2009. január 18., vasárnap

Májas hurka


Valami nagyon egyszerűt akartam ma ebédre, vagy még ha nem is egyszerűt, de mindenképpen csak egyfélét, amit a fiam is megeszik. Ugyanakkor fontos a vasárnapi ebédnél/vacsoránál az is, hogy másnap tudjak vinni belőle ebédet a munkahelyemre. Azonban valamilyen rejtélyes okból csak egy darab csirkemellet vettem pénteken a hentesnél, és a mélyhűtőben se találtam másikat, márpedg egy darab csirkemell éppen hogy csak elég egy 20 éves fiúgyermek és jóétvágyú anyukája számára.

A mélyhűtőben való kutakodáskor viszont kezembe akadt egy májas hurka, amit még ősszel vásároltam az újpesti piacon, de akkor valamiért nem került sor a megsütésére. Rögtön eszembe jutott Napmátka hurkával lerakott krumplija, így hát gyorsan elővettem, hagytam kissé felolvadni, majd egy tűzálló tálat libazsírral kizsíroztam, krumplikarikákat szórtam bele, ezt sóztam, borsoztam, kézzel jól összegyömöszöltem, ezután közéjük nyomkodtam a felkarikázott májas hurkát. Megpróbáltam szépen elrendezni, de annyira nem lett szép, mint az eredeti receptben lévő.


A tetejére is tettem egy pici zsírt, majd a tálat fóliával lefedtem és 200 fokos sütőben 1 órát sütöttem. Ezután kábé 225 fokon még 15 percig pirítottam.


Párolt lilakáposztával tálaltam, de ezzel egyszerű dolgom volt, mert ezt is találtam a mélyhűtőben. Általában az egyszerűség kedvéért úgy készítem, hogy egy kis cukrot karamellizálok olajon, rádobom a lereszelt káposztát, megsózom, és cukros-ecetes salátalével locsolgatva puhára párolom. Most egy fej lilahagymát dinszteltem egy kis olajon és erre tettem a félig felolvadt párolt káposztámat, majd ezeket így együtt még 10-15 percig pároltam. Nagyon finom lett!


A fiamnak persze meg se próbáltam ezt eladni, neki a csirkemellből paradicsommal és sajttal sült csirkemellet készítettem. Nálunk így néz ki egy "egyszerű" ebéd két főre...


5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát télleg egy panelkaja amit ti esztek ottan!!! Szemetek!!!

Andi írta...

Bocsánat! :-)

Névtelen írta...

...és megint csak szemetek! Bár nem szeretem a hurkát, de ezt felfaltam vóna :)

Andi írta...

Bocsánat! :-)

Névtelen írta...

Bocsánatot :-) mikó főzöl má???