2009. november 29., vasárnap

Marcsi rákos-rokfortos tésztája


Én mostanában nem főzök, mert nincs kinek, de Marcsi szerencsére a legjobbkor küldte el szombati ebédjének receptjét. Ezt főzte anyukájának. Egyszerű, gyorsan kész van, de nekem az a problémám vele, hogy még nem szeretem a rákokat és egyéb tengeri herkentyűket. Amúgy szépen haladok már a gyermekkoromban megszokott ízektől távol eső ételek megszeretésében: imádom a sajtokat - hála Micikének - a parmezánt és a márványsajtot is; az olajbogyót, a kapribogyót; a finom halakat (kivéve a pontyot), a padlizsánt és a cukkínit és egy kicsit megszerettem a bort is. A rákot már többször próbáltam, de még sosem ízlett. Talán ha egyszer eljutok a tengerpartra és ott kóstolom meg, lehet, hogy összebarátkozunk.



Hozzávalók:

- 50 dkg koktélrák
- 3 dl tejszín
- 4 gerezd fokhagyma
- 30 dkg rokfort sajt
- 0,5 dl fehérbor
- 2 evőkanál olívaolaj
- fehérbors
- 20 dkg trappista sajt
- 1 doboz színes tészta




A rákot az olajon és az összezúzott fokhagymán kb. 5 percig sütöm, felöntöm tejszínnel, a borral és az apróra vágott rokfort sajttal összefőzöm. Habarni, rántani nem kell, mert a rokfort sajttól besűrűsödik. A tésztát bő vízben kifőzöm, hozzáadom a szószt, reszelt sajt a tetejére és kész :)


Hát ez tényleg egyszerű! :-)

9 megjegyzés:

Hedvig írta...

Nászutas kaja, afrodiziákum. Kicsikét szereted a bort? :-) Én is.

Marcsi írta...

Hm, a fehérbort és a fehér borsot kifelejtettem a receptből :) 0,5 dl van benne :)

Hedvig írta...

Szép az a fehér tányér, amire tálaltad.

Andi írta...

Hédi, tényleg csak egy icikepicikét! Pont mint te! :-)

Marcsi, javítom, köszi!

csincsilla írta...

nem hangzik rosszul:) és az arányok is elég jónak tűnnek:)

Bea írta...

Szeretem az egyszerű és gyors kajákat, azok a legfinomabbak... Most már csak meg kellene szeretnem a halat és a tengeri herkentyűket. :)
Marcsi, valamilyen alkalomra, vagy "csak úgy" csináltad Anyukádnak? Ízlett neki?

segebaga írta...

Oszt tessék mondani, ízlett a rák??

segebaga írta...

Oszt tessék mondani, ízlett a rák?? Me arról szó nem esik!!!

Marcsi írta...

Anyukám azt mondta isteni és 3x evett belőle :) nekem is ízlett :)