2009. március 7., szombat

Rakott tészta sült csirkével


Csincsillától szereztem ezt a receptet, mert ő is megsütötte a héten, de persze nem fényképezte le. Maradék sült húshoz keresett receptet, és hiába ajánlottam neki vagy tizet, inkább összedobta találomra ezt a sült húsos rakott tésztát. Én pedig megvettem a szokásos heti két darab csirkemell-adagunkat és a második elkészítéséhez kerestem ötleteket (Az elsőből rizses húst csináltam.), így hát nekem nem maradék sültből készült, hanem frissen sütöttem ki a mellszeleteket ehhez a vacsihoz.

Na tehát: a csirkemellet kifiléztem, csont és bőr mehetett a mélyhűtőbe, a két melldarabot 3-3 szeletre vágtam, sóztam, borsoztam és olivaolaj-vaj keverékén szép pirosra sütöttem. Ekkor félretettem hűlni és a fennmaradó olajon kábé 6 duci gerezd reszelt fokhagymát megfuttattam, majd az apró darabkákra vágott csirkemellet is visszadobtam a serpenyőbe. Tettem rá két kanál tejfölt, egy pohár tejszínt, sóztam, és megszórtam szárított petrezselyemmel a szószt. Közben fél zacskó (25 deka) 4 tojásos csavart tésztát kifőztem, leszűrtem és a mártásba öntöttem. Jól összekevertem és áttettem egy sütőtálba.


A tejszínes-tejfölös szószt a tészta hamar felszívta, ezért készítettem hozzá egy kis besamel mártást kb. 3 deka vajból, 1 kanál lisztből és 3 deci tejből. A besamelt megfűszereztem sóval, borssal, szerecsendióval és a tésztára öntöttem.

A tetején egyenletesen elosztottam a reszelt sajtot.


200 fokos nem előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg a sajt szépen ráolvadt a tésztára és itt-ott picit megpirult.



Tomának nagyon bejött, azt mondta, ilyet máskor is csinálhatok, és persze nekem is ízlett!

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Na végre, épp a panaszkönyvet akartam kérni, hogy napok óta semmi recept:))) a névtelenke ezért miért nem elégedetlenkedik?:)
istenien néz ki:)

Andi írta...

Bocsánat! Tegnap annyira fáradt voltam [a heti munkától:-)], hogy vacsi után (8 órakor!!!) ledőltem egy picit pihenni, és éjfélkor csak arra ébredtem, hogy Toma megjött a bulijából. Egy rövid zuhanyozás és mosogatás után már csak átmásztam a rendes ágyikómba folytatni tovább a szundit!
Mindjárt következik egy naggyon érdekes bejegyzés is, de előbb a mai vacsorát meg kell csinálnom :-)
Névtelenke menjen a jó ...-ba!
Isteni is volt a tészta, az az igazság :-)

Névtelen írta...

Na jó, csak elvonási tüneteim voltak:) blog rajongókkal (pláne még ha ágyhoz kötött is az illető) nem lehet napokat kihagyni:)))

Andi írta...

Igen, tudom, értem! És készültem is tegnap az írásra, csak ugye bejött az a baleset nyolckor... Ígérem, nem fordul elő többet! :-) És köszi! :-))))

sipric írta...

Remek recept, köszi az ötletet!

http://hazikoszt.blogspot.com/2009/03/porehagymas-csirkemelles-rakott-teszta.html

Bea írta...

Andi, a fél zacskó tészta biztos 12,5 deka? Csak azért kérdezem, mert ebből a fajtából általában fél kilós zacskókat szoktam látni, nekem is ilyen van itthon. És holnap ezt a tésztát szeretném ebédre készíteni. Gondoltam, megkérdezem, biztos ami biztos...:)

Andi írta...

Igazad van, 500 g van ráírva egy másik ugyanolyan zacskóra! Tök hülye vagyok!
Vagy lehet, hogy az a zacskó kivételesen 250 g volt? :-)
Javítom, köszi!

Bea írta...

Akkor jól gondoltam! :)
Megcsináltam, nagyon jól sikerült!
Imádlak Titeket, amiért vagytok és szerkesztitek ezt az oldalt, sok-sok ötletet adva ezzel. Sok mindent sütöttem-főztem már innen! :)
:*

Andi írta...

De jó, nagyon örülünk neki! És remélem, jól sikerültek amiket innen csináltál! :-)

Bea írta...

A joghurtos tortán kívül (tudod, aminek kekszet kell az aljára tenni) mind jól sikerült.
A favoritok eddig: töki pompos, karácsonyi linzer, Pepperkakor, bulgur, citromos-gombás spagetti, rablóhús...
Iminek már mondtam, hogy a konyhába is kérek egy számítógépet, mert az nem olyan jó poén, hogy főzés közben berohangálok a szobába nézni a blogot, nehogy kihagyjak valamit a kajából :)

Andi írta...

:-) :-) Hát ez tök jó! Laptopot kérj! Marcsi a pici, retikül nagyságú laptopjával szokott a konyhában ügyködni. :-)
Az a kekszes süti nekem se sikerül mindig, de mivel ízre jó még akkor is amikor csúnya, nem szoktam zavartatni magam!
Ennyi mindent kipróbáltál? De nagyon ügyes vagy! :-)

Bea írta...

Igazad van, laptopot fogok kérni :)
Nem ennyit, többet próbáltam ki, csak a kedvenceket soroltam fel. :)
Hamarosan készül Imi spagettije, amit ígértünk és akkor küldjük a képet és leírást róla!

Andi írta...

Várom! Most tettem fel Ercsi spagettijét is, remélem látjátok! :-)