2008. november 30., vasárnap

Karácsonyi kaktusz


Gyönyörű szép karácsonyi kaktuszom is készülődik a Karácsonyra :-), én se maradhatok le!


Rengeteg bimbó van rajta, alig várom, hogy mind kinyíljon!


Hosszú idő óta ez volt az első hétvége, amikor nem dolgoztam. Gyorsan ki is használtam a felszabaduló rengeteg időt és energiát: háromféle sütit sütöttem!
Végre megsütöttem Csincsilla isteni kakaós csigáját, amiről teljesen véletlenül derült ki, hogy az egész családom imádja, beleértve a fiamat és tesómat is! Őket csak azért emelem külön ki, mert róluk ezt nem gondoltam volna!

Szerintem nem sikerült olyan jól, mint a sütőtanfolyamon, de nagyon rossz se lehet, mert fiam egy ültő helyében hármat megevett és folyamatosan ájuldozott, hogy milyen finom.

Nekem nem lett olyan szép lágy a tésztám, hanem inkább pizzatésztához hasonlított, nehéz is volt kinyújtani. A kakaót meg a porcukrot egy külön tálban összekevertem, nehogy valahol keserű maradjon a süti, ezt jó ötletnek tartom :-) és gratulálok is magamnak mindjárt! Az első tepsi kicsit megégett, a másodikat pedig jól eláztattam a tejjel, de Toma azt mondta, pont ilyen eláztatva szereti. Nagyon rendes gyerek!


Megsütöttem szokásos karácsonyi sütinket, a Csincsilla-féle lekváros linzert, nagyon jól sikerült, már csak ennyi maradt belőle.



És szokásos karácsonyi mézes sütinket is gyorsan elkészítettem, amitől isteni mézessüti illat van a lakásban!



Az asztal most roskadásig tele sütikkel, a lakás pedig illatokkal és egy újabb dal a ráhangolódáshoz nekem pedig a nosztalgiázáshoz: Piramis: Ajándék - imádom!

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

karácsonykarácsonykarácsony!!!!

Andi írta...

kezdődik, apa kezdődik!

Névtelen írta...

gyönyörűségesek!!!!

Andi írta...

köszi tesó!

Kata írta...

A te kaktuszod az enyém "testvére", más színben:) Nagyon szép!

Andi írta...

Köszönöm! És üdvözöljük a testvért! :-))

csincsilla írta...

nagyon finom lett a kakaós csiga! a másnapi tesztelés a komoly dolog, de ma ma is tökéletes volt!

Névtelen írta...

Szia, gyakran bejárok Hozzád, szeretem a receptjeid, ám első kotyogásom a kaktuszról szól... Kaptam egy karácsonyi kaktuszt... viszont szegénykémről száradnak le a bimbók is. (átültettem, locsoltam, mégis...) Van valami különleges bánásmód, amit ez a virág igényelne?

Andi írta...

Szia Baraonda! Én Bálint gazda honlapján (http://www.balintgazda.hu/hugom01.php) néztem utána, hogy kell bánni a karácsonyi kaktusszal. Ennek csak 2. és 3. bekezdése vonatkozik rá. Összesítve csak annyi, hogy virágzási időszakában nem szereti, ha elmozdítják a helyéről, ezért dobálja le a virágait. Szerintem jövőre a megszokott helyén a tied is gyönyörűen fog virágozni!

Névtelen írta...

Köszönöm szépen! :) Akkor egy darabig nem mozgatom. Remélem megéri a jövő karácsonyt.