2009. február 22., vasárnap

Krumplilasagna


Elképzelem Kedves Névtelen Kommentelő barátunkat, amint ül a gép előtt és most sokkot kap. Arcára ráfagy a mindig ottlévő jóindulatú mosoly és halkan felkiált: Ezek nemcsak rizottót, de lasagnát se tudnak készíteni! Amint alábbhagy a döbbenete, előkeresi A Szakácskönyvét, ellenőrzi a receptet, majd magához ragadja a billentyűt és bekommenteli névtelenül, hogyan is kellett volna ezt az ételt készíteni. Nem kell Kedves, ne tedd! Tudjuk hogy kell! Azért csináljuk másképp! Szeretünk kísérletezni...



Na szóval, nyilván nem én találtam ki ezt az újfajta rakott krumplit, lasagnát vagy krumplimuszakát (melyiktől döbbenne le jobban?), de ma én IS kitaláltam. Úgy történt, hogy vettem a paradicsomos húsgombóchoz 80 deka csirke felsőcombot darálni, csak azt nem kalkuláltam be, hogy filézés után a fele mehet Zokninak. Így tehát maradt még az előzőleg említett étel elkészítése után kábé 15 deka darált húsom. Törtem a fejem, mi legyen vele? Tegyem a mélyhűtőbe, amíg nem veszek újabb adagot? Töltsek meg vele valamit? De mit? Így jutott eszembe a krumpli: Töltött krumpli! Nagyszerű ötlet!

Neki is álltam a ragut elkészíteni: egy fej hagymát, egy szép szál sárgarépát, két gerezd fokhagymát és egy kis zellert aprítógéppel felaprítottam, majd mehetett a serpenyőbe és olivaolajon sütöttem őket együtt jó pár percig. Amikor már jó fonnyadt volt a sok zöldség, hozzáadtam a darált húst, és szorgalmas kevergetés mellett ezt is pirítottam a serpenyőben. A hús kifehéredése után öntöttem rá egy deci házi paradicsomlét és egy kis vizet, sóztam, borsoztam és lassú tűzön főztem nagyjából 20 percig.

A ragukészítés alatt megfőztem 4 szép közepes szem krumplit héjában. Amikor kihűlt, lehúztam a héját. Azon gondolkodtam, hogyan is vájjam ki a belsejét, és aztán mit csináljak a krumpliforgácsokkal, amikor kipattant az isteni szikra: nem is tölteni fogom, hanem rétegezni! Nosza, nekiálltam még fél liter tejből egy kis besamelt is készíteni. Amikor minden hozzávaló elkészült, elkezdtem a rétegezést: alulra besamel került, erre két szem krumpliból egy sor, erre tettem a miniadag 15 deka húsból és jó sok zöldségből készült ragut, megint megcsöpögtettem a besamellel, szórtam rá egy maréknyi reszelt goudát és betakartam utolsó rétegnek egy sor krumplival. A krumplirétegeket mind a két sorban meg is sóztam kissé. Fóliával letakartam a sütőedényt és mehetett a nem előmelegített 200 fokos sütőbe 40 percre. Ekkor kihúztam a sütőből, megszórtam még egy maréknyi reszelt sajttal, és fólia nélkül még visszatoltam 10 percre.


Fiam, aki veleszületett agyi problémák miatt :-) nem szereti a lasagnát, ezt a kaját falta! Annak ellenére, hogy ilyen csúnyán néz (ez is) ki szegény, hihetetlenül finom lett! Baj?

14 megjegyzés:

Névtelen írta...

BAJ!

Andi írta...

(röhög)
Nehéz híresnek lenni! Hol ez a baj, hol az a baj. Nem tudunk mindenkinek megfelelni. Na de John Lennont se mindenki szerette, mint tudjuk...

Névtelen írta...

te galád...mé nem inkább rántotthúst csináltál? nem illik csakúgy saját kútfőből receptet csinálni :D

Andi írta...

Igaz! És a kályhától elindulva, nem? Vagy mindjárt a kályhán?

Névtelen írta...

hát ezek után benne a kályhában!! :D

Andi írta...

Rohanok kályhát venni! :-) :-)

Névtelen írta...

én rajongok ezért is , ha számít:) a névtelen meg jöjjön hozzám egy kicsit beszélgetni...illemről, stílusról stb.. :)

Andi írta...

Persze, hogy számít!
Jaj szegény névtelen! :-) Nem tudja, kinél húzta ki a gyufát! :-)

csincsilla írta...

Nagyon jól néz ki! Nekem tetszik:)
Névtelen

Andi írta...

:-)

Névtelen írta...

Ki az a galád aki kritizál!? Az annyát nekije, még vállalni sem meri magát! Pfúj le vele! Csak tudjam meg ki az, beleharapok a valagába, hogy merészeli az én kosztotadó kedvenc Andimat bántani. Kerüljön csak a fogaim közé!!! Vaúúú

Névtelen írta...

Zokni, eddig is imádtalak:) de ha a fogad közé került hozd hozzám:) én folytatom:)

Andi írta...

Kész! Esélytelen a fickó/nőci!

Névtelen írta...

Viszem, viszem csak kerüljön foghegyre :)