2010. január 19., kedd

Hagymás mozzarellás tészta


A karácsonyi ünnepek után éppúgy, mint Csincsilla, általában én is megfogadom, hogy egészségesebb ételeket fogok főzni, s ezért az idei első nagybevásárlásom alkalmával rengeteg zöldséget, gyümölcsöt és sajtot vásároltam össze: padlizsánt, sárgarépát, fehérrépát, gombát, újhagymát, póréhagymát, koktélparadicsomot, kínai kelt, brokkolit, mozzarellát, márványsajtot, parmezánt, rengeteg gyümölcsöt, és még jó hosszan sorolhatnám. Egy normális családban ez a zöldségmennyiség nem okozna vészhelyzetet, de mivel nálunk csak én eszem meg a belőlük készült ételeket, ezért igen lassan tudom feldolgozni őket, azaz mára elkezdtek szépen tönkremenni, úgyhogy rohamtempóban megkezdtem a feldolgozást. A mai feladat a mozzarella és az újhagyma megmentése volt.


A receptet már jó régen kinyomtattam Stahl Judit honlapjáról, s ez egyike azon receptjeinek, ami eredetileg 3 hozzávalóból áll, de feltételezi, hogy a többi 5 hozzávaló mellesleg mindenkinek van otthon.

Hozzávalók:

- 1 csomag szélesmetélt
- 1 zacskó mozzarella sajt
- 1 csokor újhagyma

Eddig a recept, és ami még biztos mindenkinek van:

- 3 gerezd fokhagyma
- 1 fej lilahagyma
- friss vagy szárított bazsalikom

Felaprítottam az összes hagymát és sózás-borsozás után egy teflonserpenyőben kevés olívaolajon megpároltam. Megszórtam szárított bazsalikommal, és abban a pillanatban, amint megéreztem az illatát, kénytelen voltam még pár szem koktélparadicsomot felnegyedelni és a bazsalikom után küldeni a serpenyőbe. A hagymákra szórtam a felkockázott mozzarellát is kicsit összemelegítettem őket. Közben kifőztem a tésztát is és miután leszűrtem azt is a serpenyőbe öntöttem és összeforgattam a hagymás-sajtos-pradicsomos raguval. Frissen nagyon finom volt, csak valahogy hiányzott belőle valami intenzívebb íz, például még több paradicsom, vagy valami erősebb ízű sajt.


Újévi fogadalmaim között van szokás szerint, hogy nemcsak egészségesebben étkezem, hanem kevesebbet iszom, kevesebbet bulizok, kevesebbet alszom és többet sportolok. Igyekszem ezeket betartani, de némelyiket (vagy mindet) nem mindig sikerül, legutóbb például amikor elmentem a Jazz Gardenbe szokásos pénteki bulinkra.


Tesóm hozott haza a buliból, és ahogy kiszálltam az autóból, odajött hozzám a hideg éjszakában egy gyönyörűséges kicsi kandúr, alig merem leírni: álló farokkal, hangosan dorombolva, igen kedves kis jószág volt. Azt hiszem az akkori érdekes lelkiállapotomnak volt köszönhető (ugye ismerjük: "szeretlekre ittam magam" - ahogyan fiam szokott jellemezni ilyenkor), hogy gondolkodás nélkül felkaptam a macskát és szorosan magamhoz ölelve érkeztem haza, Toma legnagyobb döbbenetére. Amikor letettem a szoba közepén, azonnal otthon érezte magát, és pontosan úgy viselkedett, mint annak idején Csincsillával közös gyönyörű, okos kiscicánk, Norcika: mindehol körbejárt, mindent felfalt, mindennel játszott.


Gondoltam, csak megetetem, játszunk vele egy kicsit és visszaviszem az utcára, hiszen látszott és érződött rajta, hogy van gazdája: a bundája meleg volt, a szőre tiszta, fényes, egyáltalán nem volt benne bolha és hangsúlyozom, nagyon barátságos cica volt, aki bízik az emberekben. Na szóval, megetettük, s a cica egyenesen bement Toma szobájába (ez volt Norcika kedvenc helye is), felugrott az ágyára, mosakodott, dorombolt, dagasztott, majd békésen elaludt. Látszott rajta, hogy ágyban szokott aludni. Mivel szegény kisfiamnak elfoglalták az ágyát, ő addig virrasztott, amíg a cica hajnalban fel nem ébredt, ekkor nagy egyetértésben lesétáltak az utcára. Gondolom, kicsi kandúrkánk hazament. Igen, tudom, nincs happy end, bár szerintem ő nem örült volna, ha bezárom a lakásba, és a gazdája is évekig bánkódott volna utána, mint ahogy mi is Norcikánk után még mindig.

22 megjegyzés:

mazsolla írta...

ez annyira rrrrhhhomantikuuush!!!tényleg jó bőrben van a cica. ÉS szeretném ha felvennéd az újévi listára többek között a futást és a boggyantott tojást is!!! :)

Andi írta...

Nem kell felvennem ezeket, mert évek óta fent van a listámon!

mazsolla írta...

jah, nem vettem észre! :D

Andi írta...

azé me mememememe me nem sikerült betartani na!

csincsilla írta...

mennyire szépek!!! remélem, norcikát is valahol dédelgetik.

mazsolla írta...

majd mostantól! ;)

Andi írta...

Biztosan! (mindkettőtöknek) :-)

Mari írta...

ez azért happy endes történet, kicsit szerettétek egymást, és hazament.
Jól olvastam a fogadalmak közt kevesebbet alszol? nem többet?

Andi írta...

Kevesebbet szeretnék. Ha tehetem, átalszom az életemet! :-) ja, és többet kéne kirándulni is, mondjuk alvás helyett hétvégén.

Marcsi írta...

A tészta nagyon finom lehet- de kivételesen nem a kajától vagyok csak elájulva :) nagyon édes cicaaa:)

Andi írta...

Nagyon tündér volt, olyan hangosan dorombolt, mint egy gőzgép! vagy mi tud hangosan dorombolni?

Bea írta...

Én idén januárban jöttem rá, hogy nem fogadtam meg semmit újévkor, mert egyszerűen elfelejtettem :) Hát, ha ezt mind be tudod tartani Andi (beleértve a futást és a buggyantott tojást is), akkor szentté avathatunk. :)

És igeeeeen, megint egy tészta! Ami ráadásul egyszerű és étvágygerjesztő. Te vagy az én emberem, Andi! :)

Andi írta...

Bea, de édes vagy! Már tavaly is ugyanezeket fogadtam meg és semmmit se tartottam be. Úgyhogy még ne szervezd a szentté avatási díszvacsorámat! :-)

Igen, épp Micike barátnőmmel beszéltük, hogy mennyire kívánuk most a tésztákat, és rájöttünk, hogy a decemberi nagy zabálás után lehet, hogy pont a tészták hiányoznak a szervezetünknek. Még nincs vége a listának!

Névtelen írta...

Andika?! Mit fog szólni a Borika,hogy csak úgy elengedted a nagyvilágba Kandúrkát

zokni írta...

A fogadalmak közt szerepelhetne egy macska megtartása. Szerintem jó kis ötlet:vaúúúú

segebaga írta...

Szerinem meg a kevesebb bulizást töröld :):):)

Andi írta...

Domikám! Pont Bori jutott eszembe, hogy hozzá átvihetném és akkor lenne cicám is meg nem is. De tudom, hogy sosem fogad el cicát, csak azokat tartja meg, amik ott ragadnak nála.

Zokesz, te szőrmók! Nem tudom megszokni a lakásban a sok szőrt! Ezért nem tarthatom meg, na meg azért, mert Tomának dőlni kezd az orrából a vér a macskaszőrtől.

Tesóka, igazad van!

Bea írta...

Kevesebb alvás, bulizás törölve. Az utóbbi magával vonzza azt, hogy a kevesebbet ivás is törölve. :)
Szerintem ha az összes többit be tudod tartani, akkor már rendezhetünk egy elő-szentté avatási vacsit.

mazsolla írta...

a futás és a buggyantott tojás NAGYON fontos!!! anélkül nem lehetsz szent!!!

Andi írta...

És ha csak a buggyantott tojás?

csincsilla írta...

és ehhez mit szólsz? http://borvidekfelmaraton.hu/ A jelmondata: fuss, fröccsözz, frissül fel!
szerintem ezt neked találták ki. és a befutócsomagban buggyantott tojás van!

Andi írta...

Ja igen, emlékszem, hogy küldted már ezt a linket, de "nem volt időm megnézni"! Így első hallásra mindenben passzol hozzám ez a kiírás, csak futni ne kéne!

Még a végén rábeszélsz! (főleg ha Mazsi észreveszi)