2009. június 19., péntek

Cukkinipástétomos szendvics


Ezt a receptet is a júniusi Nők Lapja Konyhában találtam, és láttam már más blogon is, nyilván felkeltette mások érdeklődését is a recept. Nagyon jó benne, hogy olyan hozzávalók szükségesek az elkészítéséhez, amik a legtöbb háztartásban amúgy is vannak otthon. Na persze abban az esetben, ha valaki szintén cukkiniimádó!


Hozzávalók egy családi adaghoz:

- 40 dkg zsenge cukkini (kb. 2 db)
- 1 kis fej vöröshagyma
- 1 púpozott teáskanál mustár
- 2 teáskanál paradicsompüré
- 2 evőkanál étolaj
- fél citrom leve
- só

Természetesen én rögtön feleztem az adagot és még egy apró dologban eltértem az eredeti recepttől. Kis kockákra vágtam a meghámozott cukkinit, és megpároltam az olajon. Megvártam, amíg langyosra hűl, majd villával összenyomkodtam, s ezután hozzákevertem az apróra vágott nyers hagymát, a mustárt, a paradicsompürét, megsóztam és tekertem rá egy kis frissen őrölt borsot. Ekkor kellene belenyomni egy fél citrom levét, de egy gyors kóstolás után úgy döntöttem, hogy a mustártól és a paradicsomtól már éppen eléggé savanykás, így hát apróra vágtam egy fél csokor petrezselymet és azt kevertem még hozzá a masszához. Nagyon kellemes, friss ízt adott a pástétomnak a friss petrezselyem, és talán segített is elvenni a nyers hagyma kellemetlen illatát. Engem nem zavart a hagymaszagom, pedig jó pár órát ültem még a számítógép előtt vacsora után. :-)


Villámvacsorának is nevezhetném, mert amilyen gyorsan elkészül, olyan gyorsan el is fogy!

11 megjegyzés:

mazsolla írta...

annyirraaaaaa szeretem az ilyen pastetomokat!! ha otthonlennek tuti most kunyiznek!!!(bar igazan elkuldhetnel egy kis kostolot fedexszel;) )

Andi írta...

Persze a fodexszel! Mindig ezzel az izével stresszeltek! :-)
Jó lenne, ha megkóstolnád! Hiányzik a konyhamalacom!

mazsolla írta...

:'(
mar csak 2 honap es egy het!!:D

Andi írta...

Szeretném ha holnapra kiszámolnád, hogy az hány nap, aztán azt, hogy hány perc! Ez a házi feladat! :-)

mazsolla írta...

ok, sasold meg a blogot!!;)

Mazsolino írta...

Hé, ez tetszik. :)

tata írta...

nem tudja megsasolni, mert kisnánán vedel... :)

mazsolla írta...

es sir h miert nincs internet kapcsolat, hogy megnezze a kommenteket:D

Mazsolino írta...

Tezsvir! Nem csinálsz nekem majd ilyet? :)

Bea írta...

Tezsókám, dehogynem! Mert nekem is tetszik ám!:)

Andi írta...

Ezt elcs..sztétek, Mazsola és Tata, mert indulás előtt megsasoltam! és kommenteltem! :-)