2009. április 14., kedd

Zöldséges bőségtál

A sonka után senki nem bírt már a másik választható főételből enni, pedig ez is annyira jól nézett ki! Nem egy tipikusan húsvéti étel, de ha már tavasz van, együnk sok zöldséget!
Anyuék egyszer már csinálták zöldséges bőségtálat , de akkor az eredeti recept szerint a tetejére tették a húst. Úgy viszont sütés közben eléggé kiszáradt, ezért most finomítottak rajta, kiegészítették ezzel-azzal.

Hozzávalók:
- 40 dkg pörköltnek való sertéshús
- 1,5-2 kg zöldség vegyesen (ebben karfiol, borsó, sárgarépa, kukorica és zöldbab volt)
- 2 kis fej vagy 1 nagy fej vöröshagyma
- 2 dl tejföl
- 3 tojás sárgája
- sajt
- olaj
- só, bors, pirospaprika (esetleg Piros Arany)
- zsemlemorzsa

A lereszelt vagy apróra darabolt hagymát olajon megpároljuk, majd a tűzről félrehúzva megszórjuk őrölt pirospaprikával. Ezután hozzáadjuk a felkockázott húst, felöntjük vízzel és főzés közben sózzuk-borsozzuk. Tulajdonképpen pörköltet készítünk zöldpaprika és paradicsom nélkül úgy, hogy a végére jó bő szaftja maradjon.
A zöldségeket eközben sós vagy vegetás vízben megfőzzük, majd lecsöpögtetjük.
Amint elkészült a pörkölt, leszűrjük a szaftját és elkeverjük a tejföllel és a tojások sárgájával. Egy tűzálló tálat kiolajozunk, megszórjuk zsemlemorzsával. Lerakunk egy sor zöldséget, majd a húst és végül újból zöldségeket. Ezeknek a tetejére locsoljuk a tejfölös szaftot. Karikára vágott paradicsommal díszíthetjük majd megszórjuk reszelt sajttal.
Előmelegített sütőben addig sütjük, amíg megpirul a sajt.


Végezetül szeretném bemutatni, hogy milyen helyes kis csomagot tojt nekünk a nyuszi. :)

9 megjegyzés:

csincsilla írta...

na, ezt sem ismerem:) pedig biztos nagyon szeretném:) szóval kérem a listámra, fantasztikusan néz ki!

Andi írta...

Én is kérem a listámra!!!! Nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni más zöldésgekkel, hogy itthon is eladható legyen!

Bea írta...

Mit jelent az, hogy kéritek a listára? :) Világosítsatok fel legyetek szívesek!

Andi, milyen zöldséggel adható el nálad otthon?

Andi írta...

Az, hogy kérjük a listára, azt jelenti, hogy egyszer csináltam egy egész bejegyzést abból, amiket Csincsilla meg akart főzni a receptjeim közül, linkekkel, hogy könnyebb dolga legyen. Azóta csak kéri a listájára a többit, de még nem voltam képes ezt újból végrehajtani, elég hosszadalmas meló, de most már bosszúból megcsinálom!
Nálunk eladható a krumpli és a paradicsom :-) más sajnos nem! Vagyis még gondolkodnom kell... ha csak én ennék belőle, akkor még a cukkini, padlizsán, brokkoli, talán most ennyi. Nem jut eszembe több.

Andi írta...

Ez volt az a bizonyos lista: http://csincsilla.blogspot.com/search?q=%C3%B6sszefoglal%C3%B3

mazsolla írta...

ez a sonkás kenyér nagyon tetszik!!! asszem megvan mi lesz jövőre a menü :D

mazsolla írta...

hoppá rossz helyre kommenteltem....deciki...:D

Bea írta...

Nem ciki Mazsi, betudjuk annak, hogy megszédültél a sok kaja láttán. :)Egyébként nekem is tetszett a zöldséges sajttálad...

Andi, azt a listát láttam még akkor, amikor feltetted, azt hittem azóta született egy másik és lemaradtam valamiről :)

mazsolla írta...

Bea! inkább a gazdasági jogtól vagyok beszédülve:D:D
örülök h tetszett a tál, de sajna nem az én érdemem (mint mondjuk az a gyönyörű sonkás kenyér) mert azok előre legyártott alapanyok..én csak rakosgattam:)