2008. augusztus 10., vasárnap

Mazsi szülinapi ebédje

Ezt nem hiszem el! Hogy lehet az, hogy Mazsi, aki nemrég született, 20 éves lett??? Ki engedte ezt meg? És én hol voltam az előző 20 évben? Na mindegy, ezen már nem kesergek, elfogadom, hogy a gyerekek öregszenek, és inkább arra koncentrálok, hogy bemutassam, hogyan ünnepelünk meg mi egy 20 évest!

Tesóm két nap, két éjjel főzött, előtte egy hétig tervezgetett, vásárolt, szóval tényleg nagyon kitett magáért, nem tudom hogy fogom ezt túlszárnyalni három hét múlva... fel kell kössem a gatyát!

Az első fogás istenien sikerült tárkonyos leves volt, ami tegnap éjjel készült, különleges hangulatban, de ez nem érződött a levesen: :-)

A következő fogás több tételből állt, szerettem volna mindet végigenni, de az első harmadban kidőltem. Lássuk a gyönyörűségeket!

Töltött csirke: hát erről több isteni kép is készült, kár, hogy nem tehetem fel mindet, mert fantasztikusan nézett ki!

A töltött csirke nálunk úgy készül, hogy jó sok gombát előre megdinsztelünk hagymán és fokhagymán, majd ezt a tejbe áztatott zsömlével és egy tojással jól elkeverjük. Fűszerezzük sóval, borssal, friss petrezselyemmel, és beletöltjük a csirkébe. Tesóm majd kijavít, ha nem így készítette. Annyira finom volt!

Volt még rengeteg rántott cucc: karaj, amit imádok, és tésai cukkini, amit szintén. A képen a háttérben tzatziki (caciki) látszik, arról sajnos nem sikerült jó közeli képet csinálni, viszont nagyon finom lett és nem volt elsózva!

Az én ebédem, amit ebből a sok finomságból meg bírtam enni (két tányér leves után), az elmaradhatatlan Mazsi-kedvence bulgur (most persze hús nélkül, csak zöldségekkel és fűszerekkel), töltött csirkecombbal:


Toma pedig sült krumplit evett borzaskával. Mi így hívjuk ezt a kaját, rántott hús mikróban ráolvasztott fokhagymás tejföllel és jó sok sajttal. Szerintem ez is elég jól sikerült, már csak azért gondolom ezt, mert Toma nem bírta abbahagyni az evést :-)))


Muszáj bemutatnom tesóm kuktáját is, bár nagyon nehéz lefényképezni, mert olyan szorgalmas, hogy egy percre nem áll meg:



Mazsi anyukájától a görögországi nyaralását kapta, de egy kis meglepetés is várt rá. Remélem főzünk ebből még együtt sok-sok finomságot! (Szép a körmöd, Mazsi!!)



Az én saját készítésű ajándékom egy epres-joghurtos torta volt a piros Stahlból. Ezen csak annyit módosítottam hogy kihagytam a vaníliaaromát és a citromhéjat. Sose használok aromát és a citromhéjat se merem, mióta annyit ijesztgetnek azzal, hogy milyen sok vegyszer van rajta. Persze biocitrommal lehetne helyettesíteni, de az túl drága nekem. Sajnos a torta nem sikerült tökéletesre, mert megint gondok voltak a zselatinnal, és nem kötött meg tökéletesen. Kap még egy utolsó esélyt, aztán elfelejtem az ilyen sütiket! Ha harc, hát legyen harc! Bár az íze nem lehetett rossz, Ercsi szerényen csak két szeletet vágott be egymás után - nagy örömömre.



A másik torta Csincsilla cseresznyés klafutija volt, mert ezt rendelte az ünnepelt. A receptet most szó szerint betartottam és azt mondták, hogy így sokkal finomabb lett, mint az előző próbálkozás. (Sajnos én nem bírtam megkóstolni...) Azért is szeretem ezt a sütit sütni, mert az egész lakást betölti a süti tetején karamellizálódott cukor, a cseresznye és a vanília illata. Ilyennek képzelem el a mesebeli nagymama konyháját, vagy azt a konyhát, amiről néha olvasni szoktam visszaemlékezésekben, amikben valaki a saját nagymamájáról, annak szerető otthonáról és konyhájáról mesél... Köszi Csincsilla a receptet, biztosan kedvencünk lesz ez a süti!



Holnap következik Viki saját készítésű ajándéka tesója 20. szülinapjára, de addig még pihenjünk egy kicsit ezután a királyi lakoma után.


Mazsi még egyszer (vagyis sokszor) nagyon-nagyon-nagyon boldog szülinapot!

21 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bóóódog szülinapt Mazsolla (20 20 20 éveees :P). Anyuka neked meg a legnagyobb respect ezért a lájtos kis visszafogott ebédért :D. Andi neked meg Thimmééééééééééééééééé, Toma megfutamodott szóval mi nyertük a versenyt :D.

Névtelen írta...

ja és az a kutya gyönyörű!

Andi írta...

Toma még nem elég bátor, de majd kitűzök egy másik időpontot, addig gyúrunk!
A kuty télleg gyönyörű, csak nem lehet fényképezni, me MINDIG MOZOG!

Névtelen írta...

annyiraannyiraannyira jó kis...khöm..izé....(20-ik) szülinapom vóóót!!!elvesztett tizenéveim gyászolását zabálásba fojtottam....asszem kárpótolt ez a menü, anyuka fasza vagy!!!!!!:)
Andi: köszi, hogy megdícsérted a körmeim, teljesen véletlenül került képbe ;) és isteniek voltak a sütik, nemrég nyomtam be egy áprását is...vihi
Viki: köszi ezt a jóindulatú köszöntést (DURCIIIIIIIIIIIIIIIIIIII), és a te ajcsid is fasza vót:))) este a buli után életmentő volt, nagyon nagyon fincsi!!!:)
anyuka: ISTEN vagy, imádlak:)
köszönöm mindenkinek mégeccer!!!!
csóóóóók

Névtelen írta...

jah tényleg a kutyt kifelejtettem, ő volt a nap fénypontja:D

Névtelen írta...

és persze VILÁGBÉKE!

Névtelen írta...

Anya és pozitív hangulata (bujék) :D

Andi írta...

Kicsit gyanús nekem ez a világbéke hangulat!

Névtelen írta...

na jó, akkor mindenkinek válaszolok egyenként:
viki: VILÁGBÉKE, igazi pozitív hangulatban, mindjárt meghalok a fáradságtól. elgépelted a második kommentedet, nem a kutya gyönyörű, hanem a KUKTA gyönyörű.
andi: csalódtam benned, alig etté valamit. a versenyhangulatot persze én is érzem már húsz éve minden augusztusban! de próbálkozz!
mazsi: naggyon boldog szülinapot. apád felköszöntött?
MA NINCS BUÉK, MER ELFOGYOTT, MONDOM ELFOGYOTT! :)

Andi írta...

Nem megy valaki mostanában Teszkóba? De gyorsan!

Névtelen írta...

nem ment el a gyerök? mintha neked is elfogyott volna! :)

Andi írta...

Mit gondolsz? Má rég visszajött! Nem látod mennyi az idő?????

Névtelen írta...

Búék, világbéke, ezeket tényleg kifelejtettem..:)
És igen, felköszöntött édesapukám...valahol a szíve mélyén biztos...én éreztem....(pppparaszt!!!!)
no mind1,
VISZHALL!!!!

Névtelen írta...

ahhát

Névtelen írta...

Drága Mazsim!
Nagyon BÓDOG SZÜLINAPOT kiáltok! Nyálcsorgatva !!!!!
Piszok mázlista, hogy illen nőcik vesznek téged körül :)
Elküldhetnéd őket hozzám is vagy ha csomagolnak azzal is megelégszem.
Tizenéveidet meg ne sajnáld, most jön csak az igazi buli :)
Még1szer soksoksoksok Boldog Szülinapot!!!!!!!

Névtelen írta...

sajnálom, de már csomagolni nem tudnak, mert elpusztítottam mindent...hihihihi...de megsúgom, szeptember elején lesz mégegy szülinap, ahol szintén ilyesmi menüre lehet számítani, ha előrendelsz tuti jut neked is(meg zokninak is)
köszönöm szépen a köszöntést, remélem igazad lesz és csak most kezdődik minden ;)
grrrrrrrrr

Névtelen írta...

Hűűűűűűűűű, akkor gyorsan sorszámot tépek az illetékeseknél.
ILLETÉKESEK! TÉÉÉÉPTEEEEEEEEM!!!(Zokni is)

Névtelen írta...

és szerinted hányas lettél? :) (zokni is)

Névtelen írta...

"Pontszerző"helyet sikerült :)(Zokninak is)

Névtelen írta...

5, azaz 5 pontot adnék!!!!

Andi írta...

:-)))