2009. március 2., hétfő

Zabpelyhes keksz, 1.


Mostanában kekszben fogok utazni. Szeretném megtalálni a tökéletes, egészséges, tojás- és tejmentes zabpelyhes kekszet. Ez volt az első próbálkozásom.

Hozzávalók:
- 1 csésze kenyérliszt
- 1 csésze graham-liszt
- 2 csésze zabpehely
- 1 teáskanál vaníliakivonat
- 1 teáskanál sütőpor
- 1 evőkanál barna nádcukor
- 1/2 teáskanál sztívia (ízlés kérdése)
- kb. 1,5 csésze víz

A hozzávalókat egy nagy tálban összegyúrtam, diónyi gombócokat csináltam belőlük, sütőpapíros tepsire pakoltam őket, és egy vizes pohár aljával kilapítgattam őket. Légkeveréses sütőben 180 fokon 20 percig sütöttem.
Az íze remek, az állaga lehetett volna jobb (még ropogósabb). Folytatás következik.

5 megjegyzés:

Andi írta...

Jó, de ha ki akarod belőle spórolni a tejet, akkor meg minek iszol hozzá egy pohár tejet?

Névtelen írta...

Na és tojás miért nem lehet benne? ezt se értem?? (t-vel kezdődik, azért nem?)

csincsilla írta...

Ez volt a feladat:) tejtelen és tojástalan legfinomabb zabpelyhes keksz:)egyébként is az Andi már elhasználta az összes tojást:)

Andi írta...

Ja tényleg! A tortába...

Andi írta...

És még a torta is t-vel kezdődik. Valami téellenességet látok ebben a dologban!