2009. március 30., hétfő

Briós


Tulajdonképpen a kakaós csiga maradék tésztájából készült. A tészta a szokásos édes kelt tészta, de azért ide is beírom, hogy ne kelljen annyit kattogtatni a receptért.
Tészta:
- 555 gramm finomliszt
- kb. 3 dl langyos tej (most ebből 1 dl tejszín volt, jobb lesz tőle!)
- fél kocka élesztő
- egy zacsi vaníliás cukor
- 6 evőkanál kristálycukor
- egy kávéskanál só
- 5 dkg vaj

A kenyérsütőgéppel megdagasztatom a tésztát, kelesztem. Aztán megint átgyúrom alaposan, csinos hurkákat gyártok, és azokat megpróbálom briós alakra összecsomózni. A tetejét olvasztott vajjal megkentem, jégcukorral megszórtam. Még kb. félórás pihentetés után mehetett a jó meleg (180 fok) sütőbe. Olyan 20 perc alatt meg is sült.

17 megjegyzés:

Andi írta...

Júj de gyönyörű!!!

Rebeka írta...

És milyen finom volt! :'(

Andi írta...

Akkor nekem is meg kell próbálnom! :-)

mazsolla írta...

úúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúristen de megkívántam egy pohár tejjel....andiiiiiiiiiiii (vagy marcsiiiiii vagy anyuuuuuuuu :D:D)

Andi írta...

te kis szélhámos! én itten csöndben várok, hátha valaki rálicitál előttem :-)

tata írta...

marcsiiii! :)

Bea írta...

Bárkiii! :) Én is kérek!

Andi írta...

Lehet, hogy Csincsilla marad a Bárki... vagy Rebeka legyen? Szavazzunk!

mazsolla írta...

vaaaalaakiiiiiii!!! :'(

Andi írta...

még várok...

tata írta...

csincsillaaaaaaa! attól még hogy nem ígérted meg...

mazsolla írta...

naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

csincsilla írta...

bocsi, csak nem fogtam fel, hogy akkor nekem most brióst kell nektek sütni vagy tejet kell hozni?

tata írta...

csincsilla! akkor jelentkezzél az Éva osztályába :)

Névtelen írta...

Kipróbáltam magam 'édes fronton' is.
Most az egész család brióst követel tőlem. Köszi a receptet!

Dani írta...

Hopp...a nevem lemaradt az előző hozzászólásból. :)

csincsilla írta...

Örülök, hogy ízlik a családnak:)