2009. október 30., péntek

Veronai zellerkrémleves

Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy Rómeó és/vagy Júlia szerette-e ezt a levest - és azért nevezték el veronainak - de azt igen, hogy tesómnak nagy kedvence. Ezért apu egy héten belül másodszorra is nekiállt megfőzni és a megbízásom alapján fotókat készíteni a folyamatról. Annyira lelkes volt, hogy csinált vagy 25 képet! Minden alkotóelemet megörökített, minden mozzanatot lefotózott. Alig tudtam kiválasztani, melyik párat rakjam fel. :) Nekem is jól jönne olyan profi Photoshop kezelő emberke mint amilyen Andiék Mazsija!


Végül tesóm átküldött pár képet és a receptet is, ami eredetileg Lajos Mari-Hemző Károly 99 leves 33 színes ételfotóval című könyvéből való.

Hozzávalók:
- 500 g zellergumó,
- 2-3 szál zellerzöldje,
- 1 kisebb póréhagyma (csak a fehér része),
- 150 g sárgarépa,
- 1 l csont- vagy húsleves (esetleg kockából),
- 50 g parmezán jellegű reszelt sajt,
- 1 tojássárgája,
- 1,5 dl tejszín,
- 1 kis csokor petrezselyem,
- só,
- bors,
- diónyi vaj
Betétnek: vajban pirított zsemlekocka


A megtisztított, karikára vágott póréhagymát a vajban puhára pároljuk, rádobjuk a megtisztított, vékony csíkokra vágott sárgarépát és zellert, néhány percig erős tűzön pirítjuk, felöntjük a húslevessel, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és fedő alatt, mérsékelt tűzön vajpuhára főzzük. Ezután áttörjük vagy összeturmixoljuk, még egyszer felforraljuk. A tojássárgákat, a sajtot és a tejszínt habosra kikeverjük, és a tűzről lehúzott levesben gyors mozdulatokkal eldolgozzuk. Forralni már nem szabad!
Vajon pirított zsemlekockát kínálunk hozzá. Csak forrón vagy jól behűtve az igazi.

A zsemlék felkockázása anyu feladata. :) Én egyébként imádom a kis kockákat elrágcsálni csak úgy magában is. Nem nagyon szokott megmaradni sem a levesből sem a levesbetétből.
A tojássárgáják ellenére - ami nekem nagy ellenségem - én is szeretem ezt a levest. Nagyon laktató!


37 megjegyzés:

Marcsi írta...

De jó ez a recept Bea:) már éppen azon gondolkodtam, hogy nem akartok tovább blogot írni??? nem azért mondom, de 3 egész napja nem volt recept!!! ez nem járja ..:)

Bea írta...

Bocsánat, bocsánat! :)
Már én is meg voltam ijedve, nem tudtam mit kitalálni. Tudod, én is erről a blogról szoktam főzni, úgyhogy én szolgálhatok a legkevesebb újdonsággal. :)
Még jó, hogy apu megmentett és újra megfőzte ezt a levest.

Andi írta...

Bár én nem szeretem a krémleveseket (kivéve a hagymát), de ez nekem is tetszik. És én is imádom a pirított zsemlekockákat!

Marcsi írta...

hm, Andika Neked is szólt a kis panasz :) hiányoltam az esti (ugyan félkómában) olvasnivalót :)

Andi írta...

Bocs, vettem a célzást, csak még nem bírok válaszolni! :-) (ijedtemben).

Most akartam feltenni valami nagyon érdekeset, de elhalasztom holnapra. Tegnap rossz napom volt, nem főztem, még kaja se volt itthon. Néha-néha, nagyon ritkán nálunk is van ilyen.

Marcsi írta...

:) csak vicceltem :) nem akartam beszólni :)

tata írta...

késő... :)
marcsi, veled meg nem lehet beszélni már hetek óta! úgyhogy te csak ne reklamálj!

Bea írta...

Jé, milyen sok megjegyzés tud születni rövid idő alatt! :)

tata írta...

me ennyien ébren vagyunk épp, és ha ébren vagyunk, akkor ezt a blogot olvassuk... khm... jóvoltam? :)

Marcsi írta...

ajaj :) Tata egy mentségem van :) világ megváltó heteim vannak:)

tata írta...

tudom, de ez nem mentség!!!!!!!!!!!!

Andi írta...

Köszi Tata, nagyon jóvótá!
Most kéne nekem is feltennem valamit, me nekem ezer éve nem kommentelté...
(Ma mindenki beszól mindenkinek!)

Marcsi írta...

jóvanna:) Tesód ad igazolást mennyit dolgoztam:) de ha megnézed a heti táblázatokban az összesített számokat, elnézőbb leszel velem :) csendben maradok :)

tata írta...

és a banános muffin? é az óraátállítás? oda kommenteltem teeee!!!!!! beszótam neked is:)

Andi írta...

IGAZOLOM!
Teljesen lestrapál! :-)

Andi írta...

Hát ez igaz, de legtöbbször mégis másoktól tudod meg, hogy írtam.

tata írta...

én számlázom... látom... ez se mentség! engem meg elhanyagoltál. nem kicsit. nagyon! :)

Andi írta...

(röhög)

Andi írta...

Marcsi vagy elaludt (10 óra elmúlt), vagy telefonja van... nem hiszem, hogy azért hallgat, mert azt írta, csendben marad. :-))))

tata írta...

mennem kell a paulánerbe. ha még írtok, holnap válaszolok :)

Marcsi írta...

Andikának volt igaza:) telefon:) az erkélyen mert csak ott van térerő, nem tudom mi lesz -10 fokbaan...rászokom a forralt borra:) Tatát meg kiengesztelem a jövőhét második felében:)

Andi írta...

Mindenki itt hagy :-(. Csá!

tata írta...

a jövő hét második felében te is a paulánerben leszel az egyik nap, akkor nem fogsz kiengesztelni, a másik lesz szabad, azaz péntek. kíváncsi leszek! :)

Marcsi írta...

és holnap este??????

Andi írta...

Marcsi, aztán jöhet a pálinkázás! :-) Én meg majd csokizni fogok...

tata írta...

jól visszavágtál marcsi! holnap esteeee???? szombaton???? :)

Marcsi írta...

Andika én vagyok:)Tata nagy szurkolás kell hétfőn Anyukámnak,Vele leszek a kórházban, hét második felére remélem már virágos jó kedvem lesz, ahogy az ő állapota javul!!!!

Marcsi írta...

igen, jobban vonz a Te társaságod mint a maszkabál!!! (pedig ott is lesz nagyon kedves barát, de őt nem hanyagoltam el annyira:)

tata írta...

drukkolok nagyon anyukádnak! drukkolok nagyon az üzletnek! (eddig is drukkoltam) és drukkolok nagyon hogy eccercsak ráérj! :)

marcsi írta...

holnap esteeeeeeeeeee??????komolyan gondoltam

tata írta...

holnap este nem jó sajnos. azé mondtam hogy ügyesen visszavágtál! :)

Andi írta...

Bea! És a leves is nagyon szuper! :-))))))))

Marcsi írta...

ez már nem gasztro blog:) ok, Tata megbeszéljük, marad az első verzió:)

Andi írta...

Nem baj, itt végre tudnak pár szót váltani a jó barátok egymással. Örülök neki!

Bea írta...

Ha csak a kommentek számát nézem és nem a tartalmukat, akkor ez az egyik legnépszerűbb bejegyzés! :P

Azért majd tolmácsolom apunak, hogy tetszett a levese. :)

Andi írta...

Bea, lécci mondd meg apukádnak, hogy ismét lenyűgözött bennünket!

csincsilla írta...

mi is nagyon szeretjük a zellerkrémlevest, és kb. ugyanígy csinálom, csak tojássárgája nélkül. mert én is nagyon félek tőle:) és úgy is nagyon finom! apukád szokás szerint fantasztikus!