2010. január 19., kedd

Észak-afrikai sárgarépa-krumplipüré

Ez is Váncsa István könyvéből való. Annyira megkívántam a leírás alapján. Gyors, fűszeres köret, nekem szinte mindenhez illik.

Hozzávalók:
- 35 dkg krumpli
- 35 dkg sárgarépa
- egy kisebb citrom leve
- 4-5 evőkanál olívaolaj
- fél kiskanál őrölt római kömény
- egy mokkáskanál édes pirospaprika
- egy mokkáskanál csípős pirospaprika
- 3 gerezd finomra vágott fokhagyma

A krumplit és a répát meghámozzuk, felkockázzuk, sós vízben puhára főzzük (egy lábasba mehetnek nyugodtan). Leszűrjük, és még melegen megtörjük. Egy kisebb edényben összekeverjük a többi hozzávalót (az egy mokkáskanál csípős paprika nálam kevéske őrölt csilire korlátozódott), aztán mindezt belekeverjük a pürébe. Ennyi.

3 megjegyzés:

mariam írta...

Ezt a variációt régről ismerem, időnként elkészítem. A répát egészen finomra reszelve szoktam hozzáadni, és akkor valóban krémesen pürés lesz a végeredmény, és nagyon finom.

Bea írta...

De jó, végre egy újabb köret-ötlet! :) Sokszor bajban vagyok, mit csináljak a hús mellé, eléggé le vagyok ragadva egy-két köretnél.
Nagyon jól néz ki!

Hajnal írta...

Nekem is nagyon tetszik ez a nem hétköznapi,de mégis egyszerű kis köret :-)Köszi a receptet!!
És ha van kedvetek,akkor egy játékra invitállak benneteket!! :-) Nézzetek be hozzám!!