2009. április 9., csütörtök

Húsvéti nyuszibriós


Ennek a cuki nyuszinak az ötletét az Anyucitól örökölt újságkivágás-receptek között találtam. Ez talán egy Nők Lapja kivágás volt. Természetesen nem kísérleteztem az újságban talált briósrecepttel, hanem - most már félve a kudarctól - tutira mentem Csincsilla briósreceptjével.



A tészta tehát Csincsilla kedvenc édes kelt tésztája:

- 555 gramm finomliszt
- 2 dl langyos tej
- 1 dl langyos tejszín
- fél kocka élesztő
- egy zacskó vaníliás cukor
- 6 evőkanál kristálycukor
- egy kávéskanál só
- 5 dkg olvasztott vaj

Mivel most a lakásban nincs túl meleg, a lisztet mikróban meglangyosítottam, majd elkevertem benne a cukrot, vaníliás cukrot és sót. A tejet és a tejszínt is meglangyosítottam a mikróban, belekevertem az élesztőt és rögtön a langyos liszthez adtam, nem vártam meg, hogy felfusson. A vajat megolvasztottam és azt is a tésztába dagasztottam a géppel. Amikor szép fényes lett és elvált a tál falától, a mosogatóba forró vizet engedtem, ebbe állítottam a tálat a tésztával, két tiszta konyharuhával letakartam, hogy tartsa a meleget és kábé másfél óra alatt duplájára kelesztettem. Amikor szépen megkelt, 40 grammos darabokat vágtam, ujjnyi vékonyságúra sodortam és megformáztam a nyuszit. Az újságból természetesen nem derült ki pontosan, hogyan kell ezt csinálni, sőt a nyuszik se látszanak teljes egészében, ezért én azt következtettem ki a fényképről, hogy külön formáztam a fejét, külön a testét csigaformájúra és a farkincáját egy picike darab tésztából. Amikor minden nyuszi (és két csigabiga) elkészült, langyos vízzel megkentem őket, a farkincákat még külön jól bevizeztem, hogy hozzáragadjon a nyuszi testéhez, majd ismét kelesztettem a forró sütő előtt. Sajnos nem volt midnenhol elég meleg ezért némelyik nyuszi hatalmasra nőtt, mások kisebbek maradtak. A receptből az sem derült ki, hogy a szemét miből készítették (én valamilyen puszedlire tippelek, de az nem volt itthon), ezért amikor jól megkeltek a nyuszikák, egy felvert tojással megkentem őket és szezámmagból próbáltam szemet formázni nekik - kevés sikerrel.


A szépen megformázott, megkelesztett és feldíszített nyuszikat 180 fokon sütöttem 15 percig. Amint kihűltek, az egyik csigabigát nyomban felfaltam, a másikat meghagytam Tomának és az összes nyuszit becsomagoltam, hogy holnap meglepjek vele mindenkit! :-)

18 megjegyzés:

csincsilla írta...

annyira, de annyira szépek!!!! nagyon ügyes vagy!

Bea írta...

És milyen finomak lehetnek! :)

Andi írta...

Csincsilla, hoztam neked is, mert elfelejtettemm, hogy nem vagy, de visszavettem mert megszáradna keddig. Átadtam tesóm népes családjának a tiedet.
Bea, köszi a bizalmat :-) :-) Mivel Csincsilla receptje, rossz nem lehet!

mazsolla írta...

csincsilla, sajnálhatod, hogy kimaradtál belőle!:)

segebaga írta...

Bea! Megerősítem, nagyon finom volt!!! Andi! Nagyon ügyi vagyol az én nyulam majdnem nyusszogott is annyira jól sikerült :)

zokninyúl írta...

Kedvenc Finomfalatküldőm! Én csak képen láttam, (ez a szenyó gazdim nem hozott kostolót)de azért reklamálnék az én husinyulam vagy csontnyulam mikó készül el???!!!Vaúúúúúúúúú kellemes nyulat (na ilyet még nem is ettem, má nyulat, de azért egyszer megkergetném és játszanék vele, persze óvatosan)

Andi írta...

Zoknikám, neked is volt csontocskád, de elfelejtettem bevinni! bocsi!

Éva írta...

Alig várom ezeket a micsodákat holnap!! De hogy ez hogy nyúl,,, nem tudom! NEM LÁTOM!!!

mazsolla írta...

a nyuszi profilból van. koncentrálj a szezám részre, az a szeme. a két nyúlvány a füle és az alsó csigabiga a teste. a kis csonk a csigabigán pedig a farka.
szerintem SIMÁN rá lehet jönni!!(szempillarezegtetés) :D

Andi írta...

szerintem is SIMÁN rá lehetett jönni, de persze most nem gyépéseknek készült, ezért jobb, ha Éva nem nézi!
Viccen kívül: rajtad kívül mindenki meglátta benne a nyuszit...

Andi írta...

és köszi Mazsi!!!

Hedvig írta...

Sziasztok!
Megsütöttem a családnak ezeket a nyuszkákat, nagyon aranyosak és finomak lettek. Ők kerültek a nyuszicsomagokba is. Annyit változtattunk rajtuk, hogy tökmagból tettük rájuk szemet és összetört spagettiból bajuszt. Így már Éva is tudná azonosítani az alkatrészeiket. Most készülünk reggelire eltüntetni őket vajjal, mézzel és tejeskávéval. Köszi az ötletet.

Marcsi írta...

én is kaptam, s a hazaérkezés után egy percig sem bírtam, megettem:) isteni volt:)))) Köszi Andi:)

Andi írta...

Nagyon szívesen, Marcsi!
Hédi, hogy te milyen ügyes vagy!!!! Órákig törtem a fejem, hogy miből legyen a szeme, de képtelen voltam kitalálni. Azt sajnáltam nagyon, hogy pont egy hete adtam oda a fiamnak a színes cukorkákat, amiket az (elrontott) mézeskalács házikóra szántam Karácsonykor, na abból el tudtam volna képzelni a szemeket. De ott le is ragadtam...
Kár, hogy nem fényképezted le a tiedet Évának, szemléltető oktatásként!

mazsolla írta...

szerintem mazsol(l)a is jó lett vóna szemnek ;)

Andi írta...

Kész! Feladom! Tényleg, most már jöjjön a fiatalság!!! Hogy lehet, hogy ez nekem nem jutott eszembe???

Éva írta...

jó lett volna bizony, akkor legalább MINDENKI fel tudta volna ismerni!! :_)))

Ági írta...

Nekem még megvan a Hédi által sütött "tökösnyuszi", ha ma hazajönnek, lefotóztatom vele. Tényleg takaroska lett, csak a bajusza volt olyan a sütés után, mint a varrótű. De kárpótolt a mellékelt Milka, meg a kedvemért sütött rigójancsi.