2009. január 13., kedd

Vajas sült krumpli


Tudom, hogy nem nagy durranás ez a recept, de talán ötletnek nem rossz, ha valaki épp azon gondolkodik, mivel helyettesíthetné az olajban sült krumplit. Mi nagyon sokszor eszünk olyat, mert nagyon szeretjük, pedig tudom, mennyire egészségtelen. Erről a krumpliról azt olvastam, hogy az írója még soha ilyen jót nem evett. Hát, finom, finom, de az olajban sült krumpli sokkal finomabb!

A receptet a Mindmegettén olvastam, de most nem találom. Tulajdonképpen nem a bonyolultsága miatt nyomtattam ki, hanem csak azért, hogy majd egyszer ne felejtsem el kipróbálni. Úgy készült, hogy a megpucolt krumplit felkockáztam, sós vízben feltettem főni. A forrástól számított 8-10 percig főni hagytam, majd egy szűrőkanállal áttettem a krumpliszemeket egy kivajazott tűzálló tálba. Ezután egy darab vajat villára szúrtam és minden egyes szem forró krumplikockát megvajaztam vele. 20-30 percet sütöttem még 200 fokos sütőben. Nem bírtam megvárni, hogy aranybarna legyen, mert a hozzá készített busát már így is félig megettem, mire elkészült...


A sült busafilét a szokásos módon készítettem: néhány helyen belevágtam a húsba, oda betömködtem fűszereket (most éppen szárított bazsalikomot, petrezselymet), vajdarabkákat is dugtam a résbe, sóztam, borsoztam, sőt még halfűszerkeverékkel is megszórtam (biztos, ami biztos), végül citromlével jól meglocsoltam, és 200 fokos sütőben megsütöttem. Isteni!

Tudom, tudom, az otthon betegeskedők nyögjenek és ne rendezzenek ilyen lakomákat, de hát mit tegyek, ha az étvágyammal még egy köhögős betegség se tud mit kezdeni? :-) (A gyerek a vasárnapról megmaradtt rántott húst kapta vacsorára jázminrizzsel.)

Nincsenek megjegyzések: