2009. július 27., hétfő

Kínai libamell

Természetesen nem autentikus recept. De nagyon finom:) És gyors is, mint minden wokban készülő étel (persze a pácolást leszámítva).
Hozzávalók:
- 1 libamell (szóval 1 darab libának a melle)
- 1 fej vöröshagyma
- 2 fej édes fehér hagyma (persze jó helyette vörös is, ha csak az van)
- 6 gerezd fokhagyma
- 5 evőkanál sötét szójaszósz
- 1 evőkanál olívaolaj
- 3 paprika
- 3 nagy őszibarack
- 1 nagy csokor snidling
- 1 teáskanál őrölt gyömbér
- 1 mokkáskanál kínai ötfűszerkeverék
- 1/2 mokkáskanál őrölt chili
- 1/2 mokkáskanál őröld bors
- 1-2 teáskanál kukoricakeményítő

Reggel a libamellről lefejtettem a bőrt, kockákra vágtam, és félretettem. A húst ügyesen lefejtettem a csontról, és kis kockákra vágtam. Egy nagy, zárható dobozban összeállítottam a pácot: összekevertem a szójaszószt a felkarikázott vöröshagymával, a szétnyomott fokhagymával és a gyömbérrel. Beleforgattam a húskockákat, és mehetett is a a hűtőbe, estig.
Este a felkockázott bőrt wokban kiolvasztottam, 2 evőkanálnyi mennyiséget benne hagytam, a többinek (meg a töpörtyűnek, persze) más felhasználási területet kell találni. A jó forró zsiradékba belezuttyintottam a húskockákat. Továbbra is nagy lángon sütögettem őket, néha kevergetve. Közben felkockáztuk a két édes hagymát, és felcsíkoztuk a paprikákat és a meghámozott barackokat. A sülő húshoz adtam a kínai ötfűszerkeveréket és az őrölt chilit. Amikor már félig kész volt a hús (nem több öt percnél), ment bele a hagyma, majd a paprika. Néhány perc múlva, amikor gyakorlatilag már puha volt a libahús, a zöldségek meg épp roppanósak, öntöttem rá 1 deci vizet, és a pici vízzel elkevert kukoricakeményítőt hozzákevertem, hogy legyen egy kis textúrája az egésznek. Rögtön utána ment a felaprított snidling meg az őszibarack. Meg a bors. Megvártam, míg egyet rottyan, és el is zártam, mert sem a keményítőnek, sem a snidlingnek, sem a baracknak nem kell főnie.
Jázminrizzsel ettük (mi mással?), nagyon finom volt. Jó nagy adag, négyen nem tudtuk elpusztítani.

A bónuszkép: szedte-vedte cicája, megmondtam neki, hogy pontosan középen kell elhelyezkednie, ha már tényleg szobadíszként akar funkcionálni most már, de nem előrébb került vagy három centivel!



11 megjegyzés:

Andi írta...

Jaj de gyönyörű szobadíszetek van! De tényleg egy kicsit fegyelmezetlen! :-)

Miért került a felkockáztuk és a felcsíkoztuk többes számban? Beszállt valaki a főzésbe segíteni? Név szerint?

Na és baromi jól néz ki, csak sajnos nem tudom megcsinálni, amíg nem érkezik meg a következő libaszállítmány.

csincsilla írta...

igen, a tamás segített. te már mind az öt libádat megetted???

Andi írta...

nekem nem 11 libám volt? :-)

Bea írta...

Éljenek a konyhában segédkező pasik! :)

Andi írta...

Jaj tényleg Bea!!! Ő szokott irigykedni, miközben tele van konyhában segédkező pasival!!! :-D

Mazsolino írta...

Nálam is ilyen kaktuszok nőnek!! :))

Andi írta...

Feketék?

segebaga írta...

Az szobadísz Teeeeeeeeeee, nem kaktusz!!

tata írta...

a függöny tolta el a szobadíszt, szerintem. :)

Andi írta...

Tata, már megint fényképeket elemzel?

Mazsolino írta...

:D:D