2009. március 28., szombat

Kakaós csiga, 2.

Kicsit változtattam az eredeti receptemen, sokkal, de sokkal finomabb lett. Az ötlet nem az enyém (mint ahogy sosem:)), valamelyik blogon olvastam, sajnos, most nem találom, hogy kinél, de amint megint belefutok, belinkelem. A szokásos módon elkészítettem a tésztát, miután megkelt, alaposan átgyúrtam, hatalmasra kinyújtottam (a gyúródeszkámnál kicsit nagyobbra). És itt jött a változás, 10 dkg vajat megolvasztottam, és alaposan megkentem vele a kinyújtott tésztát. Utána a szokásos, kakaópor, porcukor, tekerés, szeletelés. Félórás pihentetés után sütés, előmelegített jó meleg sütőben, félidőben kis cukrostejes-locsolgatás.
Nagyon finom lett, ropogósabb a tésztája, ezentúl így fog készülni.

Cicahíradó:
Nagyon szépen sütött ma a nap, jó is volt kicsit kikukkantani, szívni egy kis friss levegőt, de azért a fűtött házban még sokkal finomabb. Aztán mindenki tetszése szerint tölti a szabadidejét, ki békés és nyugodt alvással, az aktívabbak nézelődéssel:)





Ja, és a tartalékcica! Az Anditól kaptuk, aki a Boritól kapta, szóval rendszeresen kapunk kiselejtezett párnákat az állataink alá, és egy ilyen cukor kis párnát is kaptunk! Még nem vagyok benne biztos, hogy megkapják a cicák. Ámbár nagyon jól állna Tomacicának. Elég vacak a fénykép, nem tudom, mennyire látszik, hogy a cicus műszőrméből van, és külön felhívnám a figyelmet a fantasztikus bajuszra!

17 megjegyzés:

Andi írta...

Na jó látom dolgozol! Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve!
Ez így elsőre, felületi rápillantás után. Most kezdem olvasni...
Még mindig a cirmos cica a kedvencem a képek alapján - persze a cickák közül. A kutyák közül Kóficka!

Andi írta...

Nagyon tetszik a cicahíradó! Kérek szépen folytatást legalább hetente!
Ezt a vajjal történő locsolgatást én is olvastam valahol és meg is jegyeztem hogy legközelebb majd én is így fogom csinálni, de most tök jó, hogy emlékeztetsz rá, mert én elfelejtettem!

csincsilla írta...

bocsi, nem locsolgatás. hanem szép vastagon bekenés!!! utána jöhet a kész csigák locsolgatása, de az már más kérdés, azt eddig is szoktam, csak leírni szoktam elfelejteni...

mazsolla írta...

kakaóóóóóscsiiigaaaaaaaaaa!!!!! :)

Andi írta...

Jó értem, belocsolást, értem, tudom, csak rosszul írtam! :-)

Andi írta...

Mazsi, megetted a múltkori égett kakitekiket? Mert csak akkor kaphatsz másikat!!! :-)

mazsolla írta...

igeeeeeeeeeeeeen, alig tudtam beosztani, hogy ne egybe faljam fel az összeset(mert olyankor anyu mérges :D )

Andi írta...

Akkor vettem a rendelést :-)

mazsolla írta...

jupiiiiiiiiiii :)
esetleg a jövő hétvégi futás után együtt megcsinálhatnánk!! ;)

Andi írta...

Mekkora hülye voltam, hogy bele se nézte a szatyorba, amit Bori adott. És még ő se szólt nekem, hogy ilyen különleges párnát adott!!! Őrület! Nagyon kell figyelnem ezután!

Andi írta...

Mazsi, futás után kakitekit?????? inkább előtte :-)

mazsolla írta...

tényleg úgy egy kicsit logikusabb...:D

Bea írta...

Nagymamám is pont ezzel a módszerrel (vajjal megkenés utána locsolgatás) süti a kakaós csigát! :D

Andi írta...

Mondtam én neked Bea, hogy rengeteg titkos családi receptetek lehet! Kéremkéremkéremkérem!

Andi írta...

Vagyis kérjükkéérjükkérjük ide a blogba!

Bea írta...

Már gondolkodtam rajta Andi, eszembe is jutott pár. Csak az a bökkenő, hogy az egyiket apukám tudja jól, a másikat anyukám, a harmadikat nagymamám és a delikvenseket rá kell venni, hogy csinálják meg :)

Andi írta...

Akkor rajta! :-) Hajrá Bea!