2008. július 9., szerda

Töltött cukkini

Tegnap az itt látható képet kaptam a mobiltelefonomra a következő üzenettel: "Szia! Apa kért meg, hogy továbbítsak pár képet az idei termésekből! Tök+cukkini+45-ös tornacipő! A cipő csak mérce..."

Na kérem szépen! Itt a bizonyíték unokabátyám fantasztikus tudására, gyönyörködjünk! Remélem, mire meglesz a házikóm az óriási kerttel, elindít egy kertészképző blogot kezdőknek, mert szeretnék én is ilyen terméseket!

Azt nem tudom sajnos, hogy a jobb oldali, gyönyörű sárgában pompázó termés mi lehet. Talán a már beharangozott, világhírű sárga cukkini? Mert valahol mélyen úgy érzem, hogy biztosan nem sárgarépa. Mindenesetre gyönyörű! Szegény tököt meg már el is képzeltem a sütőben...

Nekem sajnos nincsen 52-es méretű cukkinim csak satnya harminchatos, de ezeket is meg lehet tölteni.

Egy görög szakácskönyvből van a recept. Azzal kezdem, hogy a cukkiniket 8-10 percig főzöm sós vízben, majd kettévágom és kiskanállal a belsejüket kikaparom.

Egy serpenyőben olajon puhára párolom a hagymát, beleteszem a cukkini felaprított belsejét, együtt főzöm őket még 5 percig. Ezután hozzáöntök kábé 3 evőkanál zsemlemorzsát, 2 tojást ütök rá (ennél a résznél gyorsan kell kevergetni!), kis reszelt sajtot, sót, borsot, petrezselymet. Ezeket együtt kevergetem még amíg összeáll, és amikor megvan, visszatöltöm a cukkinik belsejébe. Még szórok rá kis reszelt sajtot és addig sütöm, amíg pirulni kezd, vagy egy kicsit tovább. A recept még besamel mártást is előír, amivel le kéne önteni, de azt ki szoktam hagyni.

Most valahogy nagyon éhesen kezdtem neki a főzésnek és gyorsan összecsaptam, ezért a cukkini nem volt eléggé előfőzve, ráadásul elfelejtettem, hogy ezt füstölt sajttal szoktam csinálni és nagyon hiányzott az az íz, de azért meg lehetett enni.

2 megjegyzés:

csincsilla írta...

én is ilyet akarok! lehet, hogy ezt kéne csinálni lecsó helyett?

Andi írta...

Tessék végre megfőzni a lecsót, hogy megtudjam én is, hogy kell IGAZI lecsót főzni!