2009. március 9., hétfő

Malai kofta


A Maharaja étteremben ettem ilyet először, és nagyon ízlett. Szerettem volna otthon is előállítani, most különösen aktuális lett, mert húsmentes ünnepi menüt kellett összeállítanom. Hosszas szörfölgetés után Gourmandula receptjét találtam a legrokonszenvesebbnek. (Az külön remek, hogy még egy videót is linkel Gourmandula, a két helyes indiai nő lépésről lépésre megmutatja a koftagyártás rejtelmeit.)
Nagyon keveset változtattam rajta:
- nem tettem bele koriandert (nem kaptam, és ráadásul az Anditól úgy hallottam, hogy nem is szeretem);
- nem volt teljesen világos, hogy a kesudió és a mazsola között és vagy vagy kapcsolat van, de nálunk úgyis embargós a mazsola, szóval nem került bele;
- a szószba is, és a gombócokhoz is tettem fél-fél teáskanál római köményt is.
Tényleg egy kicsit munkás az összerakása, de elképesztően finom lett! Ízorgia. Azt hiszem, érdemes rögtön dupla adaggal kezdeni:)

Nem túl fotogén étel, kárpótlásul néhány fotó néhány nagyon is fotogén cukiságról. A barátnőméknél megint született néhány formás kiscica. Az anyukájuk irtó édes, a nappali közepén, ott is a kanapé közepén rendezte be a szülő- és babaszobát (és ehhez a helyhez eltökélten ragaszkodik, amikor valami csendesebb helyre próbálták költöztetni, akkor szemrehányóan elkezdte visszahordani a csemetéit a nyüzsi közepébe.) Szóval most is ott laknak. A képeket szombaton csinálta Rebeka, éppen négynaposak voltak. Láttam az ifjúságot félnaposan is, azóta sokat gömbölyödtek, sőt, pocakot is eresztettek. Szerintetek hány cicus van?







16 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az étel se kutya, de ők egyszerűen zabálnivalóak : )

Andi írta...

Szerintem 6 cica van! Öt látszik, de biztos egy a beugratós kérdés!
Nagyon cukik, mi is volt az étel?

Névtelen írta...

jjaj de cukik:)))) bocs, de most csak a cicusokra tudok koncentrálni.

Névtelen írta...

szerintem is hat és szerintem is beugratós! :)

Andi írta...

De mi volt a kaja? Nem tudja senki? :-)

Névtelen írta...

én bízom csincsillában, ezért ötöt tippelek:D

Névtelen írta...

milyen kaja? :)

Andi írta...

ööö ... kicsoda?

Névtelen írta...

hol vagyunk? :)

Andi írta...

Ti? én nem tudhatom ezt Hajnalkám!

Hedvig írta...

Édesek a cicusok. <3 mindnek

Andi írta...

Édesek, de hányan vannak? Csincsilla, mikor zárod már le a szavazást?

Névtelen írta...

én már tudom, mert megkérdeztem. 5+1 cica. nem akart becsapni.

Névtelen írta...

Tessék mondani Csincsilla néni, ezek szőrösök ehetők? Még sosem ettem ilyet, bár lehet, hogy nem is szeretem. De ha nem akkor játszani lehet velük?

Andi írta...

Biztosan finomak, csak még hízniuk kell! >8-)

csincsilla írta...

zokni, zokni:) hogy neked mindenről ez jut eszedbe:)