2008. július 1., kedd

Zöldbabfőzelék




























Jó kis kosztosom van, mindent felfalt amit a napokban főztem: a gyümölcslevest (Micike adagját is), a cukkínis tésztát és a töltött tököt, mindent! Nem akarom néven nevezni, ne kelljen szégyenkeznie, talán magára ismer... Ezért ma megint neki kellett állnom főzni egy újabb adag gyümölcslevest és megfőztem a zöldbabfőzeléket is. Sajnos ilyen hagyományos, rántással készülő ételekben nem vagyok túl jó, én csak azokat tudom tökéletesre készíteni, amiket senki nem ismer (mint például bulgur). Az azért fekszik nekem, mert arra nem tudnak a profik beszólni, hogy "ezt az ételt természetesen nem így kell készíteni..." (Nem, nem haragszom, csak fáj!:-) 




























Na, akkor essünk neki! Majdnem 1 kg zöldbabot megmostam, két végét levágtam, ha kicsi rész még jött az oldalából, azt lehúztam, majd apróra felvágtam. Annyi sós vízbem, amennyi ellepte, megfőztem. Rántást készítettem (na ez a gyenge pontom), amibe kábé 3 evőkanál lisztet tettem, nem tudom milyen a zsemleszínű rántás, úgyhogy találomra kavargattam egy ideig, majd beletettem egy csokor apróra vágott petrezselymet és két gerezd zúzott fokhagymát. Ezzel már éppen csak megkevertem, megszórtam pirospaprikával, felengedtem hideg vízzel és belezúdítottam a főzelékes lábosba. Elég híg lett, úgyhogy a tejfölbe még kevertem egy kanál lisztet. A végén pici cukorral, pici ecettel tettem pikánssá. A fiam nagyon rendes volt, megevett belőle egy tányérral és még él! Ezen persze csak ő csodálkozik. Ja és sokat segített a főzelékíz elnyomásában az alábbi képen látható torony. Nagyon gonosz vagyok, nem így volt, még azt is mondta, hogy nem rossz.

 

21 megjegyzés:

Névtelen írta...

én tudom ki a kosztos bibibiii

Névtelen írta...

csak viki nehogy rájöjjön, hogy ki az, me épp az előbb szidott, hogy nem eszek rendesen, és kikapok! :)

Névtelen írta...

én is akarok kosztos lenni!

Andi írta...

Itt kell leadni a rendelést!

Névtelen írta...

zabájjuk fel a házát!!! hajrá!!!

Névtelen írta...

Egyébként énis akarok kosztos lenni. csakhogy ide sosem jut el semmi!!!!
durci

Andi írta...

Csak finoman! Tudjátok, hogy házikóra gyűjtök! :'-(

Névtelen írta...

szegééény!! najó zabáljuk vihhi

Andi írta...

Ajjaj... már látom, hogy nem lesz házam!

Andi írta...

Megyek aludni!

Névtelen írta...

nyamiiiii! álmában is meg tuggyuk csinálni! támadáááááááás!

Névtelen írta...

viszem a cápát is vihhi

Névtelen írta...

én nem kérek sokat...csak egy kis törődést...egy giga adag bulgurral!!
(meg klafuttit,meg tárkonyos levest, meg kacsát, meeeeeeg...)
vihhi

Andi írta...

Pirannyák! Cápák!

Névtelen írta...

jóvagy viki!!!! csak így tovább!!!

Andi írta...

Mazsi! Te is fiam, Brútusz?

Névtelen írta...

sajnálom...befolyás alatt álltam...(csuri :D)

Névtelen írta...

dehát ismersz is!!! tudod hogy nem tudok uralkodni magamon (kaja ügyben...hüp)

Andi írta...

Jól van, ismerlek!

éva írta...

csak szólok, h mások is szeretnének kosztosok lenni, akiknek kicsit nagyobb a testalkatuk ezért többet kell enniük...

Andi írta...

Kész, végem!