2008. október 13., hétfő

Almakompót

Kicsit kapar a torkom, ezért kénytelen vagyok én is a hülye gyógytea-keverékemet inni, amivel már szegény szeretteimet az őrületbe kergettem. Forró vízbe lógatok 1 csipkebogyót hibiszkusszal, 1 hársfavirágot és egy bodzavirágot. Lefedem és hagyom pár percig állni. Végül hársmézzel, cukorral, sok citrommal ízesítem és kész. Nagyon finom (egy darabig)! Ezután jöhet a vörösbor. Durvább megfázások esetén viszont pálinkával kell kezdeni (legdurvább esetben forró pálinkával - nagyon hatásos!), utána tea, utána vörösbor. (Ezt a mondatot lehet, hogy törlöm, még mielőtt a kisunokám elolvassa.) Szóval szombaton Tominál lakásavató buli lesz, jó lenne formába hozni magam. Ráadásul ez egy hatnapos munkahét, itthonra is sok gépelés ígérkezik, hát hogy lehet ezt túlélni?

Hatalmas almaszállítmány érkezett Tésáról (harmadszor), nagyon szerencsés vagyok! Az erkélyre viszont most már nem lehet kimenni, mert mindenhol alma van. Gyorsan fel kell dolgoznom, úgyhogy ne lepődjetek meg, hogy mostantól almát almával eszünk. A kaparós torokra szerintem különösen jó az almakompót. Úgy szoktam csinálni, hogy hideg vizet engedek a lábosba, jó sok kifacsart citromlét öntök a vízbe (hogy ne barnuljanak meg az almák amíg várakoznak), teszek bele szegfűszeget, fahéjat, ebbe dobálom a falatnyi darabokra vágott megpucolt almát. Amikor megelégelem a pucolást, odateszem főni, de amikor felforrt, azonnal lekapcsolom alatta a lapot (villanytűzhely), így még pár percig forrásban marad. Nem szabad túlfőzni (persze én most túlfőztem!). Ha már kóstolható hőmérsékletűre hűlt, ízesítem még citrommal, ha kell, cukorral, vagy mint most: mézzel. Két üveg nagyon finom mézet kaptam szülinapomra: Évától házi akácmézet, Boritól bio virágmézet.


Szép üvegbe töltve, reggel tesóm íróasztalának közepére diszkréten elhelyezve még azt is el lehet érni, hogy ezzel az adaggal bevigyen egy kis folyadékot és vitamint (egyebek mellett), ahogyan azt az orvos előírta neki :-).

18 megjegyzés:

Névtelen írta...

hú de megszaporodtak hirtelen a bejegyzések! mintha verseny lenne :)
és milyen guszta mindegyik!!! :)
ügyesek vagytok, meg vagyok elégedve veletek!! ;)

Andi írta...

Ez nagyon fontos nekünk! Köszönjük!

Névtelen írta...

pontosan így volt az íróasztalomon, ahogy azt a kép is mutatja! köszike! a pálinkaszállítmány pedig valószínűleg (naggyon remélem) már Budapesten tartózkodik! :)

csincsilla írta...

nagyon cuki. és milyen italról van még szó????

Névtelen írta...

Tata! nem lehet, hogy Te a szállítót várod :):)
Én is szeretnék gratulálni, me remekül csináljátok ám ezt a blogt!!!!!!!

Andi írta...

Köszönjük!
Csincsilla, még vízről van szó...

csincsilla írta...

nem egészen értem ezt a víz dolgot, de biztos én vagyok a hülye. ja, és irtó cuki a teázóskészlet, írtam már?

Andi írta...

Most kaptam Boritól szülinapomra. A vízzel arra céloztam, amiket te neveztél víznek régebben a blogos fényképeken... talán már érted... hm?
konkrétabban szeretnéd?
Ja, mert a tesóm a szilvapálesszel nem a Tamás szilvaléjére célzott, hanem most hoznak neki Nagyváradról fél lityit, amit nekem fog adni.

Névtelen írta...

andi ne hidd el hogy nem tudja csincsilla milyen "vízről" beszélsz! :)
sebe! de lehet..., szinte biztos... tuti

Névtelen írta...

anyu: *tikkk* :)))))))

Névtelen írta...

éjjjjen a páleszhozóóóóó!!!

Névtelen írta...

sebe, te is a páleszért állsz sorba?

Andi írta...

Jézusom, még egy alkesz! Remélem nem adtok neki!

Névtelen írta...

ma kézbe veszem... a páleszt is! :)

Andi írta...

HOZZÁ NE NYÚLJ!!!

Névtelen írta...

naná, mi másért vagy a páleszhozó mást is hozott?? téptem egy sorszámot és türelmesen várok, de nem bíróóóóóóóóóóóóóóóóóóm mááááááááá sokáig!!!

Andi írta...

Csak üldögélj a padon a többi nénike között a sorszámoddal és várakozzál türelmesen! Majd szólítalak, ha sorra kerülsz. Már nálam van az anyag...

Névtelen írta...

hozott mást is, sebe! de páleszt is! :)