles késsel - vagy a hentes segítségével - vágjunk egy lyukat. Akkorát, hogy bele tudjunk húzni egy szál paprikás esetleg csípős kolbászt. Fontos, hogy a kolbász héját távolítsuk el, akár műbélbe lett töltve, akár igaziba, mert sokkal finomabb, szaftosabb lesz úgy a hús, ha a sütés során a kolbász kiengedheti a levét, amit a hús felszív.

A megtöltött karaj minden oldalát szórjuk be fűszersóval, borssal, ki mit szeret. Egy tepsibe tegyünk néhány kanál zsírt, erre fektessük rá a húst. Ne sajnáljuk mellőle a zöldségeket: paprikát, paradicsomot, hagymát, fokhagymát.

Ez pedig szilveszterre.

Öntsünk alá egy kevés vizet, takarjuk le a tepsit alufóliával - vagy ha van hozzá tetőnk fedjük be azzal. Ezután nincs más dolgunk, mint a 200 fokra előmelegített sütőbe betolni és ott hagyni 1-1,5 órára, hadd puhuljon-párolódjon.

Ekkor vegyük le az alufóliát/tetőt, szúrjunk bele egy villát, ezzel leellenőrizve, hogy megfelelően puhul-e. Időnként locsolgassuk meg a zsírral és süssük puhulásig illetve addig, amíg a teteje szép piros lesz.


Ahogy említettem, hidegen-melegen egyformán finom. Szépen szeletelhető. A szaftját melegen kínálhatjuk mellé egy kis tálkában vagy pedig behűthetjük és finom zöldséges zsír lesz belőle, ami friss kenyérrel isteni!


6 megjegyzés:

csincsilla írta...

Bea, te látnok vagy. Mostanában került a fagyasztóba egy szép karajdarab, és pont ilyen kolbászos cuccot akarok belőle csinálni. Mert még sosem csináltam. És erre leszállítod a pontos és részletes receptet. Köszi!!!! Egyébként meg gyönyörű!

Bea írta...

Jaj de örülök, hogy kitaláltam a gondolatodat! :) Megírod majd, hogy sikerült?

Ottis írta...

Nagyon guszta!

Andi írta...

Ez egyszerűen meseszép lett!

csincsilla írta...

hát, megcsináltam, de az enyém sokkal csúnyább lett. és nem is ilyen finom szaftos, inkább száraz, nyaf. mért nem tudok én húst sütni????

Bea írta...

Nem tudom sajnos, hogy miért nem sikerült :(
Fontos, hogy mindig legyen alatta bőven zsír/víz és hogy jó ideig ne emeld fel róla a fedőt, hogy sokáig párolódjon. De egyébként biztos függ a hús és a kolbász minőségétől.

Érdekes, hogy régebben nekem is mindig nagyon kiszáradt, de akkor nem is tettem mellé ennyi zöldséget. Amióta nem sajnálom mellőle, azóta sikerül ilyenre.