2009. október 13., kedd

Paradicsomszósz hosszúmetélttel, spenóttal és kecskesajttal

Nagyon érdekes könyvet találtam a könyvespolcomon: Jamie Oliver szakácskönyvét, a Jamie vacsoráit. Nem nagyon szoktam használni két Jamie-szakácskönyvemet, mert ha próbálkoztam volna is vele, túl hosszúnak és túlságosan különlegesnek találtam a hozzávalók listáját. Ez mindig eléggé letörte a lelkesedésemet. Ma viszont nagyon tanácstalan voltam: a tesómnak vásárolt, de át nem vett friss spenót maradékának felhasználásához kerestem ötleteket, és a legjobb helyre nyúltam, amikor Jamie szakácskönyvét lapoztam fel, mert legalább három receptjét találtam mostani lelki állapotomhoz tökéletesen illőnek. Ebből az egyiket el is készítettem, ha nem is szóról szóra követve a receptben megadott hozzávalókat és lépéseket, de a lényeg - úgy érzem - megmaradt. Jamie nem fog ezért megsétődni...

A paradicsomszósz így készült:

Ötlet: Jamie vacsorái, 40. oldal: Egyszerű paradicsomszósz. Egy kis olivaolajon megpirítottam 1 gerezd apróra vágott fokhagymát és egy fél fej lilahagymát (maradék volt). Erre az alapra dobáltam rá a leforrázott és héjától megszabadított, felaprított friss paradicsomokat, pontosan 7 db-ot. Felöntöttem egy kis maradék házi paradicsomlével (kb. 1,5 deci), beledobtam egy saját termés hosszú bazsalikomszárat és egy szintén saját termés picike csilipaprikát. Takaréklángon rotyogtattam, amíg besűrűsödött, úgy 30 percig, végül óvatosan fűszereztem sóval és borssal.

Amikor a paradicsomszószom már tökéletesen sűrű volt, kidobáltam belőle a bazsalikomszárat és a csilit, löttyintettem hozzá egy pár csepp balzsamecetet, és beállítottam a végleges ízét sóval és borrsal. Tökéletes lett!


Ötlet: Jamie vacsorái, 42. oldal: Paradicsomszós hosszúmetélttel, spenóttal és kecskesajttal. A paradicsomfőzés vége felé forraltam vizet a hosszúmetéltnek, de sajnos amit itthon találtam, nem lett volna elég egy evésre, úgyhogy kiegészítettem spagettivel. Ez az egyveleg engem persze nem zavar, de elegánsabb lett volna, ha teljesen hosszúmetélttel készül a vacsim. Közvetlenül a tészta elkészülte előtt egy maréknyi spenótlevelet tettem a paradicsomszószhoz, leszűrtem a tésztát, meglocsoltam olivaolajjal (és egy kis főzőlével, hogy meglazuljon - Jamie szerint), aztán a tetejére öntöttem a spenótos paradicsomszószt. Átkevertem, tányérra öntöttem és reszeltem rá egy kis óvárit - kecskesajt helyett.


Isteni finom erdélyi kecskesajtot speciel elő tudtam volna venni a mélyhűtőmből, de mire eldöntöttem, hogy ez lesz a vacsorám, már nem maradt elég idő a felolvasztásra. Meg hát az az igazság, hogy így is eszméletlenül finom volt! (És további 50 kipróbálásra váró receptet találtam ebben a szakácskönyvben...)

17 megjegyzés:

mazsolla írta...

ez nagyon nagyon tetszik!!!!!! isteni lehetett :)

Andi írta...

még van szósz, átküldhetem és főzöl hozzá tésztát... hm?

mazsolla írta...

rengeteg kaja van itthon is, de szívesen megkóstolok egy kis szószt!! (tészta nélkül :D)

csincsilla írta...

hihetetlenül guszta! azt hiszem, veszek ma én is egy fél kiló spenótot...

Mazsolino írta...

Ha szeretném a spenótot..... :) Nagyon bejönne a cucc! :)


Nem tudtok véletlenül segíteni abban, hogy kell eltenni zöld paradicsomot?

Andi írta...

Én régen úgy tettem el, hogy vettem "Szilas" savanyúságeltevőt és az uborkához leírt módon tettem el. A befőzős könyvemben ez van:

"A kis, kemény paradicsomokat megmossuk, lecsumázzuk. 2-3 kis zöld dinnyét is megmosunk, ha nem egészen kicsik, akkor félbe vagy gerezdekbe vágjuk őket. Az üveg aljára szőlő- és meggyfalevelet, kaporszárat fektetünk, erre rétegezzük szépen elrendezve a zöld paradicosmot és a dinnyét. Néhány apróbb zöldpaprikát is rakhatunk közé. A tetejére is tegyünk kaporszárat és szőlőlevelet. Ízlés szernt higított és cukorral, sóval ízesített ecetet felfőzünk néhány szem borssal, forrón a paradicosmokra öntjük. Az üveget szorosan lekötjük és száraz gőzbe tesszük."

De én egyszerűen most egyszerűen csak a saját "Ilonka-néni savanyúléjével" önteném fel, és nem szárazdunsztolnám, nehogy megpuhuljon.

Csincsilla, szerinted kell szárazgőzölni a savanyúságokat?

Bea írta...

Tesókám, csak hogy tudd: Ilonka néni savanyúléje is fent van itt a blogon, csak írd be a keresőbe. Zöldparit akarsz elrakni? :)

Én imádom a spenótot, úgyhogy nekem bejön nagyon! És ha Mazsi (ti Mazsitok) lemond a részéről, hát....:)Főzök hozzá tésztát.

Mazsolino írta...

Köszönöm, köszönöm!!! :) A választ, és a gyorsaságot is! :)

Tesóm! Köszi a segítséget! :) Nem volt tervbe véve, de anya holnap kap zöldparit, így jött a receptkeresés... :)

Olyan jók a tésztarecik! Korábban nem gondoltam, hogy ennyi mindent lehet vele csinálni! :)

Andi írta...

Bea, megkérdezem Mazsinktól, hogy áengedi-e neked a részét. :-)

Mazsolino, nagyon szívesen és sok sikert!

Marcsi írta...

sokszor ájultam már el.. de ez.. gyönyörűűűűűű...összefutott a nyál a számban:)

Andi írta...

Köszönöm! Tesómnak különben nem ízlett...

Marcsi írta...

Azt nem hiszem :)

Andi írta...

Pedig igaz! Most várom Mazsi véleményét:

mazsolla írta...

Bea, sajnálom, de felfaltam mind :) (mentségemre legyen, hogy nem láttam, hogy te is kérsz!)
Andi, már mondtam neked msn-en de hogy hivatalos legyen, ide is leírom: ISTENI!!! Különösen ízlenek benne a spenót levelek, nagyon különleges :)

Andi írta...

Köszi, Mazsi! :-)

Bea írta...

Hát, Mazsi, most az egyszer megbocsátom! De csak azért, mert MEGCSINÁLTAM!!!
Nagyon-nagyon finom lett. Köszi a receptet, Andi! :)

Andi írta...

Tééényleg megcsináltad? De rendes vagy! :-)