2009. március 16., hétfő

Tejszínes-fűszeres csirkefalatok


Most már egészen biztosan közeledik a tavasz! Abból derül ez ki számomra, hogy igen erős takarítási rohamaim vannak. Ez azt jelenti, hogy múlt hétvégén is és ezen a hétvégén is kirámoltam két-két konyhaszekrénypolcot, alaposan lesúroltam, és ha kellett, a tárolóedényeket is letörölgettem. (Persze ezt csak halkan mondom, mert manapság nem divat házimunkát végezni...) Na és az ilyen nagy pakolászás, rendrakás közben került a kezembe Anyuci receptgyűjteménye, ami rám maradt, de még nem volt időm alaposan átnézni őket: régi Nők Lapjából kivágott receptek, aláhúzva a fontosnak tartott gondolatokat, ahogy ő szokta (volt) olvasni még a regényeket is, esetleg még szép kézírásával ceruzával beleírva hasznos megjegyzéseit. Sok-sok érdekes, kipróbálandó receptet találtam, ezek közül az egyik ez a tejszínes-fűszeres csirke.

Az eredeti recept csirkedarabokat ír, de ez nálunk természetesen csakis csirkemellszeletekből képzelhető el, mindenki azzal készítse, amit szeret!

Összekevertem két púpozott evőkanál lisztet 1-1 kávéskanál pirospaprikával, sóval, őrölt borssal, majorannával, 1 késhegynyi őrölt köménnyel, 1 gerezd zúzott fokhagymával. Ebbe forgattam bele a csirkemellszeleteket, majd a sütőpapírral bélelt, de azért még kis olajjal megcsepegtetett tepsibe tettem. Egyenletesen elosztottam a husikon fél fej vékony karikára vágott hagymát, 2-3 jó nagy maréknyi reszelt sajtot. Ezután 2 deci tejfölt 2 deci tejszínnel és két evőkanál olivaolajjal jól elkevertem és a sajt tetejére kentem. A tepsit alufóliával letakartam és betoltam a 200 fokos sütőbe 40-50 percre, majd fólia nélkül még 250 fokon sütöttem 15 percig.


Szokás szerint krumplipürével, tejfölös uborkasalátával tálaltam. A képen úgy látszik, mintha túlságosan megbarnult volna, de mivel a tejfölös-tejszínes mártás alatt volt a sajt, így hát se nem lett kesernyés, se nem keményedett meg, sőt ezek a megbarnult részek voltak a legfinomabbak! Toma olyan lelkesen dicsérte, hogy kénytelen voltam megkóstolni egy féladagot így este 10 óra tájban egy korábban elfogyasztott hatalmas adag finom tésztavacsora után.

11 megjegyzés:

trinity írta...

Nálunk is csakis csirkemell mehet...Nagy ritkán az alsócomb-de csakis fűszeresen ropogósra sütve, vagy megnyúzva. De 90% -ban a mell a nyerő:)

Andi írta...

Nálatok is a gyermek(ek) miatt? :-)

csincsilla írta...

nagyon gusztusos. gondolom, rizzsel is ehető:)

Névtelen írta...

nem túlságosan barna, hanem pont jó!

Andi írta...

Köszi Micike!

Csincsilla, igen, én is gondolkodtam a rizsen, de aztán nem mertem... :-) De remélem, észrevetted az emlékeztetőt az uborkasalátára!!!

Névtelen írta...

Drága Anyuci! Ilyen finomságokat hagyott rád :) Csodaszépe és bittos finom is.

Andi írta...

Igen, és még egy csomó finomság receptjét! Majd szép sorban bemutatom őket :-)

csincsilla írta...

tegnap egyéb elfoglaltságaim miatt Rebeka főzött ebédet. Csirkemellből, valami nagyon finomat, nekem sajnos csak egy falat jutott belőle (brühühü), de hihetetlenül jóízű volt. Már épp fényképeztem volna le a blogba, amikor kiderült, hogy ezt csinálta meg:) szóval mi akkor már nem tesszük be:) Nagyon-nagyon finom volt. Mintha tett volna még rá paradicsomkockákat is a tetejére... de szerintem ez a recept volt. Köszi!!!

Andi írta...

De rendes Rebeka, milliószor puszilom, hogy elkészítette! Azért feltehettétek volna ti is!

csincsilla írta...

állítólag Rebeka a múltkor nem ezt csinálta meg, de most aztán már tényleg, ő is, és annyira finom volt, hogy másnap rögtön csináltam egy dupla adagot. és ráadásul még gyors is nagyon.

Andi írta...

Jó, de akkor mit csinált múltkor?

Nagyon örülök, hogy ízlett nektek is!