2009. augusztus 11., kedd

Csokis-mandulás keksz



Muszáj szépen előkészülnöm a jövő heti elutazásomra, mert attól tartok, hogy a fiam éhen fog halni távollétemben. Mindig éhen szokott halni...

Ennek elkerülésére megkezdtem az előkészületeket: ma megsütöttem az egyik fajta édes sütit és majd még a héten bevillantom itthon a szokásos Stahl-féle csokis-zabpelyhes kekszet is. Ezeket fogom itt hagyni neki éhenhalás ellen. (Meg egy újfajta sós sütit, meg lecsót, meg fasírtot, meg marhapörköltet tarhonyával, meg gyümölcsöt, meg salátát, meg felvágottakat, meg PÉNZT természetesen mekdöncire. Ja meg a körösztanyukája meg a nagymamája telefonszámát.) A receptet már elég régen kinyomtattam magamnak a Házias konyháról, ezt vettem alapul, de nem pont úgy alakultak a dolgok...

Hozzávalók:

- 20 dkg liszt
- 2 dkg cukrozatlan kakaópor
- fél tk szódabikarbóna (Csincsillának sütőpor)
- fél tk. őrölt fahéj
- 15 dkg cukor
- 1 tojás
- 10 dkg szobahőmérsékletű vaj (húú most jövök rá, hogy 5 dkg-ot használtam! bakker!)
- 15 dkg étcsoki durvára aprítva
- 2 evőkanál mandulapehely


A szobahőmérsékletű vajat a tojással összekevertem, majd a mandula kivételével hozzáadtam a száraz anyagokat, robotgéppel mindent jól összedolgoztam, és legvégül a keverőtálba szórtam a mandulát is. Mivel véletlenül jóval kevesebb vajat használtam, a tészta olyan kis morzsás állagot vett fel, de ekkor még nem zavartattam magam, mert kézzel szép kis dióméretű gömböket formáztam belőlük és 200 fokon 12-14 percig sütöttem. Mialatt sültek a kekszeim, kezdett valami gyanússá válni, mert az eredeti receptben az áll, hogy "sütés közben engedelmesen keksz formátumot fognak felvenni" a sütik, de nekem úgy 7 percnél be kellett nyúlnom a sütőbe egy nyeles szerszámmal, gömböcből kilapítottá változtatni a sütijeimet. A másik tespin várakozó gombócokra is már ekkor rátenyereltem!


Bár a formátum és (Toma szerint) az állag nem megfelelő, de szerintem az íze tökéletes. Ki fogom próbálni egy olyan alkalommal is, amikor észnél vagyok!

20 megjegyzés:

mazsolla írta...

úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú dejólnézkiiii!!! Engem most nem érdekelne az állaga, mind befalnám!! (de asszem ezzel mindenki tisztában van:D)

Andi írta...

Nagyon finom! :-) de köszi, számítottam rád, hogy áradozol róla! :-)

mazsolla írta...

hiányoznak már a hazai ízek :)

Marcsi írta...

Mazsikám, azt hiszem annyira hiányzol már az itthoniaknak, hogy lesni fogják minden kívánságodat mit is ennél ha hazajössz:) a keksz egyébként nagyon nagyon jól néz ki, megint meg kell állapítsam Tomának milyen sanyarú sorsa van:)

Andi írta...

Hát ez milyen érdekes, tegnap este Mazsi barátnője, Évi is pont ezt állapította meg! :-)

Mazsolino írta...

Azt hiszem ezt legkésőbb 2 héten belül meg kell csinálnom. Nagyon tetszik! :) Szeretem az ilyen "placsnikat". :) Egyszer én is csináltam kekszet. Az már a süttyőpapírra téve úgy nézett ki, mintha rátenyereltem volna, de az ízével ott sem volt gond. :)

csincsilla írta...

remélem, szegény Toma nem fog éhen halni, hogy csak ennyi kaját hagysz neki:) és bizti, hogy elég lesz kétféle édes keksz? egyébként meg tök jól néz ki ez a kis keksz, nem is baj a vajhiány, legalább valami eredeti íz és állag!

Andi írta...

Mazsolino, akkor megnyugodtam!

Csincsilla, jaj téged kifelejtettelek, a te telefonszámodat is megadom Tomának, ha esetleg éhen akarna halni... :-)

viki írta...

Úristen de jól néz ki!!! Küldhetnél ma nekem a legelső tanítványommal, akivel este edzés lesz :D!

Mazsolino írta...

Viki, edzéseket tartasz? Tiszta király! :)

viki írta...

Még csak gyakorlom az edzés tartást szegény családomon:D!! Esetleg bátor jelentkező lennél?:D

Andi írta...

Mindenképpen küldök Viki, csak találkozzam Tomával, mielőtt edzésre megy! Tudod, a tanárokat szeretem lekenyerezni, hogy ne legyenek olyan szigorúak a kisfiammal.

Mazsolino írta...

Jelentkeznék én szívesen és bátran, de annyira messze áll tőlem a sport (SAJNOS), hogy semmire sem mennél velem. De suliban szerettem a kézi- és röplabdát... :) Nem mintha jó lettem volna benne. :( De sok sikert kívánok hozzá. Ma aquafitness-en voltam, hátha belejövök a mozgásba! :)

Bea írta...

Júj de jól néz ki. Szerintem abszolút nem csúnya! Ha csokis, akkor nekem bármilyen formájú lehet! :)

Ági írta...

Ezt még ma meg kell sütnöm, szombaton lesz a keresztlányom 8. szülinapja, és imádja az ilyesmiket. Meg még zongorabillentyűt is.

segebaga írta...

Tessék engem örökbefogadiiiiii!!!

Andi írta...

Remélem, Ági, jól fog sikerülni!

Segebaga, máris örökbe vagy fogadva! :-) Tesóként...

segebaga írta...

Hányra mehetek vacsizni?

Bea írta...

Megcsinálta a tesóm! :) És nagyon ügyes, mert finom lett és ráadásul szép is!

Andi írta...

Gratulálok! Biztos szebb mint az enyém, kérek szépen fotót, ha lehet! :-)