2009. március 23., hétfő

Sárvári csirkefalatok


Ismét Anyuci receptgyűjteményéből mazsoláztam (:-)), hogy valamit beújítsak csirkemell-ügyben. Az eredeti recept szalonnát ír még a hozzávalók sorába, de ahhoz most nem volt kedvem, viszont 4 csirkemellhez ír 1 deci tejfölt, ami nálam úgy alakult, hogy 1 db csirkemellhez 2 deci tejföl, plusz még 1 deci tejszín, de minden mást a recept szerint készítettem.

Hozzávalók: csirkemell tetszés szerint, 1 fej vöröshagyma (vagy lila, ha van maradék, mint nálam), 2 gerezd fokhagyma, 2 deci tejföl, 1 deci tejszín (vagy amennyi maradék van), 1 evőkanál mustár, egy jó adag frissen őrölt bors, kicsi só.

A hagymát apróra vágtam, a fokhagymát lereszeltem és mindezt összekevertem a 2 deci tejföl és egy deci tejszín keverékével, amibe előbb még kézi habverővel belekevertem a mustárt, sót, borsot. A csirkemellet vékony szeletekre vágtam, belemártottam a fűszeres tejfölbe és egy sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem egymás mellé. Alufóliával letakarva 200 fokon sütöttem 35 percig, majd fólia nélkül még 10 percig. Tésztával tálaltam magamnak, mert ugye volt még tegnapról rántott hús... Azt gondoltam holnap esetleg egy kis jégsalátából, paradicsomból és uborkából készített salátába keverem majd a maradék husit.



Mivel ez a kaja nem túl szép, ezért - hogy legyen miben gyönyörködni - bemutatom, hogy Bea névnapjára milyen szép kínálótálat és gyümölcsöstálat kapott még a tesójától, akit váratlanul szintén Mazsinak hívnak, mint a mi Mazsinkat :-)






A képek innen vannak, mert Bea azt hiszi szebbek így, mint a saját képein. Legközelebb mégis sajátokat kérek, jó? :-)

11 megjegyzés:

Bea írta...

Oké, majd akkor lefotózom, amikor telerakom valami finomsággal :)
Jól hangzik ez a csirke és jól is néz ki nagyon! Már csak azért is tetszik, mert Szombathely és környéke (Sárvár, Bükfürdő, az Őrség) számomra nagyon kedves terület!
Tesómat "gyárilag" Mónikának hívják, de nekem már 0 éves kora óta Mazsi :)

Andi írta...

Várom a fotót!
Én most fogom megismerni Bükfürdőt, talán Sárvárt is, az Őrségbe pedig már nagyon régóta vágyom, de arra még kicsit várnom kell. Sopron viszont a kedvenc helyem nekem is! :-)
Hát igen, a mi Mazsink is kábé annyi idős kora óta Mazsi... :-)

Névtelen írta...

Én vagyok a csomópont, mert mazsi és bea is vagyok eccerre!! :D jah és még egy kis csavarás a sztoriba, hogy a Bea-Bea ugyanabba a középsuliba járt, mint én, de technikai okokból nem találkoztunk azelőtt sosem, ám a véletlen mégis egymáshoz sodort minket!! (ez nagyon költői volt, nem?:D)
egyébként nagyon teccetős mind a csirke és a tálka is! :)

Névtelen írta...

eccerre írtunk!:D

Bea írta...

Azért nem találkoztunk Mazsi, mert te akkor még kiscsirke voltál, amikor én már középsulis! :D:D Nyugodtan írhattad volna a "technikai okok" helyett, hogy én már vén szatyor vagyok :D

Névtelen írta...

Bea...:D

Andi írta...

Vééééén szatyooooor >:-O??? és akkor én mi vagyok? :-)))

Andi írta...

Múmia???? (röhög!)

Névtelen írta...

najó ennek véget vetek! senki sem vén szatyor, sem múmia, itt mindenki friss finom ropogós pipihusi:D

Andi írta...

Csip-csip-csip! (röhög)

Névtelen írta...

*RÖHÖG* (meghaltam...)