2009. november 3., kedd

Majonézes káposztasaláta

Sajnos, ilyen sötét van már reggel , nem tudok jobb képet csinálni. Pont olyan téli salátás idő. A saláta semmi extra, de azért beírom.

Hozzávalók:
- valamennyi fejeskáposzta (mondjuk egy kisebb fej fele)
- némi sárgarépa (mondjuk egy közepes darab)
- kevéske hagyma (legyen egy kis fej vöröshagyma)
- 1-2 evőkanál majonéz
- 1-2 evőkanál joghurt/kefír/sovány túró
- só, bors
- némi chili (opcionális)
- 1-2 evőkanál frissen facsart citromlé
- 1 evőkanál cukor, méz, ilyesmi

A zöldségeket az aprítógépben több menetben lereszelem (sokkal elegánsabb lenne hajszálvékonyra felszeletelni, de ahhoz sem időm, sem tehetségem). Mehet bele persze más is, alkalomadtán zeller, fehérrépa, retek, amit talál az ember (most egy keményhúsú zöldpaprikát tettem még hozzá). Hozzáadom a fűszereket, a citromlevet, a mézet (cukrot) meg a joghurtot (kefírt, sovány túrót) és a majonézt. Sajnos, boltimajonéz-függő vagyok, ráadásul csak a Globust szeretem igazán (remélem, ezért kiutalnak nekem egy kartonnal). Ha jól számolom, akkor a sok káros szenvedélyem közül tulajdonképpen csak ez maradt meg, már mindenről leszoktam, szóval olyan nagyon nem vagyok emiatt depressziós. Klasszikus házi majonézt meg ugye nem nagyon ehetek (az a csúnya tojássárgája, ugye Bea:)). Na, szóval összekeverem, és most jön a legfontosabb, néhány óráig hagyom állni a hűtőben, hogy összeérjenek az ízei.
Olcsó, finom és teli van vitaminnal. Meg nem is hízlal, már ha valakit ez is érdekel.

4 megjegyzés:

Andi írta...

Engem nem érdekel, hogy hízlal-e. Nagyon szuperül hangzik, megpróbálom beadni Tomának! Ő is majonézfüggő, ő is Globus, és én is kérem a karton majonézemet! :-)

csincsilla írta...

mondjuk engem sem érdekelne, ha 45 kiló lennék vasággyal.

Andi írta...

Pedig már annyinak nézel ki! Ma meg se ismertelek az utcán! Elég a fogyásból, én a gömbölyűket szeretem!

Bea írta...

Én csak szimplán nem szeretem a tojássárgáját, szerencsére semmi bajom nincs tőle. Mondjuk a házi majonézt kifejezetten szeretem, csak ne lássam, miből készül. :) Amikor eszem, akkor megpróbálok nem gondolni a tojássárgájára...